Billigste sted at tage et lån

Hyggehjørnet d.  14. august. 2008, skrevet af Collar
Vist: 1376 gange.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:14:48
Svar/Indlæg:
646/62
Hey ville hører om nogen af jer kendte til nogen meget billige renter mht til et forbrugs lån. Selvfølgelig UDEN at stille sikkerhed idet jeg kun er 19år . Arbejdsløs og pt kun på kontanthjælp. Jeg starter dog på en lang uddannelse når næste hold sætter ind om et par måneder.

Min månedlige indkomst er pt kun 5140 efter skat .. Men jeg er blevet fortalt at der stadig er nogen derude som tilbyder lån til os .. Jeg kunne jo skrive det var til studie computer & bøger og den slags ..

I forvejen har jeg et lån i danske bank hvori jeg mangler at betale 10 tusind. De bliver afbetalt med lav ydelse lige så stille så det sku der ikke være noget problem i .. men er ret sikker på de ikke ønsker at forhøje mit lån uden at stille sikkerhed denne gang ..

Havde selv kigget på følgende:

http://www.extracash.dk/ - Men synes godt nok de har nogen lidt vilde renter.

Et lån på 5000 kr betalt over 12-24 måneder kan dog gå an. Men låner du mere ved dem her bliver renterne enorme.

Faktisk kunne jeg godt bruge lidt penge til det sidste af min computer og måske også til depostiummet til en ny lejlighed tættere på mit uddannelsessted - Der regner jeg dog med kommunen låner mig pengene rentefrit ..

Engang om 4-5 år når jeg færdigudannet skulle økonomien sku være ioden. Så det er vel ikke så galt at man står og mangler lidt penge nu 😀
Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-08-2008 00:19:54
Svar/Indlæg:
15982/637
Prøv at spørge din bank ad, det er tit de godt kan lave et tilbud på et lån. En af mine kammerater fra uni fik lavet sådan et lån under hans studie tid, og det var væsentligt højere end dit lån.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:26:10
Svar/Indlæg:
2357/72
Når du begynder på din uddannelse, stiger dine chancer for at banken vil forhøje dit lån, betydeligt. Hvis det er en uddannelse med SU, kan du tage SU-lån. Du skal imo holde dig langt væk fra de kvik-lån.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:31:19
Svar/Indlæg:
7111/480
jeg syns også du skal høre din bank men jeg syns også det er dumt af låne penge til forbru spare hiler penge op 🙂

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:32:40
Svar/Indlæg:
646/62
1#

Jeg er ret sikker på min bank ikke vil forhøje mit lån på nuværende tidspunkt.

Mit nuværende lån var på 40 tusind hvor jeg kom ind i en del problemer men nu har fået rettet op på det og mangler kun at betale 10 tusind.

2#

Jeg ved godt at når jeg starter på uddannelsen, som er en uddannelse med SU, at jeg har større chancer for at låne penge. SU-Lån fx.

Men nu går der nogen måneder inden jeg kan starte på uddannelsen og det er altså nu jeg godt kunne bruge lidt lommepenge.

Et sted mellem 5-10k ville være fint. Er bare bange for at det kun er de kvik-lån som kan stille til rådighed i min sitiuation som den ser ud lige nu.

3#

Ja det er måske dumt at låne penge. Men jeg mangler dem og hvis jeg finder nogen der vil låne mig bare 5000,- så tager jeg dem med en ydelse over 24 måneder.

Færdig bum. Spørgsmålet er om det kun er kvik lånene der vil hjælpe mig nu og hvilke af dem som er billigst?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:35:19
Svar/Indlæg:
10398/435
Hold dig fra kviklån! Det bliver bare surt at skulle betale dem tilbage.

Har du overvejet hvorfor banken ikke vil låne dig flere penge?

Hvorfor arbejdsløs?

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:42:36
Svar/Indlæg:
2357/72
#4 Ved godt det lyder forældre-agtigt, men bid i det sure æble, og vent de par måneder. Har selv været lidt i samme situation da jeg var yngre, og der var ikke andet at gøre, selvom det det var træls. Men tro mig...du bliver meget gladere for det i længden.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:42:57
Svar/Indlæg:
646/62
5#

Jeg har været i arbejde siden jeg kom ud af 10 klasse men eftersom jeg har været ude i noget skidt og endte op en tur i brummen og fik derfor en slem plet på straffeattesten ødelagde det en del for mig.

Nogen af jer har nok læst historien her på forummet hvor jeg blev stukket ned af nogen somaliere "Tæt på døden"

Dette har været med til at åbne mine øjne op. Jeg søgte derfor ind i militæret men fik afslag pga straffeattesten 😕 .. Jeg har nu fundet en uddannelse som det ser ud til vil have mig .. http://www.ug.dk/Uddannelse.as...

Redder uddannelsen som tager 4 år og 4 måneder. Uddannelsen rammer endda min interesse godt så det ser rigtig godt ud.

Lige nu ønsker jeg mest at flytte fra byen, ny lejlighed (men her går kommunen nok ind) og derefter et mindre forbrugslån til at forkæle mig selv.

Da min livstil ikke var den bedste tidligere ville jeg få købt det sidste til min nye computer som er min anden stik modsatte interesse end hvad jeg ellers plejede at foretage mig.

Så kunne jeg starte forfra, tæt på uddannelses stedet, i en ny lejlighed og med en computer jeg kunne bruge min fritid på..

Måske mange af jer ikke forstår det .. OG .. uden at polere sandheden alt for meget så er jeg også bare en dum knægt som mangler lidt penge nu .. men sådan er det jo .. jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil sætte mig i en grim økonomisk sitiuation.

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:44:41
Svar/Indlæg:
789/17
http://mybanker.dk/ <- prøv at danne et overblik der inde 🙂

Er squ godt at høre du har bestemt dig for at prøve at komme lidt væk.

Hvor vil du flytte hen af?

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:45:01
Svar/Indlæg:
2357/72
#0 De er ca. lige dyre allesammen, når vi snakker beløb i den størrelsesorden. Så det er hip som hap hvem du vælger.

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:47:27
Svar/Indlæg:
646/62
6#

Ja du har nok ret. Jeg har bare ikke en krone. Jeg er på kontanthjælp ja - men kun 13 dage endnu. Det er hvad de gav mig til at finde et job inden de stopper den.

Jeg søger jobs og vikariater på livet løs men uden held .. Og jeg er sku nød til at have et eller andet at leve for til jeg kan få min SU når uddannelsen påbegyndes.

Ja kontanthjælps systemet SKAL gå ind og hjælpe mig. Men de mener de har hjulpet nok og vil derfor sende mig på produktions skole her om 13 dage. Her bliver kontanthjælpen oven i købet halveret samtidig med jeg skal stå på sådan en tosse skole .. No way .. der kommer min stolthed sku ivejen ..

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:48:52
Svar/Indlæg:
646/62
8#

Godt spørgsmål 😀

Jeg har en, nørdet, men rigtig god ven fra min tid på efterskole som jeg måske ville søge tættere på. En helt anden omgangskreds og nok mest af alt det jeg har brug for. Men har slet ikke besluttet mig ..

Kan også være jeg bare finder mig en god & billig lejlighed tæt på mit uddannelsesforløb.

En ting er sikkert .. Jeg skal væk herfra.

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:50:47
Svar/Indlæg:
789/17
Jah det er jo nok nemmest at finde en tæt på din uddannelse. Men kunne se det mest er praktik 😛 Det er squ dejligt

Go vind fremover 😉

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:52:00
Svar/Indlæg:
646/62
12#

Ja uddannelsen bygger meget på praktik godt nok. Men det ændre sig en smule når man læser videre igen - Hvis det er det jeg ønsker efter de 4år 4 mdr.

Hmm .. Men for fanden da .. Det sku ikke sjovt at være helt broke ..

ODOC

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2008 00:55:09
Svar/Indlæg:
357/2
beg up og hold hoved højt, held og lykke :)...

min far har arbejdet i kommunen som vejleder @ kontant hjælp og de er ben hårde (reglerne for ydelserne), er ikke optimalt at der er sådan, men thats life :(...

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:56:23
Svar/Indlæg:
8555/439
du vil ikke ud og sejle ?

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 00:59:14
Svar/Indlæg:
646/62
14#

Ja .. De sætter sku godt nok en i en svær sitiuation sommetider ..

15#

Min 10 klasse var på en sejler efter/høj skole hvor vi ikke lavede andet da jeg ville se om det var noget for mig - at gå i mine forældres fodspor hehe ..

Men desværre .. Det er ikke mig.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 01:00:18
Svar/Indlæg:
8555/439

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 01:05:00
Svar/Indlæg:
646/62
18#

Tak for linket. Men jeg kender til siden i forvejen.

Da jeg som sagt ikke er påbegyndt uddannelsen endnu vil et SU lån ikke være muligt.

Kan godt være jeg bare skal bide i det sure æble ..

Lige nu har jeg bare værken til dagen og vejen eller de sidste dele af min computer 😛 .. Hvilket af disse jeg prioritere højest ved jeg så ikke 😀 ..

fact is, i'm broke.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 01:14:30
Svar/Indlæg:
7111/480
7# ja lyder som en god ide med en computer så kan du tænke på noget andet jeg har meste mit shjuchale liv siden jeg fik min 😀 men hvad man har jo hwt 🤣 aj men bare lige for folk ikke tro jeg er en underlig nørd så skal jeg starte på skåne job her i den her månet så kommer jeg da lidt ud nå lidt OT det var jo 0# tråd men ønsker dig hil og lykke fram over :yes:

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 01:21:20
Svar/Indlæg:
646/62
19#

hehe det kender jeg godt 🙂 og ja er der noget som kan mig ud af "miljøet" så er det sku en computer at lege med ..

tak skal du have .. og held og lykke med det nye job 😀

7913

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 01:29:34
Svar/Indlæg:
1124/68
Jeg sad lige og læste taksterne for kontanthjælp. Det kan man jo hverken leve eller dø af 😕

#0 Du bliver da nød til at finde et fabriksarbejde eller lign. til du skal igang med uddanelse. Jeg ved godt det er svært at finde ufaglærte jobs idag, men der er jo slagterriene osv. at prøve.

Held og lykke

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 01:33:00
Svar/Indlæg:
646/62
21#

Tro mig jeg prøver at finde job på livet løs.

Der var 3 ud af de mange vikar bureoer i min omegn som ville have mig som kunde med min starffeattest. Så håber da de finder noget ..

Selv har jeg været rundt i alle indostri områderne i byen kl lort om morgenen for at søge job .. Besøger jobnet.dk og jobindex.dk dagligt. Sender et hav af jobansøgninger ..

Men synes godt nok aldrig jeg har oplevet nogen ligende .. Men kan da være jobbet kommer lige pludselig .. Det håber jeg.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-08-2008 08:43:51
Svar/Indlæg:
15982/637
#22: At finde arbejde er sgu ikke nemt nej. Jeg har godt og vel været arbejdsløs i et år siden endt uddannelse i 2007, og jeg har i hvertfald knaldet de 4 ansøgninger om ugen afsted, men til sidst så bliver det lidt en belastning at få 16afslag om måneden.
Godt nok er jeg ansat på "Dum i arbejde tilskud" (el. løntilskud) og er på min 7md., men reglerne for arbejdsløshed gælder stadig... ikke nemt at arbejde fuldtid og stadig få tid til at finde jobs'ne og lave ansøgningerne.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 08:59:39
Svar/Indlæg:
2872/90
Alt du skal bruge er noget Crack og noget bagepulver så kan man altid lave penge. Bare et lille tip jeg fik fra tyrone biggums..

Nå men spørg til siden.. Vil bare sige jeg kender din situation alt for godt.. Efter min første dom var det et rent helved at få et job.

Da stort set alle job nu tildags kræver en ren straffe attest eller en uddannelse. Og det med at være kontankthjælp, er sgu et rent helved og et knæk i de flestes stolthed..
Har os flere gange overvejet at tage sådan lån som du tænker på, da jeg var vantil at have omkring 10k til mig selv hver månedet og ligepludselig havde jeg dårligt råd til julegaver til min familie. Jeg var heldigvis så heldig at have en flink bankmand og bank som hjalp gav mig en kassekredit på 15k selvom jeg var arbejdsløs. Så gå først ned i din bank og snak med din bank rådgiver.
For de lån der de kommer man altid til at fortryd. Kender mange som har taget de lån ligeså snart de blev 18 og de fortryder det på fuldskrue nu.

Men gå ned snak med banken og forklar dem din situation og at du snart starter på uddannelse og tag evt. noget bevis med hvis du har det..
Alt i alt det skal nok lykkes mester og der er jobs man kan få.
Os selvom det kræver ren straffe attest. Man skal bare forklare sig ordenligt om hvorfor man lavede det lort. Ellers så spørg din familie/venner om de ikke kan hjælpe dig med at få noget.

puhaa det var sgu en ordelig smøre

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
14-08-2008 09:12:31
Svar/Indlæg:
5363/442
#22 Nej det er ikke nemt at finde job med en plettet straffeattest. Hvilket jo er super ærgeligt, når man jo netop er kommet videre i livet, og er kommet ud af den kriminelle løbebane.

Med hensyn til lånet, så synes jeg du skal lade være. Lige nu kan det godt være det sr surt ud, men den computer du har i din rpofil burde være rigeligt til at lege med 😉

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 09:39:30
Svar/Indlæg:
2823/238
Billigste sted? MOAR 🤣 🤡

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 09:42:43
Svar/Indlæg:
2872/90
#26 når ja det var os en mulighed! 😛

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 11:09:15
Svar/Indlæg:
20170/383

Må sige, synes det undrer mig lidt at forsvaret ikke vil have dig pga en plettet straffeattest.

Min kammerat fik en dom, men blev alligevel ansat som kontstabel på inspektionsskib i søværnet. Så mangler du penge, og vil gerne lidt væk så søg da ind i søværnet og sig du gerne vil sejle i 1. eskadre 😀

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 11:22:03
Svar/Indlæg:
2357/72
#28 Han skriver han har været ude at sejle, og det ikke lige var ham. Det kommer nok osse lidt an på hvad man er dømt for.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 11:24:25
Svar/Indlæg:
20170/383

arh okay, så jeg ikke lige.. Det er ellers ret gode penge hehe.. 🙂

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 11:27:59
Svar/Indlæg:
2357/72
#30 Får man tilskud til søsygepiller? 😳 😀

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 11:32:30
Svar/Indlæg:
8555/439
man må bræke sig helt gratis,ud over rælingen 😉 😀

hvad med landbrug,de mangler 😉

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 11:37:29
Svar/Indlæg:
20170/383

ja for dælen da, glemte jeg helt 🙂

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 12:21:18
Svar/Indlæg:
828/108

Collar, jeg kan virkelig kun anbefale dig at spare op! - Jeg gjorde som du for mange år siden, og det gør tilværelsen mere snæver at skulle afbetale på lån. - Så snæver at man, som jeg, kan føle sig forpligtet til igen at låne når noget er afbetalt...

Det er en ond cirkel at komme ind i, og skulle du komme ind i perioder med overraskende regninger etc. og du ikke kan betale dig ud af det, ja så kommer rykkerne, gebyrerne, inkassoomkostningerne og jeg skal komme efter dig...

Jeg garanterer dig at du kan spare de penge op langt hurtigere end du kan betale dem af igen, og så står du med glæden over at have sparet og købt uden at skylde!

Jeg håber virkelig jeg gør mig forståelig! - Også selvom vi kan være nok så forskellige!

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 14:16:44
Svar/Indlæg:
646/62
24#

Du har helt ret. Jeg har dog også besluttet ikke at tage et lån. Heller ikke i min bank, hvor jeg iforvejen skylder 10k tusind.

Så håber jeg sku bare jeg finder et fuldtidsjob eller et vikariat inden jeg påbegynder en uddannelse.

Lige nu er jeg helt flad.. og der sku ingen kære mor der kan gå ind. Det har hun værken midler til og der ville jeg aldrig søge penge .. igen min stolthed 🙂

25#

Den computer i min profil er skam ikke en jeg har stående endnu. Men blot den jeg er ved at købe dele til. Jeg mangler stadig bundkort og cpu 😀

28#

Med røveri samt besiddelse af narko på straffeattesten er det umuligt at komme i militæret. Så det må jeg sku ihvertfald vente 4 år med endnu.

34#
Word .. Jeg sparer op 🙂

Til alle dem der bor i vejle så er det bare mig der sidder nede på hjørnet ved McDonalds med en kurv .. HAHA 😀

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 14:30:25
Svar/Indlæg:
1503/128
Gør dig selv den tjeneste, at lytte til din bankrådgiver! Du kommer til at fortryde det grusumt om 10 år, hvis du ikke gør det!

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
14-08-2008 17:05:14
Svar/Indlæg:
1107/258
tja .. surt med attesten. men jeg har sgu aldrig brugt den til noget job, laver selv arbejdsmand/specialarbejder opgaver, ufaglært. den dårligste løn af mine jobs var det første. 100kr i timen doh. så nyt og det hed 115. med lønforhøjelse 135. gået 2-3 år med det og har siden fundet et godt betalt arbejde til 180kr i timen med bonuser = 10-50 kr xtra i timen. alt fra nedrivning til gulvlægning til beton renovering har ført mig til det arbejde her, MTH. nedrivere søges altid og alle er næsten plettede der, og en ca løn på 115+ bedre end ingenting. i KBH anyway. men det er skam også et springbræt.
kan ikke se hvor du er fra, så skal ikke kunne sige om du kan få sådan jobs

mvh.

mtum

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2008 17:08:24
Svar/Indlæg:
280/13
Har du prøvet flyttefirmaer? De er som regel ikke så kræsne hvad angår straffeattester.
Dog skal der nok knokles for føden ;)

Collar

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2008 17:18:18
Svar/Indlæg:
646/62
36#

Jeg lånet intet. er besluttet.

37 & 38#

Jeg har arbejdet meget lagerarbejde og flyttemands arbejde tidligere. Selv med noget på attesten hvor de var ligeglade og også virksomheder som aldrig bad om at se min attest.

Men det er som om hele verden er vendt imod mig efter jeg var dum nok til at få røveri på min straffeattest.

Svært at komme på ret køl igen når det umuligt at finde job .. Min drømme uddannelse i militæret ville ikke engang tage imod mig ..

Jeg søger hverdag. besøger virksomheder og skriver ansøgninger med uden held .. Det kommer lige pludselig - det ved jeg ..

Håber jeg ihvertfald da jeg simpelthen ingenting har ..

Fuck it . glæder mig til påbegyndelsen af min uddannelse og min SU 😛 - Sku da fast indkomst i det mindste .

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2008 07:43:01
Svar/Indlæg:
1107/258
Clausens Service, alt muligt arbejde. de søger sgu altid. da jeg arbejdede der rev jeg nogle venner med som var helt væk på forskellige stoffer. men de havde da så en indkomst, men det firma tager sgu alle, specielt hvis man ser stor og farlig ud. startløn 120kr. ligger til ved kløvermarken- amager. http://www.clausensservice.dk/

der var jeg i næsten 2 år. de er så nærige med løn forhøjelser men fik den op på 135 kr og med tilbud om firmabil.

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2008 08:55:46
Svar/Indlæg:
3577/353
Jeg havde samme problem/tanker sidste år, men efter at have spurgt herinde så ringede jeg til banken.....

jeg skyldte RKI 6000 For en old telefon regning, men jeg stod i det dillemma at jeg skulle flytte pga af min læreplads så der skulle jeg låne til et indskud 15000
+ lidt møbler ihvertfald

Men jeg tog derud og hun sagde det så rigtig godt ud for jeg havde næsten ingen andre udgifter, men hun ville kun max låne mig 20.000 men det var slet ikke nok

men så foreskog hun at jeg fik min far til at underskrive osse så det gjorde jeg og så fik jeg lov til at låne 35.000 Fredag den 21 december lol

Jeg vil ihvertfald anbefale dig at ringe til din bank, du Har/får ingen bøvl med dem og hvis der er en måned du ikke kan betale så kan du bare ringe til dem og du betaler mindre i rente

Collar

Superbruger
Tilføjet:
17-08-2008 14:56:35
Svar/Indlæg:
646/62
40#

Det lyder som et godt job. Men nu er amager ikke lige der hvor jeg skal hen af. Og jeg søger jo kun et midlertidigt job til at jeg starter på min uddannelse.

41#

Ja jeg har fået det klargjort at banken nok er det bedste sted at søge hjælp - men har valgt helt at lade vær. Bider i det sure æble lidt endnu .

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
17-08-2008 15:11:02
Svar/Indlæg:
5363/442
#41 Man skylder ikke RKI penge, hvis du skylder penge væk kan du bare blive registreret i RKI 😉

Det er klart at du må låne mere, hvis der er en som vil stå inde for dig :yes:

#42 Lyder meget fornuftigt ikke at låne flere penge, har også den holdning, ikke at låne flere penge end højest nødvendigt.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2008 16:46:59
Svar/Indlæg:
971/67

Der passer udtrykket "Sæt tæring efter næring" vel meget godt. Brug ikke flere penge end du tjener.

/Skipper