Servere

Diverse d.  05. august. 2008, skrevet af Collar
Vist: 297 gange.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2008 15:40:25
Svar/Indlæg:
646/62
Jeg har en ven som, hvis far arbejder ved en større it virksomhed, De har skiftet to store monster af nogen "IBM" servere ud..

Han har så tilbudt mig den ene .. meeen .. Hvad fanden gør jeg lige med den? Der smider man jo ikke bare XP eller Vista på .. Jeg har ingen forstand på servere og åbner jeg det kæmpe høje og lange kabinet er alt jeg ser blæsere 😀

Shit .. Ku jeg sælge det og lave penge på det måske? 😛
OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 15:56:47
Svar/Indlæg:
1262/95
Hvilken model er det?

Normalt lægger man jo et server OS (Windows Server 2003/2008)på sådan en kværn. Mit bud vil dog være at den larmer ALT ALT for meget til at have stående i stuen/kontoret.

betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
05-08-2008 15:58:23
Svar/Indlæg:
315/8
Hvis du kunne komme med nogen hardware specifikationer på den, så ville det være noget nemmere at finde ud af om der er nogen penge i det.

Men du kunne evt. smide en linux server disbrution på den, og så kunne være filserver, webserver, gameserver eller noget helt andet.

Men fedt at du har fået den :yes:

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 16:58:16
Svar/Indlæg:
3943/44
Du kan ikke sælge den, men bare giv den til mig, så skal jeg nok få noget fornuftigt ud af den. 🤡

Okay - du kan godt sælge den.
Jeg har selv en IBM server (godt nok tower model) - Hvor jeg har en Linux server til at køre på.
Jeg bruger den primært til fil storage, da jeg har et par 73,4gb scsi diske i den, de er mirrored, så jeg kan ligge kritisk data på den, med minimal chance for jeg mister det.
Ellers har jeg VPN, FTP, Torrent (på vej når jeg finder en fornuftig klient, så jeg kan hjælpe med udbredelsen af linux)
Har overvejet at smide webhosting på den, men det giver ikke meget mening da jeg i forvejen betaler et firma for det, og de laver ikke andet, så mine hjemmesider og min mail konto virker bare.

Det lyder som om det er en rack model, og de larmer, for de lavet til at stå i server rum.

På forsiden af den står der noget hen af "xseries 253" det er model nummeret, og det kan fortælle os en del mere om serveren, endnu bedre hvis du også kan få det fire-cifrede nummer som står et andet sted, noget hen af "8659" så kan jeg fortælle dig med hvilket hardware den er født.

List

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2008 17:17:54
Svar/Indlæg:
282/14

ktorrent, rtorrent og utorrent + wine kan da anbefales :)

Jeg vil anbefale dig at smide Debian (linux) på den.

EDIT: hvis du vil sælge, kan jeg muligvis også godt være intra (afhængig af pris)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
05-08-2008 17:23:53
Svar/Indlæg:
3943/44
#4 ktorrrent og utorrent er jo så ikke så fede uden X, jeg kører primært konsol.
Rtorrent har jeg installeret, men har ikke rigtigt prøvet det endnu, syntes dog ikke det første indtryk af brugervenligheden var særligt fantastisk.

#0 alt efter specs må du endelig ikke sælge uden at lade mig byde med.

List

Superbruger
Tilføjet:
05-08-2008 17:39:15
Svar/Indlæg:
282/14

Hvis det skal indsnævres til konsol, så skal du prøve at kigge på cTorrent, som er special lavet til konsol.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
06-08-2008 00:18:28
Svar/Indlæg:
646/62
Jeg aner virkelig ikke hvad der er i den .. Har ikke kunne få noget ud af min ven jeg fik den af .. Ved ik hvorfor han ik lige kan tage fat i sin far og finde ud af hvad det er for et monster .. Men kan da sige at det helt klart ligner noget som er bygget til at stå i et server skab af en art. og det ligner satme også noget der larmer .. Men har endnu ikke prøver at starte den op .. Måske man skulle starte med at slå den til og forsøge at installere windows server eller linux på den ..

Alt efter om den er låst eller ej - og derefter via nogen programmer finde specs .. Fordi jeg har godt nok aldrig set lignende ..

Men er da intra i at sælge .. hvis bare jeg ku finde ud af hvad det er for et monster.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2008 00:27:00
Svar/Indlæg:
3332/33
#7 gief picture 😀

Collar

Superbruger
Tilføjet:
06-08-2008 01:09:28
Svar/Indlæg:
646/62
Skal lige have fat i et digitalkamera da mit cam her ikker duer på vista .. Men finder lige ud af noget og får smit et billede op.