valg af skærm

Diverse d.  11. august. 2008, skrevet af *TheCure*
Vist: 292 gange.

*TheCure*

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 20:17:24
Svar/Indlæg:
78/22
hej det drejer sig godtnok ikke direkte om en pc skærm men et tv der skal bruges som skærm :) valget står imellem LG fordi det kan fåes til så små penge, men lugter lidt af at der er noget i vejen med den model siden den er på tilbud 50% og samsung fordi det er et kvalitets tv jeg har set i IRL... spørgsmålet er om forskellen er så stor at man vil give de 4xxx mere for samsung?

LG47LF65:
http://www.hifipriser.dk/Produ...

og

Samsung LE-46A656A1F:
http://www.hifipriser.dk/Produ...
Retro

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 20:45:41
Svar/Indlæg:
1643/172
Nu ved jeg ikke så meget om fladskærms tv'er brug på computeren osv, men lige PT er plasma den teknologi der er bedst egnet til skærme over 42 tommer da farve gengivelsen og opdaterings hastigheden er LCD overlegen.

Men ved også at billed står bedre på de skærme der kan køre 100Hz det er også derfor at mange af de dyre skærme til forskel fra de billige kan køre Full HD og 100Hz i full HD opløsning.

Men vis det bare er til computer og skal være billigt hvorfor så ikke bare vælge Zepto 42 tommer Full HD tv? Godt nok er grunden til at zepto Tv'erne er så billige at de kun kan køre 50Hz osv.

Edit: Det skal også siges at alle TV'er i plasma på 50 tommer og opefter bruger utroligt meget strøm ca 500 watt til 600 watt er meget normalt for sådan nogle tv'er. Hvor LCD som realt er lidt mere strømsparende. Det er nok ikke så fedt at arbejde på en computer hvor skærmen trækker mere strøm end tv'et.

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
11-08-2008 20:47:16
Svar/Indlæg:
4438/91
Køb dog LG'et og benyt dig af 14 dages returret hvis du ikke er tilfreds med billedet. Endnu bedere; find det i en butik, se det IRL og køb det !! 😛

DanishGuy

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2008 20:57:07
Svar/Indlæg:
743/80
Det med de 100 hz skal du altså¨ikke kigge efter - ja det køre mere smooth men er også årsag til aaalt for meget "ghosting"..

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2008 21:13:30
Svar/Indlæg:
971/67

Nu er de jo så pixmania, så der kan det nok blive en træls oplevelse at skulle bruge fortrydelsesretten. Jeg har hørt så meget dårligt om den forretning. Undersøg om der evt. er dansk garanti på tvet, når du køber det hos dem.

Alternativt kan du lige så godt købe hos en tysk forhandler, hvor servicen er bedre, hvis du ser på deres karakter.
http://geizhals.at/eu/a250251....

/Skipper

*TheCure*

Superbruger
Tilføjet:
12-08-2008 08:40:42
Svar/Indlæg:
78/22
#4 alle forhandlere der skal sælge noget i DK skal følge Dansk lovgivning også, men ja har også hørt at så længe der ikke er problemer så er pixmania hurtige at handle med hehe. men
#2 jeg har netop kun kunne finde samsung i en rigtig butik og ikke LG modellen ellers var det også min plan :)
men ja prisen på det LG er jo nedsat med 50% så ved ikke om det er fordi lige netop den model er meget ringe eller hvorfor... men hælder mest til Samsung hvis jeg skal være ærlig. men det er mere pga. at jeg har set det irl og ved at det er godt