en makro er en slags optagerprogram der optager dine taste tryk, ex jeg skulle scanne en helvedes masse ind i et tekstprogram.... først musen op på indsæt så ned på filler og hen på scanner, så kom scannerprogrammet op så musen hen og endre fra fladbenk til arkøder og så markere brugerdefineret og så trykke på scand, se det tager en hel.... tid.
Men når man så sider med et G15 tastatur er der en mr-knap (marko) starter med at trykke på den og så trykker man på en G-tast ex G11 og alt hvad du her efter foretager dig på dit tastatur bliver optaget, så istædet for at bruge musen bruger man tastaturet, kan godt være at det tager lidt længere tid men det skal kun gøres en gang tasterne jeg brugte var (ALT, pilletaster, tab og enter) når man så er færdig med sin besværlige opration afslutter man med at trykke på mr-knap og optagingen stopper og gemmes på tast G11.
Det der tog 15-20 sekunter før med mussen tager den tid der svate fra at du trykke på en tast til du ser bokstavet på din skerm når du trykker på G11 tasten og så fik jeg scannet 15 sider ind på min pc på ingen tid.