#20 se #15 😀
meningen med physx er ikke flere FPS. Men mere naturtro omgivelser som: vand, skyer, explotioner røg og bevægelser, både af mennesker, dyr og faste genstande. Der er stor forskæld på om det er to håre gendstande der ryger ind i hinanden eller om det er en hår og blød eller igen to bløde, det er der physx-kort / gfx-physx kommer ind i billedet.
Der er spil der kræver at der bliver beregnet physx før de vil køre. Det kan godt lade sig gøre ved at lade en cpu gøre det, men pg.a. cpu'ens opbygning er det meget resursekrævende. Der imod er opbygningen i en gpu perfekt til denne del (et eller andet i den stil) og skal ikke bruge så mange ressurser på beregningerne som en cpu skal.
Derfor når man får physx væk fra cpu er det klart at den får frigivet flere ressurser og kan der ved score flere poing i tests, fordi den så har mere tid og overskud til at tage sig af alt det andet som er dens primære opgave, så som at fodre dit gfx med rå data til physx beregning 😀
Supler eller ret mig hvis jeg tager fejl i nogt af det 😳