Problemer med vista og wifi

Diverse d.  09. august. 2008, skrevet af Razbojnik
Vist: 814 gange.

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 15:34:22
Svar/Indlæg:
459/45
Hey

Igår installerede jeg Vista 64bit, da jeg lige har fået mit nye 4gb ram kit ind ad døren. Det hele gik fint nok, indtil jeg skulle installere en driver til mit trådløse netværkskort (pci)..
Jeg aner ikk hvor lang tid jeg brugte på at finde en ordenlig driver, der passede til mit kort.

Kort efter sad jeg på nettet og alt var fryd, jeg slukkede min com og smuttede over til en ven..

Her igår nat tændte jeg min com igen, men denne gang kunne jeg IKKE komme på nettet??
Den blev ved med at stå ved 'identificere' og til sidst kom den da på et net, 'Netværket er ikke identificeret'....

Min bærbar, og de andre computere har ingen problemer med at komme på nettet, og når jeg kigger inde i min router, ka jeg se at den registrere alle computere undtaget den med vista på ?

Kan virkelig ikk se hva der er galt, rundt omkring på nettet siger det at det er DNS problemer, men hvad mener de specifikt med det?

Håber nogen derude kan hjælpe !! 🙂

Netværkskortet er forresten en 'Ralink MIMO Wireless PCI card'..

/Razbojnik
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 15:57:25
Svar/Indlæg:
5750/124
DNS står for "Domain Navigation Server" og det er dem som omsætter dine web addresser (når du taster google.dk fx) om til IP addressen på den side du vil ind på, og hvis du har problemer der, så er det næppe "uden bys" du skal finde problemet.

GL med at få det til at virke

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:03:04
Svar/Indlæg:
459/45
Come on, der må være nogen derude der ka hjælpe! 😕

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:04:12
Svar/Indlæg:
5750/124
får du egentlig ikke en fejl kode? har du prøvet at skrive ip addressen til en hjemme side, i steddet for "www.xxxxxxxxxx.xxxx

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:17:21
Svar/Indlæg:
459/45
altså, jeg copy/paster lige lidt tekst der beskriver mit problem på en prik!

"I have a newly built computer that I assembled last night and the wireless is not working. When I try to connect, it says "connecting to the network is taking longer than usual" and then after awhile it says "connection unsuccessful"... then I hover over the network icon in the taskbar and it says "unidentified network: local access only"

I cannot open web pages. I have filtered through many pages of google results on this problem and nothing i saw fixed it.

More details:
windows vista ultimate 64bit sp1
brand new linksys wireless-g pci adapter with latest drivers (min er Ralink MIMO Wireless PCI card!)
linksys wireless-g DSL router
wireless network does not have any kind of encryption
(no WEP, etc.)
DHCP enabled

two other computers in the house work just fine with the wireless.... one with xp home 32bit, and the other with vista home premium 32bit.
I logged into the linksys graphical interface... everything looks normal.

The strange thing which I forgot to mention is that on the first time I installed vista (2 nights ago) and installed the wireless adapter with drivers, the internet worked immediately wirelessly and I was able to access web sites... then after I started installing drivers and windows updates, then restarting, this "local only" problem started happening. Due to this reason, I thought that reformatting and reinstalling vista with updates disabled would solve this.... but of course it didn't. I am unable to recreate that first situation where the internet worked."

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:35:43
Svar/Indlæg:
459/45
Fucking hell!

Jeg tror jeg gjorde det! 😀
Har i hvert fald net nu..
Gik ind og slog IPv6 fra, og gav mig selv en ipadresse samt alt det andet manuelt, nu virker det.. Men med mit held, ved jeg ikk hvor længe XD

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 16:57:20
Svar/Indlæg:
459/45
omg, self!
Løsningen var kun midlertidlig..
ARGH! er da ved at få spat af det her ! >_<

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 17:33:44
Svar/Indlæg:
459/45
come on, det må da være NOGEN herinde der kan hjælpe ?

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2008 19:39:23
Svar/Indlæg:
5750/124
har du prøvet at slå dit IPv4 tilbage til at hente ip addressen selv, igen?.. kunne jo være... kan også være det hjælper hvis du slår dit DNS til at være automatisk (ved jeg self ikke om du har)