#1 Auzentech har også været med i en del år.
Jeg ville helt klart vælge Auzentech kortet, det er en forbedret udgave af X-Fi, det har bedre op-amps, og flere features. (dolby features som creative ikke vil betale licens for)
Men X-Fi chippen har problemer med Nforce chipsæt, men om de også har problemer med dit skal jeg ikke kunne sige.
Desværre er der ikke mange der importere lydkort til Danmark, der kan fåes flere spændende kort på det amerikanske marked, men så skal man jo betale moms oven i. Og så er det jo også mere bøvlet at bestille derfra.
Lydkort markedet kunne godt bruge et par ekstra spillere, Creative sidder på alle de nye teknologier, og har derfor klar de bedste kort til spil. (okay de har så også udviklet alle de ting)
Der arbejdes hårdt på at lave alternativer, men de har endnu ikke kunne vippe Creative af pinden.
Creative er desværre notorisk dårlige til at lave drivere, deres vista driver blev jo voldsomt forsinket, og tror ikke deres linux driver til X-Fi er kommet endnu, og de lovede fra lanceringen at de selv ville lave en driver denne gang.
Jeg handler ikke med Creative, og har ikke planer om det.