Det er sgu da noget af det mest fornuftige jeg har hørt i lange tider.
Jeg har længe ment, at Danmark burde satse mere på el. Forstået på den måde, at man bør kunne effektivisere den måde vi (eksempelvis) omdanner vindkraft til elektricitet. Problemet har, hidtil, været at man ikke kan lagre denne energi når der er en overproduktion. Og når der til gengæld er en underproduktion, har man ikke et energilager at tappe fra, og starter derfor turbinerne.
Mit klare forslag ville være, at man gik over til elbiler. Nærmest fra den ene dag til den anden, og infrastrukturen skulle dermed etableres således, at samtlige af landets tankstationer blev til ladestationer. Det tager jo tid at lagre energi på et batteri. Men hvis infrastrukturen var til det, ville man - i perioder med overproduktion - netop kunne lagre energien på batterier, til senere udnyttelse i biler.
Når man så skulle "tanke", kørte man blot ind på en ladestation, fik skiftet batteriet, og kørte videre. Og så vil jeg ellers skide højt og helligt på alle de idioter der siger ting som: "De kører jo ikke lige så hurtigt" - Jo de gør så! "De accelererer ikke lige så godt" - Jo de gør så! "Jamen... øhm. De lyder ikke rigtigt!" - Hva' fanden har det med noget som helst at gøre?!
Du kommer fra A til B, præcist lige så hurtigt som du plejer. Så kan det måske være, at vi bliver fri for de støjforurenende teenagere på deres tunede knallerter.
At påstå andet, er blot en demonstration på uvidenhed.
Regeringen burde turde satse på langsigtede løsninger. Længere er den ikke!