3 Internet på 2 computere- problem

Software d.  09. august. 2008, skrevet af FlabOere
Vist: 412 gange.

FlabOere

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2008 15:24:15
Svar/Indlæg:
4/1
Hej!
Jeg har 3 internet (via USB) på min egen computer og netkabel til min kærestes. Det har virket fint i ½ år nu, men har fået et problem:

Min kærestes internet vil pludselig ikke finde sider. Fx kan taster googles IP ind, fint, ingen problemer, men hvis jeg skriver www.google.dk så er det ikke sikkert den finder den. Sådan er det med alle sider, så nogen gange efter man forsøger mange gange finder den en side, men det er ustabilt. Sådan er internettet 2-3 dage i træk, så bliver det normalt 2-3 dage igen, og så forfra.
Men selve internettet fungerer: hun kan spille oniline spil og lign. (messenger virker heller ikke). Hos mig er der ingen problemer.

Hvad kan være galt her? Det er bare opstået lige pludselig, ud af den blå luft!
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 15:53:21
Svar/Indlæg:
5750/124
det er med stor sandsynelighed på din kærestes computer problemet ligger... har du prøvet at slette cokies osv?... kunne ske det hjælper, jeg har prøvet at det mærkeligste har løst et problem...

FlabOere

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2008 16:00:10
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg har prøvet at nustille Internet explorer, jeg har prøvet at slettet/geninstallere firefox (som hun normalt bruger), slettet cookies, slettet caches, nulstille firefox, you name it. Bruge IE som standard browser istedet. Det hjælper normalt ikke.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:03:04
Svar/Indlæg:
5750/124
det var da et forslag... men ellers kan man da altid formatC: 🤣

TBT

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:08:27
Svar/Indlæg:
422/14
Ja, eller få rettet dnsserverne til i hendes netværksopsætning, for det kan kun være dem der er fejl i, så længe du kan besøge google via IP men ikke domæne.

Hun får sikker tildelt din PCs IP som dnsserver, og selvom det burde virke (da din pc forwarder requesten), er det ikke altid det gør det.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:54:57
Svar/Indlæg:
2600/84
Præcis. Det er DNS den er gal med.

FlabOere

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2008 17:14:40
Svar/Indlæg:
4/1
Ok! Jeg havde nemlig også en ide om at det er DNS den er gal med, men jeg aner ikke hvor og hvordan jeg retter det!

DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2008 17:49:20
Svar/Indlæg:
743/80
Kan man ikke bare bruge en af de utallige gratis DNS servere der er? 🙂

TBT

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2008 18:05:15
Svar/Indlæg:
422/14

Det afhænger jo af styresystemet på hendes PC.

Men det kræver du manuelt konfigurerer hendes netværksindstillinger, og så bruger du din udbyders primære og sekundere DNS, så spiller det igen.

Med hvilken gevinst?
Mig bekendt er der ingen der tager sig betalt for at bruge deres DNS servere, da det er grundpillen i www.

DNS (Domain Name Server) har enhver udbyder, og dem skal de nok sørge for kører, ellers mister ALLE deres kunder nemlig muligheden for at bruge domæner, og skal i stedet skrive en IP, hvilket kun virker til forsiden, men alle undersider bliver utilgængelige ;)

Men om du bruger TDCs, Telias Sonofon osv, det betyder intet, så længe serveren er online og ellers flittigt brugt, så er den altid opdateret.

FlabOere

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2008 18:24:13
Svar/Indlæg:
4/1
Ok, det lyder jo konstruktivt! Altså, sagen er, jeg ved ikke hvor jeg finder min udbyders DNS servere! Jeg har som sagt 3 Mobile Connect internet, og det er faktisk et SIM-kort som sluttes til computeren via USB. På 3's side er der kun sådan nogle begynder info/råd som "husk firewall, tjek stikket" osv. og jeg kan ikke finde de ting. Står heller ikke noget i mine papirer...

Hvor finder jeg en andens DNS server? Hvis jeg skal fx bruge TDC's DNS server, skal vel bare indtaste den istedet for hent automatisk. Kan PC'en godt hente IP automatisk, og DNS specifikt?

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2008 18:49:30
Svar/Indlæg:
2600/84
Åbn den computer der virker

Start -> Run -> Cmd -> ipconfig /all

der står de.

edit: okay hvis du har 3 netværk, så sæt din egen bærbar på hendes net og se hvad den får.

edit: ellers står de i routeren som er http://DefaultGatewayIIpconfig/all fra det der står ovenover

TBT

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2008 20:04:03
Svar/Indlæg:
422/14
TDC erhvervs DNS (den jeg bruger)

193.162.153.164
194.239.134.83

Du kan sagtens under netværksindstillinger bruge DHCP til IP og netmaske, men DNS manuelt.

FlabOere

Overclocker
Tilføjet:
10-08-2008 11:50:12
Svar/Indlæg:
4/1
#10:
Det prøvede jeg og indtastede manuelt primær og sekunder DNS adresser på hendes. Så gik jeg ind i modeminstillinger på hendes (mit 3 USB modem) og der var en lang liste med ting som internetbrugere skulle have adgang til, og der krydsede jeg DNS af, og satte den TCP eller TC (kan ikke huske præcist) porte og så virkede det! Nu vil jeg bare afvente og se om det bliver ved med at virke! Tak for hjælpen alle sammen! Det er fedt endelig at finde et sted hvor der bliver givet hjælp hurtigt og hvor det er til at forstå!