2 primær harddiske problem.

Diverse d.  05. august. 2008, skrevet af Chessr
Vist: 402 gange.

Chessr

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2008 01:18:39
Svar/Indlæg:
398/54
min kærestes computer har tidliger været delt op i 4 partitioner hvor der lå XP på den ene og Vista på den anden og så ville hun have 2 andre partitioner og det fik hun lavet. i dag besluttede hun sig så for KUN at køre vista..
Vi satte Vista DVDen i computeren og startede det op. gik ind og valgte at formatere 3 partitioner, altså XP, og de 2 "løse". men så vil computeren ikke starte op. den siger noget med BOOT FAILURE. skriver en linie med store fede bogstaver.. vi prøvede så igen at starte install op igen og formaterede alle drev og partitioner og installerede Vista på ny.. men efter genstart kom samme fejl igen.

Hun prøvede så at pille SATA stikket ud af den harddisk Vista ikke var installeret ind på og så startede Windows fint op. Hun vil selvfølgelig gerne have sin harddisk til at virke igen.
Er det fordi den stadig vil gå ind og være primær ?
Vi har også prøvet at slette partionionen og lavet den igen uden held.

i BIOS står den til at boote fra HDD -> DVD -> CD
jeg ved der er et sted på hendes MSI bundkort hvor man kan vælge harddisk rækkefølgen. Men synes ikke at kunne få det til at påvirke noget.

Vi har brug for hjælp :)
bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 02:07:48
Svar/Indlæg:
2958/84
1)DEN HURTIGSTE (Sata er hotplug) lad strømstikket side i den disk der laver balade men fjern datastikket når så vista er startet op tilslut så datastikket igen, under diskhåndtering: slet partionerneL; opret en ny og formater. Så den burte så være klar til brug. hvis det ikke virker gå til punkt 2 🙂

2) lav en boot disk med fdisk på, start op på bootdisken og KUN med den disk der er problemmer med, ved commandpromtern skriv fdisk ogtryk enter, vælg så slet "ikke dos partion" hvis den er NFTS hvis det er fat16 eller 32 så vælg (slet dos partion) Når den så er færdig sluk pc'en, tilslut så vista hd'en igen og genstart pc'en med alle diske tilkoblet, gå ind under diskhåntering opret en partion på den disk der ikke er vistas på og der efter formater den såburte den være klar til brug. Hvis det ikke virker 😲 spørg en anden 🤣

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2008 02:43:34
Svar/Indlæg:
2600/84
Lyder som om du har 2 harddiske?

Anyway. Hvis #1 ikke virker så sæt alle diske på samtidigt, boot fra vista CD'en, slet alle partitioner på alle diske og opret en ny partition på den disk der skal installeres på.

I BIOS er der Boot Device Priorty og en menu der hedder noget i retning af Hard Disk Drives, hvor den der under denne menu er nummer 1, er den HDD der bliver booted fra under boot priority.

jeg forstår faktisk ikk helt dit problem... har du en elle flere diske, og har du prøvet det jeg lige foreslog?

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 08:27:59
Svar/Indlæg:
2958/84
#2 åhhh ja du er nok inde på noget der #0 chek lige det først ville spare en masse tid

Chessr

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2008 09:47:30
Svar/Indlæg:
398/54
i må have mig meget undskyldt. Hun har 2 harddiske..
vi har ikke noget diskette drev hvis det skal bruges.
hun vil have vista som styresystem kun

Chessr

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2008 10:00:54
Svar/Indlæg:
398/54
den skulle bare stå natten over for at virke igen xD
jeg siger på forhånd tak.
hvis der sker noget vender vi tilbage 😀