Okay jeg ved, der er et par stykker der også har dette bundkort, og i dag har jeg rodet med et Gigabyte GA-MA78GM-S2H rev.1.1 (mit eget er rev 1.0) og den eneste forskel at finde er at Northbridge køleren er anderledes på rev.1.1.
Men sagen er at vi fik PC'en ind pga udmiddelbart høje temperaturer selv om den er stabilt. Bundkortet i sig selv har 2 sensorer een til CPU og en til MB (bundkort). Men målt i AMD Overdrive og HW-monitor finder man 3 temperaturer. TMPIN01, 02 og 03. De to første kan vi ret hurtigt identificere som Bundkort og CPU temperaturer. Men tempin 03 hersker der nu stor forvirring om. Den ligger normalt på en 85*c men ryger op på omkring 100+ i en OCCT Burn in test (hvilken den kører fint nok, og er magen til hvad mit eget bundkort siger). Ved at røre på køleprofilen kan vi mærke at den ikke er særlig varm, men det kan jo nemt betyde at profilen sidder dårligt. Så med forventning om at TMPIN03 var Northbridge temperaturen monterede vi istedet for en anden NB køler http://www.thermaltake.com/pro... Installeret og monteret og tjekket at der er kontakt, sættes det hele til og temperaturen aflæses igen... men fandme så... 80*c~85*c står den på igen. Fingeren på køleren og den er da lun og der er kontakt og den sidder ikke løst. Monteret:
Velvidende om at det ihvertfald ikke kan passe, da er vores formodning nu at TMP03 ikke er for Northbrigde... men derimod sandsynligvis de mosfets der sidder tæt ved CPU'en for de bliver virkelig varme. Så folk med dette bundkort... jeg tror ikke den TMPIN03 er Nordbroen, men nogle mosfets.