Lukket

Software d.  13. august. 2008, skrevet af Spear of Destiny
Vist: 369 gange.

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2008 19:19:54
Svar/Indlæg:
564/13
En systemadministrator har lige fortalt mig, at hans skole er gået over til Open Office efter Microsoft havde pålagt institutioner mv. en årlig afgift pr. licens til et Officeprodukt på 1.000 kr. Har nogen kendskab til noget sådant? Det skulle være inden for de senere år at ordningen er kommet. Sorry hvis det har været oppe at vende før.

Vh. Spear
phgn99

Superbruger
Tilføjet:
13-08-2008 21:20:50
Svar/Indlæg:
722/67
Aldrig hørt om det. =/

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2008 21:46:11
Svar/Indlæg:
4120/115
Det kommer an på hvordan de licensere deres produkter...

Det kan meget vel være de benytter volume licenses, med software assurance, så de betaler en årlig "leje afgift" på deres office licenser, istedetfor at købe dem. Det giver forskellige fordele, hvor jeg ikke skal gøre mig klog på dem alle... Men f.eks. Software assurance giver kunden ret til altid at benytte den sidst nye office, uden at de skal ud og købe ny.

Det er normaltvis ikke noget man gør som privat 😉 Men mange større virksomheder har sådanne ordninger!

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2008 22:42:21
Svar/Indlæg:
639/66
De kan på ingen måde kræve en ekstra årlig licens hvis de har købt en office pakke, men er du sikker på de ikke har lavet en aftale ligesom den nævnt i #2?

altså såvidt jeg har forstået det så svarer det til at du køber en guldfisk og så beslutter fiskehandlen sig for at du skal betale 100kr mere om året for at have den guldfisk som du allerede har købt?

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
13-08-2008 23:07:54
Svar/Indlæg:
437/24
som 2# er inde på kan det for nogen betale sig at "leje" licenser så man hele tiden kan have det nye, om det kan betale sig i det lange løb afhænger nok mest af antal og hvor tit man skifter software

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 19:35:31
Svar/Indlæg:
564/13
Tusind tak alle for svar. 🙂

Skolen har sikkert haft en aftale som nævnt i #2 med software assurance - de har i øvrigt skiftet til Open Office nu af samme grund, har jeg fået at vide - men førnævnte admin mente nærmest at man måtte være dum for at bruge Office fra Microsoft mere og at de danske ministerier osv. nu alle var gået over til Open Office også af samme grund.

Det lader til at sandheden er lidt mindre sort på hvid trods alt, er egentlig udmærket tilfreds med Office 2007 til skolebrug for så vidt.

Måske jeg lige skulle spørge Microsoft direkte inden et evt. køb.

Mvh. Spear