Benzinpriser skal op...

Litteratur d.  11. august. 2008, skrevet af JabbaDungo
Vist: 1360 gange.

JabbaDungo
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 11:47:39
Svar/Indlæg:
355/97
http://ekstrabladet.dk/nyheder...

fuck han skal have en ordentlig gang klø den spasser
Gamer_Chres
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 11:56:52
Svar/Indlæg:
1158/321
Og DÉR røg hans vælgere 😛



CyboKid
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:01:12
Svar/Indlæg:
55/18
Det afhænger jo mere eller mindre af hvorvidt vi reelt mener vi skal være afhængige af olie-landene eller ej.

Så længe benzin / diesel koster det det gør nu, så er chancen lille for vi kommer over på alternative kilder, og jo mere afhængig vi er af olie landene, jo større sikkerheds-risiko er der, da de så ville kunne lukke hele lande ned ved at stoppe deres produktion

Så umiddelbart rører det ikke mig alverden at benzinen / dieslen stiger lidt, så kan folk jo undlade at sætte sig i bundløs gæld for at de har muligheden for at køre rundt i deres store 4wd i lille Danmark uden en eneste reel bakke.



Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:03:50
Svar/Indlæg:
2357/72
...og så hyler de op over, at folk ikke gider pendle. Det her skal da nok hjælpe på det! 🤡

Møgregering...


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2008 12:04:09
Svar/Indlæg:
5363/442
Så dårligt er den ide da ikke, kunne være det fik folk til at tænke sig om en ekstra gang før de kører ned på tanken i deres 4-hjuls trækker, som kører 2 km på literen...

Det ville dog være 1000 gange mere relevant i alle andre lande i DK nærmest, idet vi i forvejen har høje priser..

Umiddelbart lyder det ikke så gennemtænkt, ville være mere relevant at forbedre den offentlige transport f.eks...


CyboKid
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:08:17
Svar/Indlæg:
55/18
#4
Tror du har meget ret

Skal en plan af den art have en chance for at lykkes, burde man måske først forbedre den offentlige transport, og derefter så tage fat på problematikken omkring priserne på brændstof.


heinrich
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:21:05
Svar/Indlæg:
1341/56

det skal jo også lige med at indkomst skatten skla ned i samme omgang....


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:24:49
Svar/Indlæg:
20170/383

#4

Hvad er er galt i at køre i en 4hjulstrækker der kører 2-5 km literen?? Jeg kan virkelig ikke se hvorfor man skal bekymre sig om folk der kører i disse biler. Har man råd til sådan en bil betaler man som regel også en masse skat, bla til miljøet osv..

Det er jo også bevist at det er alle de nye smarte såkaldte miljørigtige biler der forurener mest hele deres levetid samlet set. altså når man inkludere produktion af bilerne.


Adolph
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:33:26
Svar/Indlæg:
1369/75
Man kunne jo også bare købe en ordentlig 4-hjulstrækker. En folkevogns Touareg 5.0 V10, går 8-10 km på literen, og har rigeligt med kræfter til og give diverse GTI Brian´er baghjul 😛


CyboKid
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:34:47
Svar/Indlæg:
55/18
#7
Nej, man har oftest netop ikke råd til sådan en bil.

Stort set alle de dyre 4hjulstrækkere vi har kørende herhjemme er firmabiler, som folk langt fra ville have råd til ellers, så de har valgt at få bilen på gule plader, og forurene af h til.

Men det er da alt andet lige ganske morsomt at se folk komme i deres yndefulde skrumler af biler, som alt andet lige er bygget til en anelse mere terræn end lille Danmark kan byde på

Der er jo en grund til Tyskland også er begyndt at jagte billister i de skrumlekasser, de er jo både livsfarlige og piv forurenende


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:34:58
Svar/Indlæg:
20170/383
#8

hehe.. Ja i stedet for alle de fesne Touareg'er og Q7 3.0 TDI vi ser.. Køber man sådan en bil så skal man da gøre det ordenligt.. 🙂

Så du siger altså at fordi de blivre købt som firmabiler på gule plader, så er de lige pludselig forurenende ??

Jeg kan virkelig ikke hidse mig op over alt den 4x4 snak der er om at de er åh så livsfarlige og forurenende. For mig at se er det da mere et spørgsmål om misundelse når folk siger sådan noget.


#11
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:35:47
Svar/Indlæg:
4689/105
Altså hans mål med at sætte priserne op er jo godt. Vi skal til at igang med at finde alternativer, og hvis priserne bliver for høje bliver man nødt til at finde alternativer.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2008 12:37:12
Svar/Indlæg:
5363/442
#7 Det er spild af Benzin. Og lige meget hvor meget skat du betlaer, ændrer det jo ikke ved den øgede forurening. Prøv ikke at bilde mig ind at alle registreringsafgifter og gønne afgifter bliver brugt på at forbedre miljøet..

Vil gerne se noget dokumentation for den påstand, for ellers vil jeg ignorere det som værende vrøvl 😉


#13
teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:38:32
Svar/Indlæg:
873/19
Det her omhandler jo ikke kun benzin, det er alt, olie, gas og el.. Det betyder f.eks. ang #3 at pendlere også skal betale mere, det betyder at alt der bruger energi, også elbiler bliver dyrere. Når man vasker tøj, laver mad, oplader sin telefon eller tænder for varmen stiger prisen.. Så alle dem der køre rundt i en lille bitte bil kommer også til at betale en del mere når de tar hjem og vasker tøj og tænder for deres 50" tv..

Så dem der spare er dem der bor i et telt, cykler, vasker deres tøj i floden og kun spiser ikke tilberedt mad 🤡


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:40:25
Svar/Indlæg:
20170/383
#12

Der blev foretaget en undersøgelse som var på jp.dk for noget tid siden, her blev det bevist at en Jeep Wrangler faktisk er den totalt set mest miljørigtige bil fordi den er så basal at producere. jeg ved godt at en Touareg og Q7 måske ikke helt kan sammenlignes med dette. Men det giver trods alt et billede af at bare fordi vi køber en såkaldt miljøvenlig bil, så er der ikke lige taget højde for at den jo også skal produceres, og dette giver egentlig meget god mening i mine øjne.
jeg skal nok lige prøve om jeg kan finde den artikel.

Spild af benzin.. Jeg vil nok hellere kalde det spild af jantelov og ganske alm misundelse.


#15
xt0m
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:40:34
Svar/Indlæg:
2587/91
Det er egentlig fint med mig - bare han lige fjerner registreringsafgiften.. 🤣


CyboKid
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:44:50
Svar/Indlæg:
55/18
Nu ved jeg ikke helt hvor mange GTI'ere du kan trække fra når nu nedenstående er hvad en V10 Touareg kan præstere.:
0 - 100 km/t: 7,8 Sek.
Tophastighed: 225 Km/t

Golf GTI
0 - 100 km/t: 7,2 Sek.
Tophastighed: 235 Km/t


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2008 12:46:59
Svar/Indlæg:
5363/442
#14 Den har jeg så ikke set, og umiddelbart lyder det lidt underligt i mine ører. Man kan måske nok være rigtigt nok..

Ja spild af benzin! Jeg er overhoved ikke misundelig på folk der kører rundt i en tærrengående whatever. Jeg tænker mere på at vi om 50 år løber tør for olie, og den nok var en god ide at spare lidt på på den!


CyboKid
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:49:43
Svar/Indlæg:
55/18
Nu ved jeg alt andet lige ikke hvor meget jantelov der kan være i at se en person i en gulplade Q7, når en alm. familie bil idag koster det samme som den?!?

Jeg kunne dybest set ikke være mere ligeglad med hvad folk kører i, men jeg har meget svært ved at se behovet for netop en Q7 i lille Danmark, som jo ikke er kendt for sine bakker

Så hellere investere i en lille 1000cc maskine, som oftest kan komme frem i trafikken, og man har rigeligt med overskud til en overhaling


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:51:12
Svar/Indlæg:
20170/383
#16

hvad skal med vi ligegyldig OT i denne tråd ??

#17

Det er også okay, og jeg generalisere måske nok rigeligt heh.. men der er jo desværre en del der piver over disse store biler, primært fordi de er skide misundelige..
Hmm.. Jeg har lidt svært ved at tro på at der kommer nogen egentlig energikrise. For jeg tror på at teknologien er der til erstatning for olie, og jeg tror også at der er mere olie i undergrunden end vi egentlig går og tror.. så jeg tager den med ro 🙂


CyboKid
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:53:29
Svar/Indlæg:
55/18
#19

ifølge #8 kan man smutte fra en GTI i sådan et skrummel af en bil, jeg linkede bare at det kunne han ikke

Så derfor det indlæg var der, og ergo er det ikke ligegyldigt, men et svar til en anden


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2008 12:54:33
Svar/Indlæg:
5363/442
#19 Om der kommer en krise eller ej er jo svært at sige, men indtil vi har fundet en afløser for olien, var det nok en ide at spare lidt 🙂 Tror heller ikke den er oppe over, men hvis ikke vi finder på noget, så får vi altså et problem..


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:56:46
Svar/Indlæg:
2823/238
#10 ej tom nu må du liiiige...
Det har da intet med misundelse at gøre!
Sådan som jeg ser det Køber man bil efter behov, altså man køber en 4x4 hvis man bor på landet eller arbejder på byggepladser eller noget i den stil, ikke hvis man bor i en lejlighed i indre by, og højst skal køre et par kilometer...

Jeg er slet ikke misundelig på folk der har en 4x4, i mit tilfælde er jeg misundelig på folk der har en bil med god plads og som køre ok på literen... For det er det jeg har behov for, med barn og store indkøb er det det jeg går efter, og at den skal køre langt pr liter er fordi så koster det ikke en bondegård hver gang man tanker, og så er der en masse afgidter osv. der også er billigere.

EDIT: der blev godt nok skrevet et par indlæg imens jeg skrev det her....


CyboKid
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:56:50
Svar/Indlæg:
55/18
#21

Tror reelt vi har alternativer til olie, som dog desværre endnu er meget dyre at fremstille.

Så vidt jeg ved kører man i Sverige nogle test af en art, er dog ikke sikker på hvad de bruger


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 12:58:06
Svar/Indlæg:
10398/435
Nu tænker jeg ikke synderligt på miljøet når jeg siger at jeg synes det er positivt, men det ville være rart at ikke være afhængig af de arabiske lande i samme grad som i dag. Så slipper de jo også for USA indblanden så som irak 1 & 2 krigene og de slipper for os vantro mennesker..

http://www.youtube.com/watch?v...

Time you break out your camel!!


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2008 13:06:13
Svar/Indlæg:
5363/442
#23 Lige PT er der jo ingen reele alternativer, der bliver hele tiden lavet eksperiementer med nye ting, men en en reel konkurrent til olien findes ikke endnu..


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 13:27:21
Svar/Indlæg:
2576/125
Dum udtalelse! :no: Han siger ikke hvad alternativet skal være?! Og inden der er nogle der får gode ide'er med biodiesel, så her et lille notits:
OT: /Start/
Biodiesel fremstilles af bio produkter, både dyr og planter, og man kan også bruge anden generations bio produkter, altså bio affald. Men der er et stort MEN, selv hvis vi tog hele verdens høst, og omdannede den til biodiesel, ville der kun være nok til 3 dages forbrug. Herefter er der ingen mad til verdens befolkningen, og vi ville allesammen dø. Så biodiesel er ikke vejen frem. USA har brugt utrolig mange mængder af majs til fremstilling af biodiesel, og det har sat prisen i vejret for majs.

Den eneste vej frem er vedværnende energi. Sol, vind og vandstrømme under vandet.

OT: /Stop/

Kan ikke forstå hvorfor vi hyler og stignende benzin priser. Hvis i endelig skal hyle, så hyl over de forbandede afgifter, der er på alt. Benzin koster kun 2-3,- for en liter resten er afgifter. Og det bliver meget værre, og ikke kun ved benzin.

"Det er hvad man får ud af en regering, der sidder for længe."


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 13:49:33
Svar/Indlæg:
2823/238
brændelsceller, skulle være rimelig cool. jeg så at der var et par gutter der fik alt muligt til at køre på vand...


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-08-2008 13:52:26
Svar/Indlæg:
15982/637
Det mest typiske er at sådanne tiltag altid er fra byboer og så er der ramaskriget over at land arealerne dør ud - ja hvorfor mon ?. At være på landet er næsten 0 offentlig trafik da det kun foregår fra knudepunkterne og hvis så skal transportere sig så er der enorm spildtid. Dengang jeg gik på uni tog det mig næsten 1time og 1kvarter med offentlig transport at komme 26km og det kostede 125kr om dagen - nu var jeg så priviligeret at kunne låne en bil og så tog turen 25min og i benzin koster det måske 44kr. pr. dag. + al den vunde "kvalitets" tid og ikke spildtid ved busturen.
Nej hvis man også fik arbejdspladserne ud i landdistrikterne igen og alt ikke var by, ja så ville det sku også sætte en drastisk dæmper på kørselen... men nej - vi tænker kun stort.

Yderligere er det totalt tåbeligt at sige at bezin/diesel priser skal stige for at få miljø venlige biler ind. Det er jo netop staten/regeringen, der ikke vil, for i vores kære 4hjuler har de den største indtægtskilde til statskassen. Hvis vi får mere miljøvenlige biler forsvinder en masse afgifter mv, men det skulle ikke undre mig at den også bliver grejet således at der stadig er 180% i afgift på bilerne... og hvorfor skal man som forbruger så skifte vognpark når man alligevel bliver bonget for initiativet.


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 14:02:17
Svar/Indlæg:
798/19
Det eneste, Ekstrabladet.dk er kendt for, er at publicere så himmelråbende ubegavede artikler, at folk bliver så frustrede, at de bare må oprette en profil på nationen, så de kan lukke deres galde ud derinde.

Det gør det bare en fryd for mig hver gang, der bliver linket til artiklen i et andet forum, så Ekstrabladet.dk går glip af et par brugere.

Men on topic: Den artikel skal jo først og fremmest ses i lyset af, at den citerer en hardcore environmentalist (det hedder det vist både på amerikansk og nudansk), og at Fogh addreserer de amerikanske læsere, som han gerne vil have til at skære ned på energiforbruget. Men som altid er Ekstrabladets journalist for ubegavet og tomhjernet til at sætte et perspektiv på, og han går helt skævt af indholdet ved at forveksle det med indenrigspolitik.

Når det så er sat på plads, er det vel ikke noget nyt, at den siddende regering giver udtryk for, at de vil omlægge afgifter for at forbedre miljøet og støtte vedvarende energi. Der sker bare ikke så meget på den front...

...Og det bør alle i 4WD fanatikere med flade indkørsler kun være glade for.

Dumheden når jo ingen grænser, når Ekstrabladet sætter folk i selvsving.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 14:07:39
Svar/Indlæg:
2576/125
#29 Sjovt nok. Min far fortalte også at artiklen er taget ud af kontekst. Den er mindet på USA, men også lidt på os selv. Dog ikke i det omfang artiklen giver udtryk for. 🙂


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
11-08-2008 14:24:56
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg elsker AFR. 😐
Princippet om, at dyrere priser på fossilt brændstof, skal bane vejen for alternativ energi, fejler i sig selv ikke noget.

Men så ville det da være rart, hvis han i stedet ønskede at bruge nogle ressourcer på, at få Danmark til at være førende indenfor vedvarende energi - så vi rent faktisk havde nogle alternativer dertil. :yes:


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 14:29:32
Svar/Indlæg:
2576/125
#31 Min tanke også. :yes:


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 14:36:11
Svar/Indlæg:
23132/740
Det er sgu da noget af det mest fornuftige jeg har hørt i lange tider.

Jeg har længe ment, at Danmark burde satse mere på el. Forstået på den måde, at man bør kunne effektivisere den måde vi (eksempelvis) omdanner vindkraft til elektricitet. Problemet har, hidtil, været at man ikke kan lagre denne energi når der er en overproduktion. Og når der til gengæld er en underproduktion, har man ikke et energilager at tappe fra, og starter derfor turbinerne.

Mit klare forslag ville være, at man gik over til elbiler. Nærmest fra den ene dag til den anden, og infrastrukturen skulle dermed etableres således, at samtlige af landets tankstationer blev til ladestationer. Det tager jo tid at lagre energi på et batteri. Men hvis infrastrukturen var til det, ville man - i perioder med overproduktion - netop kunne lagre energien på batterier, til senere udnyttelse i biler.

Når man så skulle "tanke", kørte man blot ind på en ladestation, fik skiftet batteriet, og kørte videre. Og så vil jeg ellers skide højt og helligt på alle de idioter der siger ting som: "De kører jo ikke lige så hurtigt" - Jo de gør så! "De accelererer ikke lige så godt" - Jo de gør så! "Jamen... øhm. De lyder ikke rigtigt!" - Hva' fanden har det med noget som helst at gøre?!

Du kommer fra A til B, præcist lige så hurtigt som du plejer. Så kan det måske være, at vi bliver fri for de støjforurenende teenagere på deres tunede knallerter.

At påstå andet, er blot en demonstration på uvidenhed.

Regeringen burde turde satse på langsigtede løsninger. Længere er den ikke!


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 14:36:12
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg tror ikke Fogh sætter prisen op på Olien. Det nok vil før til en slutning på liberale partis flere tal. Jeg regner med prisen på oile vil stige. Det skulle være svære få oile op fra undergrunden i fremtiden. (noget udsennelse i tv, ved ikke om det er sandhed) Hvis prisen på oile stiger helt vild i Dk vil vi nok også, som industri land få det svære. Allerade i dag, er det meget dyre købe i en dansk kosik end det er købe i tog i England og Skotland. Prisen på mad vil igen. (måske stige på grund af oile priserne) Det vil blive dyre leve i DK.

Der Findes også naturgas, Som er ved varende energi. Jeg tror nok ikke er energi nok i det til kan kæmpe mod oile. Men med vind, vand, sol energi, og Naturgas. Tror jeg godt vi vil kunne klare det væreste.

Info:
Hvis vi fælder alle træ i DK og kunne afstatte det med oile ville det nok kun dække 2/3 af bruget ved Ca. halv år. (ikke helt sikke på om det halv eller mindre)


#35
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 14:45:08
Svar/Indlæg:
4156/111
Overskriften passer mig i hvert fald fint... For jeg kører primært i diesel biler 🤣


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 14:45:35
Svar/Indlæg:
7111/480
læste det på dr.dk igår aftes det er en super ide men det er ikke sævrt at se hvor de har tage den fra :no: men bare de god forslag bliver genmen ført så kan folkt komme til at tænke over ikke at forse med enegien og penge til mere forskning i vedvarene enegi og ned skaten så vi kan får tiltruket nolge klove folk til danmark 🙂
og ja meget mere gang i den ofenlige transport er en god ide pizzadude for nolge er ofenlig transport ikke en mulihed det skule det hels være for alle


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 14:49:58
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #36

Enig.

Vi kunne jo starte med at ansætte nogle af de ingeniører og forskere der kører taxa.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 14:56:19
Svar/Indlæg:
638/62
Hmm... For mig og min Cougar v6 har vi et problem... 😕 Synes at det er for stramt at man skal brandbeskattes på alle leder og kanter, afgiften på benzin er høj i forvejen, og de skovler penge ind fra registreringsafgiften... De kunne måske bruge nogle af de penge på at forbedre vilkårene for fremtidens biler (brint og el)!!!!!

Hvis de gad og ændre registeringsafgiften fra indkøb til forbrug ville det også tilskynde folk til ikke at køre så meget... samtidig med at man kunne købe en god sikker dieselbil til familien (eller bare en hobbybil som ikke kører hver dag)

Træls land at være glad billist i 😕

#14 Enig!!! For ikke at snakke om at alle de små klamme biler skal sejles fra korea og japen på en supertanker der FORURENER som 100.000.000 biler :yes:

#34 Naturgas er IKKE vedvarende energi...

http://da.wikipedia.org/wiki/N...


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 15:01:15
Svar/Indlæg:
2263/135
Ja Anders Fogh kan jo være ligeglad med om benzinpriserne stiger eller ej, han kører jo Ministerbil. Og de kører ihvertfald ikke 15 km/l. Så jeg syntes at de skulle afskaffes eller kører i nogle andre biler for at vise sig selv som et godt eksemple.


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
11-08-2008 15:07:19
Svar/Indlæg:
5363/442
#33 Problemet med at man ikke umiddelbart kan lagre energien er der jo stadig, du kan jo ikke bare lave nogle kæmpe batterier som kan holde på al energien.

Elbiler. Tjaa, det er da et forslag. Tror dog ikke umiddelbart det kan betale sig, idét den meste af den elekricitet vi forbruger, kommer fre kul og olie. Dermed bliver udnyttelsesgraden af olieenergien jo mindre... 😕

#37 Der kan jeg kun være enig. Synes det er utroligt, at man i dagens Danmark ikke vil ansætte højt uddannede folk, fordi de måske ikke lige hedder Hansen eller Jensen.

#38 Enig enig. Registreringsafgiften er efter min mening helt ude i hampen, da den i sin nuværende form ingen gevist giver for at køre langt på literen..

Og forøvrigt. Baah, så kan du købe en VW eller en Citroen (eller en Ferrari 😲 )

#39 Ja, han kan få en Wolkswagen Lupo at tøffe rundt i, så er pengene til chauffør også sparet. Der er ikke plads til både Anders F-O-dobbelt G, alle hans papirer, laptop og en chauffør.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 15:13:56
Svar/Indlæg:
638/62
#39 De må køre i dem hvis de vil, men de skulle sku selv få lov at betale registreringsafgift... SÅ kunne vi se om de havde råd til flere audier til 2 mio +

#40 Mht. til opbevaring så kommer vi da længere og længere, så som opfindelsen af brintpiller osv... Hvis du kan udnytten den vedvarende energi til at skabe brint med asap, godt nok med et relativt stort energi tab vil vi være nåedet langt. Men enig i at det er opbevaringen af energi som er et kæmpeproblem.

Det som der burde ske var mere forskning, men tror ikke på vi når langt langt før kolossen USA vågner til dåb (dvs. når olieselvskaberne løber tør). Hjælpen kommer i hvert fald ikke var Kina eller EU, hvor vi ikke kan blive enige om noget... Primært fordi vi er bange for et samarbejde med nolge som ikke snakker dansk (DF). 😴 Det er dybt godnat, men sådan er verden... !!!!


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:03:10
Svar/Indlæg:
10398/435
Dette er faktisk et sjovt emne.. Mange af jer udtaler jer mod vores regering og Fogh, men samtidigt holder i på liberale værdier såsom at staten ikke skal regulere priser. Jeg tror i holder på den forkerte hest når i går til valgbordet 🤣

Bliver nogle ting en dyr vare, søger man alternativer. Ja der skal forskes og det kommer til at tage tid og bliver dyrt. Men det nytter ikke at sige at man først dropper fosilebrændstoffer når man har et alternativ, for så ryger incitamentet til at for at forske. Så så jeg hellere en periode på 10 år hvor det var biip dyrt at køre i bil og derefter havde en bedre løsning. Det kræver dog bare at det bliver gjort i fællesskab og det sker nok aldrig før olieressourcen er helt drænet.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:21:14
Svar/Indlæg:
5891/423
#42 🤣 😀 enig! (især det første) 🙂 😛


Jeg synes det er godt hvis priserne stiger. så kan man bruge bussen eller cykle lidt mere for den sags skyld. om morgenen ser jeg flere der kører i en bil ned til byen. OG DE SIDDER SATME KUN EN I BILEN. de kan jo forhelvede tage bussen. Dem der boer rigtig langt væk fra arbejde, må gerne tage bilen. Men jeg vil sku ikke bildes ind, at alle de tusinde mennesker der kører bil om morgenen ikke kunne have taget bussen, toget eller cyklen. Jeg kender mange eksempler på, hvor folk har 200 M til et supermarked / butik, men alligevel tager de sku bilen. Det er for ringe. 😕 Vi er heldigvis ikke de værste. USA kunne sku godt lære noget af andre i denne store verden, men slf. er præsidenten så blondine dum at det er en skam for den mandlige race 🤣


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:23:24
Svar/Indlæg:
1915/57
#alle nu er det jo ligesom ikke kun vores biler og sådan der er afhængige af olie men alt muligt andet også læs feks HER: http://www.lifeaftertheoilcras... ALT er veldokumenteret.Så hvad hjælper det at nogen bruger brintbiler hvis der ikke er mere asfalt at lave veje af. 🙂

Så en udsendelse med en tysk forsker som fortalte at der skulle investeres MANGE MANGE flere penge i udviklingen af alternative energikilder hvis det skulle være klar til at tage over for olie når den tid kom. Alt hvad der er nu er kun på forsøgsstadiet og er langt langt fra at være klar til masseproduktion. Og det er ikke bare sådan lige at finde EN alternativ kilde, vi er nød til at finde MANGE. Tag foreksempel atomkraft. Hvis atomkraft skulle overtage hvad fossile brændstoffer producerer af energi idag,så har vi ikke mere uran om 20 år 😐 Læs mit link. Det er nærmest vanvittigt hvad olie bliver brugt til.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:28:54
Svar/Indlæg:
5891/423
hvad mon prisen på 1 Liter benzin koster i 2020 ? 🤣 🤣


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:29:07
Svar/Indlæg:
638/62
#44 Jeg synes personligt at Atom-kraft er et godt alternativ, og det burde udvikles fra fision til fusion hvor (hvis det kan virke) virkelig ville redde verden fra den energikrise som vi er på vej ind i.
Det værste er da at produktionen af vores dejlige pc'er også er afhængig af olie!!!

Derfor gør det mig også irriteret når alle den gamle hippier begynder på deres "atom-kraft nej tak" lort... de skal sku bare accepterer at det ikke er 70'erne stadig og ligge sig til at dø... 🤡

Kunne selfølgelig også være at det kommer en oliekomet forbi og forvandler middelhavet til et oliebasin :D


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:31:47
Svar/Indlæg:
5891/423
#46 hippier? er det mennesker? 🤡 🤣


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:39:38
Svar/Indlæg:
638/62
#47 for nu at citerer Cartmann:

"I hate hippies! I mean, the way they always talk about "protectin' the earth" and then drive around in cars that get poor gas mileage and wear those stupid bracelets - I hate 'em! I wanna kick 'em in the nuts!"

Eller

"Hippies.They're everywhere. They wanna save the earth, but all they do is smoke pot and smell bad."

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:40:55
Svar/Indlæg:
5891/423
#48 🤣 😀 🤣 😀 🤣 😀 🤣 :yes: 😛 😛 😛 🤣 🤣 😲 😲 🤣 😲 😎


#50
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:42:15
Svar/Indlæg:
2357/72
Sæt da prisen ned til 3kr literen. Så får vi brændt det sidste af, og så skal der sgu nok blive fundet nogle alternativer. 😛

Jeg trør løsningen bliver el-biler på et eller andet tidspunkt. Så skal man dælme bare lige huske, at kigge sig ordenligt for, inden man går over gaden, så man ikke bliver klippet af en lydløs bil med 100 km/t.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:42:17
Svar/Indlæg:
6181/270
Undskyld jeg siger det, men hvordan pokker skulle en dyrere benzin prise lige hjælpe på udviklingen af alternativ brandstof?
Så længe vi har ledere på magten som har økonomiske interesser i oliebranchen så sker der særligt meget i udbredelsen af de alternativ muligheder.

Statskassen og oliebranchen er de eneste der får glæde at de ekstra høje benzin priser.


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:45:42
Svar/Indlæg:
1915/57
#48 🤣 Men enig i at vi ikke kommer uden om A-kraft som en del af den fremtidige energikilde. Men som sagt der skal forskes MEGET mere. Quote fra mit link:
"Won't high oil prices motivate us to look for alternatives?"



To a certain degree, yes. Unfortunately, the situation is far too complex to be solved via alternative energy "plug-and-play" as is commonly believed. First, as explained in great depth later on this page, we really don't have any ready-to-scale alternatives that share oil's energy density, energy portability and high energy return on energy invested (EROEI).



Second, and perhaps more importantly, even if we did have alternatives that shared the characteristics of oil, we won't be motivated to invest in them on the massive scale necessary until it's too late. To illustrate this point: as of October 2007 a barrel of oil costs about $75. The amount of energy contained in that barrel of oil would cost between $100-$250* dollars to derive from alternative sources of energy. Thus, the market won't signal energy companies to begin aggressively pursuing alternative sources of energy until oil reaches the $100-$250 range and stays there for several years.



*This does not even account for the amount of money it would take to locate and refine the raw materials necessary for a large scale conversion or the retrofitting of the world's $50 trillion plus economy to run on these alternatives.



Once we do finally begin aggressively pursuing these alternatives, there will be a 25-to-50 year lag time between the initial heavy-duty research into these alternatives and their wide-scale industrial implementation. However, in order to finance an aggressive implementation of alternative energies, we need a tremendous amount of investment capital - in addition to affordable energy and raw materials - that we absolutely will not have once oil prices are permanently lodged in the $200-$300 per barrel neighborhood. Source



While we need 25-to-50 years to retrofit our economy to run on alternative sources of energy, we may only get 12-to-18 months once oil production peaks. Within a short time of global oil production hitting its peak, it will become impossible to dismiss the decline in supply as a merely transitory event. Once this occurs, traders on Wall Street will quickly bid the price up to, and possibly over, the $200 per barrel range as they realize the world is now in an era of permanent oil scarcity.



saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:46:21
Svar/Indlæg:
7111/480
51# afgifterne som stiger skule penge bruges som exstre kommer ind på af senke skatten = flere forsker og andre viludanet vil komme til danmark og vi kan hole på dem men mere vekdit penge skulle også bruges til forskning alser det exstre som det skulle kroste skulle nolge af penge går til foskning i vedvarne enegi 😉


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-08-2008 16:47:00
Svar/Indlæg:
15982/637
#51: Præcis !... hvis man virkelig havde villet det så havde vi haft skiftet hele bilparken i 2000 med mere miljøvenlige biler.
Jeg er træt af at "Danmark" er alt hvad der foregår inden for KBH's grænser - det er fandme de mest snævre synede ministre vi endnu har haft.
Men jeg gider ikke diskutere om det, for jeg bliver bare så drøn hidsig over at ingen tør at tage teten og imod det vås der kommer. Ingen tør sige noget og alle siger "vi kan alligevel ikke gøre noget" -BS ! alt er blevet så strømlinet og ensrettet.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:48:20
Svar/Indlæg:
6181/270
De skal siges a A-kraft er det reneste energiform lige for tiden, men eneste problemer at hvad vi skal gøre med restprodukterne.
Selv A-kraft er meget begrænser da der desværre heller ikke er ubegrænset med uran i jorden


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:49:15
Svar/Indlæg:
2823/238
Ja hvis prisen sættes op på benzin osv. så har Fogh jo allerede sagt hvor penge skal bruges: på at nedsætte indkomstskatten...

Tror helt ærligt ikke at vi får et seriøst alternativ indefor de næste 10-15år
Det er der ikke nok penge i, og der er masser af top politikere der har økonomiske intereser i olieselskaber osv. Eller de får stor støtte fra olieselskaberne og gør som de befaler...

Atomkraft er ok indtil der sker en kortslutning 😛 Men den dag rumelevatoreren laves så kan affaldet jo skydes ud i rummet, og om et par milioner år kommer der en hel hær af 6 benede monstre med 37 øjne og 3 kløer. 🤡


#57
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:50:27
Svar/Indlæg:
5750/124
#44 den med atomkraftværker er man igang med, men man regner dog ikke med at have en fuldbyrdig løsning før 2050 :'-( ... Her mener jeg Fussion's reaktorer (atomkraftværker i dag er med fission). Man kan næsten ikke tøme vores depoter af brændstof til fussionsprocessorer (da 50% af jordens grundstoffer kan bruges, uden mega kuloenormt stor energi forbrug til det (skal lige tages i perspektiv, da det kræver meget energi at starte en fussion)).

Og alle jer der "hader" 4x4, jeg kan kun fortælle de er mega nice at køre i, og en del af dem på gule plader (fx min far) har den bil, fordi at han tænker på sit helbred, da han sagtens kunne få en mere miljøvenlig bil (han har en lille Toureq).


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:51:37
Svar/Indlæg:
6181/270
#53 det er fint at sætte skatten ned på skat, men det løser bare ikke jordens energiproblemer med de fossile brandstoffer når det er oliebranchen der sådan set styre verdens energipolitik.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 16:57:12
Svar/Indlæg:
6181/270
hehe kan i huske filmen the world of tomorrow hvor hele den nordlige nordkugle fryser sig ind i en ny istid.
nu mener at nogle forskere at det skete ca det samme som i filmen og at den også kan sket igen "snart" 🤡


#60
Sedl
 
Overclocker
Tilføjet:
11-08-2008 17:03:31
Svar/Indlæg:
260/3
Regeringen vil ha lidt ekstra i kassen , længere er den ikke.

Hvis de virklig ville gøre noget ved forureningen blev afgifterne på biler sat ned så folk ku skifte deres gamle Kadett ud med en Audi Q7 der forurener meget mindre.

De ville også fjerne afgifter på partikelfiltre osv.

Firmabiler er ikke kun til for sjov ,vi har feks. 13 nyere små Iveco ladbiler der hvor jeg arbejder
de kører ca. 7 km/l i snit ,men er uundværlige ,hvem skal betale omkostningerne når brændstoffet stiger?

Det skal i da allesammen "kunderne"


P.S.
Det tar konen 45 min i bil til arbejde og over 3 timer med offentlig transport ??!!??
Så gider hun squ nok ikke arbejde hvis det er alternativet.




JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 17:15:58
Svar/Indlæg:
1776/116
#57 - wtf? Den eneste fusionsproces det kan betale sig/er muligt at lave i dag/i umiddelbar nær fremtid er deuterium-tritium processen.
Deuterium kan hentes i havvand(hvor ca. 1/10000 del er deuterium hvis jeg husker ret), og tritium kan laves ud af Lithium som er det 17ne mest fremkommende grundstof på jorden.

Alle grundstoffer under jern i periodesystemet kan i teorien fusionere med energigevinst, men no way kan det lade sig gøre i praksis(alt for stort tab/alt for svært). Alle grundstoffer over jern kan fissionere med energigevinst - men igen er det i praksis kun forskellige isotoper af Uran der kan bruges.

Problemet med atomkraft er som jeg ser det ikke affaldet eller sikkerhedsrisikoen - de faktorer er imo alt for overdrevne i mediebilledet. Problemet er lidt at mængden af uran der kan bruges faktisk er ret lav - vi har IKKE et uudtømmeligt lager af brændsel til vores atomreaktore desværre.

På kort sigt er vi nok nødt til at fokusere lidt på at optimere vores olieenergi effektivitet, samt kigge på vind og solkraft - i det lange løb kan fusion helt sikkert være en væsentlig faktor - men der skal investeres rigtig, rigtig mange penge i det før det bliver holdbart. Desuden er energi ikke "billigt" bare fordi det er uendeligt - det kræver utroligt komplicerede kraftværker og den energimængde man får ud af dem bliver sandsynligvis ikke særlig meget mere end atomkraftværker i dag - så man skal have mange fusionskraftværker rundt omkring i verden før det virkeligt batter.


Adolph
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 17:26:52
Svar/Indlæg:
1369/75
#16

Prøv du så og finde nogle data på mellem accelerations-tiderne, f.eks. 80-120, hvor Touareg´ens enorme vægt ikke har nær så stor "impact" som fra 0-100. Så er historien formentlig lidt en anden 😉


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 17:32:03
Svar/Indlæg:
2823/238
Kæmpesolfangere i rummet, der er jo ikke nat, dag eller skyer, så der kan man få en god sjat strøm... hvordan får man elektriciteten ned til jorden? hmmm ja kom med et par forslag.

eller et par store spejle som reflektere lyset ned til jorden som opfanger lyset... Tænk ikke på at det msåke kan riste et par mennesker eller to 🤣


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 17:33:53
Svar/Indlæg:
2440/66
#54 det er sjovt, for mange af ministrene bor ellers på "landet". det synsbillede du har, er ikke det gængse i kbh - det er nemlig, at der bliver taget FOR meget hensyn til dem der vælger at bosætte sig på lars tyndskids mark. KBH kan f.eks. ikke selv bestemme om man vil indføre bompenge, desværre. Men udviklingen vil gå sådan, at folk søger mere mod byerne, og sådan er det bare - og ikke bare i lille DK.

Jeg er enig med AFR i at brændstofsafgifterne skal op, men ikke i at de ekstra penge skal bruges til skattelettelser - de burde være gået til bedre offentlig transport (som i forvejen er et af de bedste i verden...) så folk får endnu mere incitament til kun at køre til stationen for at tage et tog (dem der bor på landet) eller kun bruge offentlig transport til at komme på job.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 17:35:50
Svar/Indlæg:
5891/423
#64 det hedder urbanisering 😛


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 18:15:44
Svar/Indlæg:
940/111
Vi kan jo undgå at benzinen stiger, hvis vi bare fjerner, SU.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 18:22:04
Svar/Indlæg:
4230/89
#66 den er jeg med på 🙂

fjern SU'en, og alt der minder om ældrepleje(de har da deres pension) :yes:


#68
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 18:46:23
Svar/Indlæg:
5750/124
#61 det er hvad vi lærte for 3 måneder siden, at man har umuligt meget brændsel til Fussions processen (om det var deutorium eller Tritrium, ved jeg ikke, men en af dem), og det største problem man har idag er, at opretholde processen, uden at bruge energi (man har opnået det, ved at producere 120% strøm af den strøm der bruges. men man kan dog ikke gøre så meget, da det også koster at starte processen).


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 19:08:23
Svar/Indlæg:
8947/160
Der er RIGTIG mange ting der skal med i overvejelserne,. Tag feks en vindmølle, selv de bedste idag er ikke mere grønne end at producere el på kul.!! Produktionen af møllen er simpelthen den store synder,.( Det sviner så meget at det ikke er bedre end kulkraft). Det er også nævnt længere oppe med hensyn til biler. Jeg kører selv i nogle MEGET miljørigtige af slagsen 1 stk Audi 80 fra 92 og , stk Audi 100 fra 92. Begge runder stadig over 10 på literen og er så langt fra slidt op. Det at lave en ny bil er en større synder end mange mange års forbrug af brændstof. Så det er IKKE en løsning at skifte det hele til elbiler eller små møgvogne der kører 20 på literen. De skal også produceres. Derimod burde det være lov at lave biler der holder over 20 år.( AUDI). :yes:


emaguina
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 19:32:44
Svar/Indlæg:
360/35
Ja op med den så jeg kan få min MB 500e, bmw 545i eller e50 amg til spotpris ... . . ... hehehe kører kun 5-8 kliks om året.


Har dog også en fabia der går tæt på 20 km/l når vi skal langt. 😉


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 20:05:27
Svar/Indlæg:
20170/383
#69

lige præcis, der er rigtig mange der glemmer forureningsomkostningerne ved fremstilling af biler.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 22:54:32
Svar/Indlæg:
8947/160
71# Nemlig,. Og vindmøller. Vindmøller er slet ikke grøn energi, det er bare alternativt.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 23:11:37
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg synes, det er helt fint at sætte afgiften på brændstof op, hvis indkomstskatten så også kommer ned. Jeg synes helt klart, der er mere fornuft i at hive skat ind på forbrug og miljøbelastning, end på arbejde. Det skal kunne betale sig at arbejde, og det skal kunne betale sig at tænke på miljøet. Hvis skatten falder tilsvarende, kan vi princippet købe lige så meget benzin som før - og så må vi selv prioritere ud over det.

En anden mulighed var en stærkt tiltrængt sænkning af registreringsafgiften, så det var nemmere at købe en sikker og økonomisk bil.

Men hvis det bare ender med, at afgiften stiger, uden at vi (bilejere) får noget igen et andet sted, så er jeg skam også imod en stigning.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 23:21:41
Svar/Indlæg:
8947/160
73# Hvad tror du selv ??,. Hr Fjogh slår da 2 fluer med èt smæk, han virker miljøbevidst og får samtidig flere penge i kassen. Jeg tror ikke èt sekund på at vi får noget igen. 😳 😩 :no:


#75
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 23:27:36
Svar/Indlæg:
301/42
#74

Ja selvf. gør han det kun for at få penge i "kassen", for så kan de ligge der, eller bruger han dem, så de kan gavne folket, på en eller anden måde!

Lad os få de "gode" socialdemokratere på posten igen, så kan det være at de kan opfinde endnu en god plan, som dengang med registreringsafgiften!!


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 23:47:29
Svar/Indlæg:
2823/238
#75 den har åbenbart været så god at venstre ikke har ville afskaffe den i de (for)mange år de nu har siddet...


#77
UGP
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2008 00:01:42
Svar/Indlæg:
301/42
#76

Fordi det er jo også noget man bare gør, prøv at overvej hvor svært det er?


#78
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 00:30:42
Svar/Indlæg:
4657/53
#73 ideen var jo at brændstof priserne skulle op, og indkomstskatten skulle ned.
så dem der køre meget er dem der betaler .

Og registreringsafgiften er sat ned på små biler der køre langt på literen.
det skete pr apr. 2007 .
eks
Grand ponto 1.3 diesel faldt ca 50000kr / hybrid biler er også billiger i afgift og EL biler er fri for afgift.

#77 Ja man kan ikke sådan bare fjerne registreringsafgiften, landet går falit.
Der er formange penge ude og svømme på afgiften.


# 75 Gud vil forbyde at socialdemokraterne kommer til magten.
hver gang det er sket gemmen tiderne er det hele kørt i sænk , og VK+ kommer til magten nogle år for og rette det op igen.
og så bliver folk sure på regering fordi de skære lidt tætter til benet end socialdemokraterne gør.og så bliver de væltet, sådan har det kørt i mange år.

når socialdemokraterne har magten stiger vores udlandsgæld voldsomt.
når VK har magten så falder vores udlandsgæld.



Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 02:32:16
Svar/Indlæg:
2620/327
#78 Det passer altså ikke - udlandsgælden har ikke haft ret meget med partifarve at gøre. Gælden steg op gennem 70'erne og 80'erne, både under borgerlige og socialdemokratiske regeringer. Men siden 90'erne er der blevet betalt meget af på den, både under Nyrup- og Fogh-regeringen. Den ene fløj har hverken været værre eller bedre end den anden, hvad det angår (med undtagelse af Anker Jørgensen-tiden, hvor den økonomiske sans var ekstremt dårlig).

Det samme med registreringsafgiften - den er også steget og steget, uanset regering.

Og ja, afgiften på små biler, der kan køre meget langt på literen, er sat ned. Men ingen af de biler kan bruges til en familie. Og der er også stadig afgift på sikkerhedsudstyr, partikelfilter og den slags gode ting.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 05:31:44
Svar/Indlæg:
6181/270
Hvert 10. busrute skal spares væk til næste år, så der blever endnu flere biler på de danske veje.
og det er kun takket været den danske regering, de kunne sku fandme godt lige og tag og bevillige den 300 millioner som den offentlige transport står og mangler.

Trafikforskerne råber op om at det er den største afvikling af det offentlige transport i årtier.
Jeg har pendler i mere ind til København og jeg kan sagtens mærke at det offenligt transport systen står og sejler.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 05:54:25
Svar/Indlæg:
10398/435
#80, du har vist ikke sat dig helt ind i tingene. De kunne også tage og bevillige mig 300 mio. til mit sofabord....?

Regionerne står for den regionale bustrafik og kommunerne for den lokale bustrafik. Vores trafikminister har derfor også udtalt at staten ikke vil tilstøde med de 300 mio. Mener du de skal støtte alt og alle når noget går galt? Tja de kunne vel godt, men så skulle man bare tage pengene fra regionerne og hvem ville så igen stå i første række og tude og klandre vores regering?

Så nej det er på ingen måde takket den danske regering! Det er folket som ikke bruger det offentlige transport. Hvordan får man dem tilbage i offentlig tranport? Måske er øget brændstofpriser en løsning, for vi er tilsyndeladende for rige når vi alle kan stige ind i en bil.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 06:00:02
Svar/Indlæg:
6181/270
#81 ja du har ret.
men det er stadig regeringen som bevilliger regionerne med penge, problemet er at de får for få penge til at hustle med.
Det har de gjort i mange år, og det er ikke kun VK men også SR.
det offentlige transport får 7 milliarder, men de fleste får DSB og ikke busselskaberne.

nå smutter


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 08:38:53
Svar/Indlæg:
638/62
#57 Hvordan gavner en Tourag din fars helbred i forhold til en Golf?

#61 Vil nu sige at når Fissionkraft er på det niveau vi har nu, så kunne det være en midlertidig løsning imens vi arbejder på en fusionsreator der siger spar fem! :)

#66 JA det var sørme en "god" ide, så ville vi også kun underbygge det danske uddannelsessystem, Danmarks ungdom og generel fremtid!!!! 🤡


#84
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 09:49:48
Svar/Indlæg:
4657/53
det offentlige transport kan kun bruges i større byer . desvære er der for mange hovedstad politikker i folketinget som aldrig har været uden for byen.

Allerreder nu er det offentlige ubruglig i vestjylland og derfor har alle biler. busserne køre jo ikke her hver 10 min.
bybusserne køre her 2 gange i timen og skal man uden for byen er der måske 3-4 afgange om dagen og sidste bus køre kl 20.

Så er der nogen der siger , så skal der flere busser og afgange til. måske men en bus med 2-4 passager der køre rundt,er alså ikke nogen løsning.
der bor bare ikke menesker nok i vestjylland og området er for stort .
tag bussen hjem og gå de sidste 10km hvis du bor på landet :no:


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 10:03:09
Svar/Indlæg:
8947/160
Lidt det samme her hvor jeg bor i nordsjælland. Vi SKAL have 2 biler hvis ikke vi skal bruge halvdelen af vores fritid på offentlig transport. Der ville gå RIGTIG meget tid med at komme til/fra arbejde og aflevere børn i div institutioner. Og det ville også koste noget nær det samme , hvis ikke det ville blive dyrere.!! Så for mig er offentlig transport udelukket. :no: Udover dèt ville det være umuligt at dyrke diverse hobbies som fridykning og lystfiskeri. Tror nok bussemanden ville lure lidt hvis jeg troppede op med 3-4 fiskestænger, samt spande med agnsfisk osv. 😛 😀 😲 Til dèt formål er der kun 1 løsning=(Dejlig stor stationcar)...... :yes:


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 11:02:44
Svar/Indlæg:
638/62
#85 Hehe... Det er jo hele problemet, så tror altså heller ikke offentlig transport vil være bare halvdelen af løsningen!

Jeg hørte lige at S vil sætte registreringsafgiften ned mod større afgift på kørsel (som roadpricing). Jeg tror det vil være en god ide, bortset fra at det til en vis grænse så bliver dem der har råd til det som kan køre (= hæmmet bevægelse for dem med mindre midler). Men man kunne jo regulerer kørselsfradrag ud fra indtægt osv for at gøre det mere retfærdigt, eller er det bare mig? De vil allerede regulerer ud fra hvor meget og hvor man kører, hvor meget man forurener osv...

http://borsen.dk/politik/nyhed...

I Øvrigt burde man da give ekstra rabat til folk der køber en bil lavet af producenter som overvejer hele bilens livsforløb (som volvo kontra Chervolet f.eks.)

Som i nok kan mærke er jeg tilhænge af denne ide, hvad siger i? ❤



#87
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 11:56:40
Svar/Indlæg:
2357/72
Jeg synes vi skal bygge ramper, rundt om I landet. Så kan regeringen give et tilskud, til et kursus i para-gliding. 🤡


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 12:01:27
Svar/Indlæg:
2823/238


JabbaDungo
 
Superbruger
Tilføjet:
12-08-2008 12:18:54
Svar/Indlæg:
355/97
#88 Socialdemokraternes: Afskaf bilafgifterne og betal per kørt kilometer 😲 😲 😲 sidste år kørt jeg 58.256KM auch det ville blive dyrt,


#90
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 12:33:47
Svar/Indlæg:
4657/53
Socialdemokraternes forslag er da håbløs. hvornår kommer de ud af københavn :no:

Her i jylland er der mange der køre 50 til 100km om dagen for og komme på arbejde.
hvorfor skal Jyderne straffes . de har jo den mindste løn i forvejen .
nej Helle det er en ommer .

I centrum af københavn kunne man måske lave lidt road pricing for og holde biler ud af centrum.
og da der køre S-toge og busser til centrum kunne man benytte det


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 12:53:32
Svar/Indlæg:
638/62
#89 + #90 Nu kan i jo selv vælge om i vil tage imod tilbuddet eller forsætte som nu... Hvordan skulle de ellers implementerer forslaget uden at slå både bunden ud af brugtvognsmarkedet og straffe alle som har købt nu bil for nylig???

Og i øvrigt skulle der jo reguleres efter hvor du bor, og det er netop dyrere at køre i byen (f.eks. københavn), så S's forslag er der væsentlig mere gennemtænkt end Anders foghs forslag der KUN går ud på dyere benzin... (som om det ville forhindre folk i at køre når de ikke har andre muligheder). 😉


#92
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2008 17:41:24
Svar/Indlæg:
5750/124
Trueson, dit første spørgsmål har et meget enkelt svar, min far har ikke så mange små skader, som kun kan komme fra en ting = alt for lang tid i en vare vogn.

#91 jeg syntes ikke det passer helt, da der er nogle mennesker som lever af at kunne køre bil (fx min far, da det er et eksempel jeg kender godt til), da han tit kommer på sjælland, nord jylland, sønder jylland og sågar i Sverige og nord Tyskland. Han har hovedsæde i Odense, hvor han så self også har flest kunder på fyn.

Men kan du forklare hvorfor at en mand som ham skal betale ekstra, fordi at københavnerene og andre storbyboere, kan købe deres små fikse biler, som de næsten aldrig bruger, og som sviner ekstremt meget at få fremstillet og sat til salg i DK. Det ser jeg ingen logik i.


ManuLau
 
Overclocker
Tilføjet:
12-08-2008 18:11:28
Svar/Indlæg:
53/2
Ja stoppede lige et øjeblik med at læse fra tråd 2x :D

Men nu er det faktisk sådan at ny teknologi er opfundet, der er lavet brintbiler der kan køre som benzin el. dieselhakkere men som kun bliver solgt til overpris til kendte personer selvom de ser noget fesne ud, så en i Finland og der findes mange flere.

For det andet så ændrer det jo nok ikke så meget på at sætte prisen op andet end folk ikke har råd til biler længere ("ikke fordi det behøver at være dårligt" der bliver nok flere der laver kørehold til arbejde) men fordi oliehajerne har patent på de nye teknologier og har først tænkt sig at frigøre dette offentligt når deres egne reserver er udløbet.

Så jeg ser ikke meget andet end det bliver dyrere og en venstreorienteret kapitalistflipper som Fogh ønsker en undskyldning for at tjene mere til sine egne interesser.

Og så er der også gas, men i modsætning til Tyskerne pev vi jo denne ud af landet ret prompte fordi man frygtede det eksplodere til trods for folks ubevidsthed og uden at have noget at holde det i siden de ikke er uddannet på det område. gas har en renere luft og koster i tyskland det halve af en liter benzin.

Så mest af alt går jeg nok mest i flint over de allerede alt for priser på brændstof.

Nu kan man også se flyselskaber dreje nøglen, og de budgetfirmaer folk tager med da andre har sat prisen ALT FOR HØJT op, går i så mange småting som at fjerne en sixpack flycolaer pr. tur for det sparer brændstof.

Generelt set så skal vi have en indkomst som Fjogh før vi kommer til at køre eller tage på rejse igen hvis alt dette varer ved.


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2008 15:03:44
Svar/Indlæg:
638/62
#92 Altså hvis han lever af at køre bil som arbejde (hvilket arbejde???) skal han vel heller ikke betale ekstra, da indkøbsprisen på bilen netop vil gøre det mere aktrativt at købe en bil som en vw touareg... Som jeg forstiller mig det skal der self tages højde for firmaer, ellers bliver det jo umuligt at være kurerfirma eller vognmand...

Det er lidt svært at se hvordan det bliver 100%, men synes stadig det er et meget bedre forslag end alternativet (dyrere benzin)... Og tager man højde for de fleste ting er jeg sikker på din far vil være enig, hans vil bil f.eks. koste 1/3 af hvad den gør nu...

#93 Venstreorienteret kapitalistflipper ligefrem? 😛 Det undrer egentlig mig at det er S som kommer med et "bil-forslag" jeg kan leve med, men nu må vi se... Danmark er et lang der går ud på skatter, så det ender nok med at vi kommer til at punge ud som vi plejer...


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2008 15:21:43
Svar/Indlæg:
10398/435
#84, problemet er ikke at folk på landet har bil. Problemet er at for mange byfolk har bil. Ja desværre bliver folk på landet straffet af de højere benzinpriser, men de får tilgengæld befordring. Det gør mange byfolk ikke da de kører under 24 km.


mopperen
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2008 18:09:20
Svar/Indlæg:
23/16
der findes andre bedre måder at skåne miljøet på 🙂