Eksternt "lydkort" søges. SPDIF til Jack

Diverse d.  06. august. 2008, skrevet af foo
Vist: 319 gange.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2008 08:42:58
Svar/Indlæg:
1685/240
Hejsa

Har siddet og ledt de sidste par dage efter et eksternt "lydkort". Nu skriver jeg lydkort i "" fordi jeg ikke er helt sikker på det er den korrekte betegnelse.

Jeg har et par ældre Logitech Z-640 5.1 Surround højtalere fra min gamle PC - nogle rigtige gode højtalere som jeg er meget tilfreds med.
Men jeg har kun min bærbare nu, og der er ikke de udgange der skal være (Z-640 har 3 stk 2,5mm jack. For, Bag og Center)

Men så kom idéen til mig. Jeg skal da have surround på min Xbox360 - så jeg leder efter et "lydkort" som kan konvertere det optiske SPDIF fra min Xbox til de her jackstik. Det skal kunne virke uden PC eller noget, og egentlig bare være en lille kasse der ligger gemt. Findes det, i så fald hvor?
Er ligeglad med om det skal bestilles fra england eller tyskland, hvis det ikke findes i danmark - jeg kan bare ikke finde noget.

Takker
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2008 11:25:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg kan ikke huske om det er Creative eller Logitech der sælger en stand-alone boks, der kan netop det du efterlyser. Det er faktisk ikke andet end blot en dekoder med udgange - der findes også en udgave med forstærker, så vidt jeg husker.

Jeg går ud fra, at det er noget lig dette: http://dk.europe.creative.com/... du søger?

foo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2008 15:20:47
Svar/Indlæg:
1685/240
❤ ❤ ❤

Lige præcis - ved da ike hvorfor jeg ikke kunne finde den... Syntes bare jeg har ledt og ledt (også på creative's side)...

Men jeg må på jagt og se om jeg kan finde sådan en, så jeg kan få surround på boxen :)

foo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2008 15:42:51
Svar/Indlæg:
1685/240
Den er selvfølgelig udgået. Måske er det kun midlertidigt, det ved jeg ikke.

Men har fundet flere amerikanske, tyske og engelske butikker der alle siger unavailable from the manufacter. Så jeg har prøvet og skrive til Creative, og høre hvad der sker for dem... Håber den kommer igen...

foo

Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2008 18:22:32
Svar/Indlæg:
1685/240
Har ledt lidt mere rundt på nettet, og har fundet ud af at Creative vidst ikke har produceret disse i ret lang tid (1½ år eller så noget)

Er der nogen der kender et alternativ? Jeg har ledt og ledt, men kan ikke rigtig finde noget...