at få mail's ud af outlook?

Software d.  08. august. 2008, skrevet af 1EaR
Vist: 421 gange.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2008 23:46:41
Svar/Indlæg:
5750/124
God aften.

Jeg sidder her med et mindre problem, da jeg skal have nogle mails ud af en anden harddisk (som er koblet til, og virker), men jeg ved ikke helt hvordan. Det ville være rart hvis det kan lade sig gøre at gå ind i en mappe på den pågældende harddisk, og derefter bare tage de mails man vil have. Programmet er outlook, og det kan være at der er nogle som kan hjælpe mig.

Fortsat god aften, og en god weekend
slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2008 23:54:46
Svar/Indlæg:
624/105
hvis det er mails der er i outlook nu, kan du bruge filer- gem som- vælg mappe 🙂

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 00:03:41
Svar/Indlæg:
5750/124
#1 det er en andens HDD, som har haft virus, og nu skal jeg bare have nogle ting ud af den, scannet for virus i hoved og r*v, og givet det til ham... så programmet er rent faktisk ikke installert hos mig (men self, det kan da godt være det virker)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 00:58:25
Svar/Indlæg:
2870/65
Det nemmeste er at finde den gamle brugerprofil og dér lokalisere .pst-filen.

I Kontrolcenteret - Post, laver du en ny Outlook-profil...om importerer den gamle .pst-fil.

Åben så Outlook og hent de mails det drejer sig om...eller videresend dem til den anden profil...eller gem dem som seperate filer på disken.

Når du er færdig, kan du slette den gamle outlook-profil og pst-fil.

Har du ikke selv Outlook installeret, kan du lokalisere .pst-filen og gemme dem et sted på disken du kan finde den. Så finder du et lille tool som hedder DBExtract. DBExtract kan gå ned i pst-filen (som reelt set bare er en database) og lave udtræk af alle mails ned i en mappe. I mappen kan du åbne de enkelte mails.

Toft123

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 09:00:20
Svar/Indlæg:
1600/230
Jeg har haft stor fornøjelse af dette program:

http://www.soft32.com/download...

Det er en trial version, men man kan bruge den 30 gange, så der er mulighed for at lave en del backup inden den udløber.

Man kan gemme alle meddelelser og profiler i Outlook, dvs. når man geninstallerer windows, skal filen kun indlæses, så er outlook 'som det plejer' 🙂

LusKereN

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 09:05:01
Svar/Indlæg:
330/50
de fleste ligger her

C:\Users\LusKereN\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail

ihvertfald på en Vista maskine, du skal kunne se skjulte og systemmapper for at se den.

HarskeHubbi

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2008 12:31:23
Svar/Indlæg:
6/0
Du kan også (i hvert fald i Outlook Express), gå i "funktioner" - "vedligeholdelse" - "lagringsmappe" og så gemme alt i en særlig mappe, f. eks. "E-mails" på harddisken. Derefter er det bare at kopiere filerne over til dig selv (evt. på cd).
Når du på en renset computer skal have mails ind igen. bruger du "filer" - "importer" - "fra oe#-lagringsmappe" og henviser til den mappe (eller cd), hvor du har filerne liggende. Så vidt jeg husker gemmer det alle kontakter, kalenderoplysninger, mapper og e-mails. Den er også kanongod, hvis man har to harddiske eller partitioner, og gerne vil have filerne liggende et andet sted end systemdisken.
Jeg skal lige pointere, det her er helt efter hukommelsen, så det er muligt det ikke er helt de samme steder du skal finde tingene. 😉

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 13:21:35
Svar/Indlæg:
5750/124
HDD'en stammer fra en XP maskine, og lige nu sidder den i en vista maskine, for at kunne få så meget ud som muligt...