Hvilket vandkølingskit er bedst til pris ?

Vandkøling d.  05. august. 2008, skrevet af angloamerikansk
Vist: 625 gange.

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 01:26:12
Svar/Indlæg:
978/160
Hej.

Jeg vil ikke bruge mere end maks 2.000 Kr. på vandkøling.
Orker ikke at køle mere end CPU, andet kan evt. komme senere.

Jeg vil have et ordentligt reservoir med nogle liter i samt en ordentlig radiator med god størrelse og plads til nogle blæsere.

Reservoir og radiator skal naturligvis være UDENFOR kabinet.

Jeg ved godt at et ordentligt reservoir er ekstra oveni et kit.

Nogle forslag til gode kits som har god køling og er støjsvage i pumpen ???
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 01:45:10
Svar/Indlæg:
20170/383
Reservoir med nogle liter, det bliver nok svært at finde med mindre du selv laver noget. Men også unødvendigt med så stort set reservoir.

Eller er langt de fleste produkter på fx. www.coolerkit.dk af god kvalitet.

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 03:20:21
Svar/Indlæg:
978/160
Byggede engang mit eget vandkøling, og havde 25 liter i reservoir med køleribber, det var PERFEKT når jeg også havde 2 x 120mm støjsvage blæsere på en radiator fra varmeapparat fra en Toyota et eller andet.
Selvom jeg spillede i flere timer kunne den ikke nå at varme vandet ret meget, så det var hele tiden rimelig koldt vand som kørte rundt i meget støjsvagt system. Når PC så blev slukket blev vandet automatisk afkølet til stuetemperatur igen og så startede man jo forfra når man spillede spil igen 🙂

Med et meget lille reservoir vil det hurtigt blive varmt vand som kører rundt med mindre blæsere kører som gale og det larmer jo vildt meget 😕

Hmmm.... troede godt man kunne købe større reservoirs end de der ½-1 liter ???

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 08:51:31
Svar/Indlæg:
20170/383

pjat med dig.. Du skal bare have nogle ordentlige radiatorer og så en håndfuld gode lydløse blæsere.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 08:55:19
Svar/Indlæg:
8762/174
Køb da et swiftech micro også sæt den et sted hvor den ikke kan ses.

http://www.coolerkit.dk/produc...

Jeg har ingen varme problemer med min pc og jeg har da et par HD4850 som lige skal køles ned og de bliver da rimelig varme.
Har bare 3 stk low noise glacialtech blæsere og jeg kan uden problemer holde det hele koldt uden at skulle have et monster reservoir.

saul

Overclocker
Tilføjet:
05-08-2008 12:56:55
Svar/Indlæg:
59/1
Hvad med at kombinere med et akvarium? en spiral af rustfrit stålrør uden kontakt med vandet i akvariet, et 250 l. kan optage rigtig meget varme og spare varmelegemet og pynter. :yes: