Vista - sort skærm i opstart

Software d.  04. august. 2008, skrevet af Illgor
Vist: 1267 gange.

Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2008 23:32:28
Svar/Indlæg:
512/68
hej kloge it nørder

så har jeg fået taget mig sammen og smidt vista på maskinen.
men ak, tror der er lidt problemer.
det er vista ultimate med sp1 som jeg har smidt på i dk version.
men efter første installation gik skærmen bare i helt sort billede. (slukkede ikk, bare sort billede) og jeg prøvede at genstarte flere gange hvorpå den pludselig kom ind i vista og det kørte fint. Men så efter jeg skulle genstarte så kom det igen (det er lige efter loadbar med microsoft coorp i bunden). Sort billede. Jeg prøvede at gå i fejlsikret tilstand hvor der ingen probs er overhovedet. Prøvede igen normal og så pludselig efter nogle genstart kom jeg ind igen.
Sådan kørte det lidt tid inden jeg prøvede at installere det forfra. Samme situation en gang til. Så prøvede jeg forfra en gang til men uden det store held. Jeg har lige opdateret bios da jeg jeg læste der var noget prob med satahdd og vista x64.
Jeg er inde nu, men det er lidt på må og få. Den kan som oftest starte hvis jeg "starter fra sidst kendte konfig" og det er ligemeget om jeg så genstarter lige efter igen.
Mit sys: Aopen i975x-YDG, T7200, 2xOCZ 6400 gold ram, raptor 150gb hd, HD3850 gfx.
Jeg har en ide om det er noget driver eller andet der er galt da fejlsikret virker hver eneste gang, men kan ikk finde ud af det. Har os prøvet at afinstallere gfx hvorpå det så nogle gange hjælper. Men tror mere det er tilfældet...
Hvis der er nogen der har et bud så skriv endelig da jeg er lidt lost omkring det!
Takker... :'-(
NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2008 00:10:13
Svar/Indlæg:
2600/84
Hvor længe venter du?

Nogen gange er der sort skærm et helt minuts tid før der sker noget.


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 08:28:00
Svar/Indlæg:
512/68
#1 - ok. Vidste jeg så ikke. Når den går ind sker der efter ca 5-20 sek.
Jeg venter som regelt 30-45 sek, men nogle gange har den bare fået lov at stå et kvarter-½ time...


saul
 
Overclocker
Tilføjet:
05-08-2008 12:51:17
Svar/Indlæg:
59/1
Hvorfor dog Vista? :no:
Giv den nogle prygl med XP 64 😲
Vista ser SÅ smart ud, men virker ikke altid, og hvor f----- har de gjort af det ene og det andet?
For hver gang de laver et nyt styresystem, så får BLÆRERØVSEFFEKTEN mere magt, istedet for ANVENDELIGHEDEN! 😲