Hey Jeg har et vandkøler system som køler grafikkortet og CPU'en. I det køler system har jeg en 240 mm dual radiator til at køle med. Men her forleden fandt jeg en 120 mm single radiator og den kunne jo være sjov at føje på så jeg måske kan få kølet vandet lidt mere. Hvor skal den sidde henne??
Lige nu ser mig kølersystem sådan ud:
Pumpe -> CPU -> Grafikkort -> dual radiator -> Reservior.
Jeg ville nok sætte den mellem CPU og Grafikkortet, for så mindsker du nok temps på dit grafikkort en del, men så skal du også have en kraftig pumpe hvis den skal kunne trække vandet gennem et sådant system 😛
#1 Jeg har en Laing DDC - 1T (10W) med en PRO OCLabs XP Klar/UV-blå top. Er der ikke nok power i den ?
De kølerhoveder jeg har er en XSPC X20 Delta og på grafikkortet er det en Swiftech MCW60-R. Begge radiator er fra HW-labs og Reservioret er et XSPC - 5.25" bay Reservoir - Black.
#2 nej ok. Jeg har tænkt mig jeg skal have det delt op så Cpuen får en single radiator med en pumpe og grafikkortet og chipsættet før en dual radiator og en pumpe. Altså så det bliver to særskilte kølersystemer.
Hvis jeg skal have kølet Chipsættet og grafikkort er det så nok med en single radiator ?? Det chipsæt der skal køles er G35 og grafikkortet er et HD4850. Cpuen ligenu er en E2160 men bliver senere opgraderet til en E8400.
Bare rolig din pumpe kan sagens klare det. Jeg anbefaler at du sætter det således op:
Reservoir -> Pumpe -> CPU -> GPU -> Dual radiator -> Single radiator -> Reservoir.
Eller
Reservoir -> Pumpe -> CPU -> GPU -> Single radiator -> Dual radiator -> Reservoir.
Hvis du vil have to loops så kør radiatorne med en beskeden pumpe i et loop og hovederne i et andet loop med din nuværende pumpe og så kan du bruge reservoiret som varmeveksler og få bedre flow.
Altså sådan:
Reservoir -> Pumpe -> CPU -> GPU -> Dual radiator -> Single radiator -> Reservoir.. Reservoir -> Pumpe -> CPU -> GPU -> Reservoir.
Eller
Reservoir -> Pumpe -> Dual radiator -> Single radiator -> Reservoir. Reservoir -> Pumpe -> CPU -> GPU -> Reservoir.
Så skal du bare have en fordeler før og efter reservoiret.
Fx kommer mit nye system til at se sådan her ud.
Loop 1: Reservoir -> Pumpe -> CPU -> GPU -> Triple radiator -> Single radiator -> hjemmelavet radiator i alu siderne på CosmosS -> Reservoir. Loop 2: Reservoir -> Pumpe -> CPU -> GPU -> Reservoir. Loop 3:Reservior -> Pumpe -> HDD køler til 4stk hdd´er -> SB -> NB -> PWR -> PWR -> Reservoir. Loop 4: Reservoir -> Udgang til ekstern radiator og pumpe -> Indgang fra ekstern radiator og pumpe -> Reservoir.
Ps har ingen ekstern radiator inu men kunne være sjovt at lege med jordkøling en dag.
Til Cpu og Gpu kommer jeg til at bruge den samme pumpe som dig men til de to andre loops skal jeg bruge en Danger Den DD-CPX1 http://coolerkit.dk/product.as... den skulle være dejlig stille og lille. Det er næsten ligegyldigt hvilket flow du har i dine radiatorer og små kølehoveder. Det er praktisk talt kun Cpu og Gpu der skal have et godt flow.