Alt den snak om at Windows (XP og Vista) er usikre osv, skal ses lidt fra en anden vinkel.
1. Er Windows dårlige end MAC og Linux baserede OS?
Svaret er nej. Den eneste grund til at det er mere usikkert, er at der bliver lagt så fandens mange kræfter i at gøre det usikkert. Der skrives jo stort set ingen vira eller andet lort til MAC og Linux, da der fra tdernes morgen bland hackere og andet skravl, har været en ide om at man skal ødelægge microsoft og bryde monopolet.
Hvorfor skulle man skrive kompromiterende programmer til MAC og Linux? Hvis nogen seriøst begyndte at gå op i det, og det blev et ligeså stort modefænomen som til MS baserede OS, så skulle i nok få se, at de køre MAC og Linux spande fik ben at gå på.
Folk konkludrer bare at WIndows er noget lort, uden at se lidt på det store billede.
EN anden ting er, at jeg har altid kørt med en masse sikkerhed på min spand, og har aldrig haft problemer med virus eller andre former for indburd... ikke hvad jeg ved af. De folk der sidder med mac og linuxm ved jo heller ikke om de har haft besøg... specielt hvis de er blevet opdraget til ikke at beskytte deres PC, fordi deres OS aldrig har være mål for moden :)