Forskellen på Asus P5Q kortene

Bundkort / CPU d.  02. august. 2008, skrevet af Bryde
Vist: 424 gange.

Bryde

Superbruger
Tilføjet:
02-08-2008 21:23:21
Svar/Indlæg:
243/196
Hey
Hvad er forskellen på ASUS P5Q Deluxe, ASUS P5Q-E og ASUS P5Q PRO?

Kan det betale sig at give flere pengene for Deluxe end end en af de to andre der er billigere ?

//Bryde

//Flyttet til Bundkort & CPU - Season88
besse

Elitebruger
Tilføjet:
02-08-2008 21:35:28
Svar/Indlæg:
1326/83

MoreSpeed

Overclocker
Tilføjet:
16-10-2008 10:31:45
Svar/Indlæg:
4/1
#1, sikke dog et svar!

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2008 10:43:09
Svar/Indlæg:
2388/52
Det var da rent faktisk et godt svar, okay man skal jo så selv bevæge musen og klikke ind på siden og så rent faktisk lave noget ved at læse hvad der står derinde om de forskellige ;)

pyyyyha det var da ekstremt hårdt arbejde. Synes du ikke også det MoreSpeed?

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2008 11:31:50
Svar/Indlæg:
8555/439
ASUS P5Q Deluxe til Xtrem oc bios 0803 eller 1406

MoreSpeed

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2008 11:09:37
Svar/Indlæg:
4/1
Er det tonen herinde i dette forum? Jeg er ny her og haaber osse på lidt hjælp i søgningen efter en ny PC.

#0 skriver: "Kan det betale sig at give flere pengene for Deluxe end end en af de to andre der er billigere ? " Han forventer altsaa et svar ala Ja eller Nej, evt. begrundet. Og vi ved heller ikke, om spørgeren kan læse engelsk!

Derfor skrev jeg: "Sikke et svar"

Nå, bortset fra det. Jeg har osse været på jagt efter nyt motherboard, og har googlet mange anmeldelser og indlæg i div. eng. fora omkring ASUS P5Q serien vs Gigabyte GA-EP45 serien.

En ting jeg har lært ved at læse i fora: Hvis man vil have hjælp, er det en god ide at skrive, hvad man skal bruge sin PC til, økonomi osv.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2008 11:24:15
Svar/Indlæg:
1262/95
#5 Jeg har hængt ud på dette site i snart 10 år, sågar været en del af crewet i en periode. Tonen på dette forum er helt fin, men når der i tilfælde som #0 bliver spurgt hvad forskellen er på 3 bundkort fra samme producent, så tror jeg at der i de fleste tilfælde vil komme en reaktion a la #1.

Den info han sørger findes på ASUS' hjemmeside, så det er sgu bare at tampe deres adresse ind (ved godt deres side til tider er stinkende langsom) og så søge efter informationen derinde.

Fair nok, #1 skulle måske i samme post have svaret på hvorvidt det ene bundkort er bedre end det andet og hvad der bedst kan betale sig at investere i, det gjorde han/hun jo så desværre ikke.

Selvom du er ny er jeg sikker på du nok skal få den hjælp du har brug for herinde 🙂

MoreSpeed

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2008 11:30:54
Svar/Indlæg:
4/1
#6 Rart med et svar - og så hurtigt. Jeg skriver her i et dansk forum, fordi jeg jo nok ender med at købe i DK og det er lidt rarere at skrive dansk. Jeg har kun fundet dette forum og hardwareonline.dk (tweak.dk er vist ikke lige mig).

Jeg har læst rigeligt i fora til at vide, at der er forsk. mennesker og derfor forsk. svar. Helt OK. Det må jeg leve med, og gør det osse. Jeg har bare så tit set, at svaret består af links - til edbpriser.dk eller andet, og min fornemmelse var, at det var ikke lige det, spørgeren var ude efter.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2008 11:35:17
Svar/Indlæg:
1262/95
#7 hwt.dk er det største og bedste HW forum i DK, efter min mening.

Det er her du får de bedste og nyeste artikler og største forum, så hold du dig bare til dette forum og lad hol.dk og tweak.dk være sekundære informations kilder 🙂

CF

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2008 11:43:46
Svar/Indlæg:
4689/105
#5 Rolig nu makker. Det er nok bare fordi at sådan nogle spørgsmål er meget nemmere selv at finde ud af, da der er mange små forskelle, som ingen kan huske i hovedet. Det her er også noget der er blevet spurgt om 10 gange før, så folk er nok trætte af det.

Som jeg siger, så kan ingen huske alle de forskelligheder i hovedet, så vi skal også til at gå ind på Asus' hjemmeside for at finde ud af det, og så kan du jo ligeså godt gøre det selv.

#0 Min egen personlige mening om kortene er, at det ikke kan betale sig at købe de dyreste modeller med mindre du skal OC rigtig meget. De billigere modeller skulle stadig meget gerne være gode for 500mhz+ i fsb, og det skulle være rigeligt til langt de fleste.

MoreSpeed

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2008 12:07:17
Svar/Indlæg:
4/1
#9 Jeg forstår godt, og ved godt, at samme spm bliver stillet 100 gange. Jeg har været med siden 1982. De færreste kan huske det hele i hovedet, men hvis man lige har undersøgt sagen, så har man det måske i hovedet eller i sine noter. Jeg læste flere gange, at ASUS P5Q PRO er fint til de fleste, også til OC.

Og fint med dit svar til #0. Du er den første i denne tråd, som giver #0 konkret hjælp og feedback. Tak for det.