802.11G/N router - hjælp behøves

Diverse d.  15. august. 2008, skrevet af Anonym2020123121820
Vist: 340 gange.

Anonym2020123121820
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2008 02:03:04
Svar/Indlæg:
22/2
Jeg har en bærbar med indbygget Intel PRO 3945ABG wireless kort, og skal have ny router da den jeg har nu er en låner (Netgear G-router)

Jeg overvejer en G/N router, jeg ved at jeg ikke vil få brug af N-delen endnu, men jeg køber en bærbar mere (inden jul), og den har indbygget N-kort.

spørgsmålet er så om jeg bør købe en ren G-router, og når den lille ny kommer, købe en N-router, så jeg har to netværk i hjemmet (viker pt. som overkill men hey... to netværk!! 😛 )


Ydermere har jeg dårlig erfaring med en D-Link DIR-635 (N-router) der ligemeget hvilken kanal, hvilken kryptering osv. bare ikke kunne sammen med min bærbare der konstant blev smidt af eller havde 0% forbindelse.
Så jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med N-routere kan forstyrre G-netkort eller lignende.

*bare lige til orientering, så er de trådløse routere sat op som acces points, da de sidder efter en CC router.
Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2008 05:46:48
Svar/Indlæg:
10398/435
Trådløs telefon kan interferere med wifi. Tvivler stærkt på at wifiN forstyrrer wifiG.

Køb en som kan køre mixed mode BGN.

Hvad skal du med to netværk? Det koster jo bare mere i strøm..



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
15-08-2008 07:39:41
Svar/Indlæg:
4033/364
typisk vil en standard der er højere drossle ned så den ikke forstyrrer det "langsomme" netværk.. vil tro at draftN gør det samme.

jeg har kørt draftN med intel chipsæt (802.11g) før, så jeg vil mere tro
1) routeren er sat forkert op (prøv at disable wide channels, og sætte dem til 20). Man kan typisk vælge G only eller hvilken protokol ... og du har selvfølgelig valgt 2,4GHz netværk ? (

2) Ring ind til Dlink support - for så kan de altid bytte den (hvis den er defekt).

Der findes ikke en n standard endnu.. kun Draft..




Anonym2020123121820
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2008 12:41:33
Svar/Indlæg:
22/2
#1 Jeg har checket men kan ikke pt. finde nogen støjkilder, og den router jeg har nu virker perfekt så jeg konkluderede at det måtte være routeren eller samspillet mellem protokoller.
to netværk var også mere en sjov tanke, men det tror jeg kan opnå er at køre fuldskrald på N-siden.

#2 Jeg har prøvet næsten alt, også G-only men lige lidt hjalp det, og ja 2.4Ghz var valgt. En kollega har pt. routeren hjemme, og der kører den perfekt på standardindstillinger (med hans N-draft kort). 😕 Derfor mit spørgsmål om G//N forstyrrelser.

Jeg ved godt der kun er N-draft, men det er bare så langt at skrive, jeg har jo sparret 20-30 tegn alene i min første post 😛


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
15-08-2008 13:23:59
Svar/Indlæg:
4033/364
hehe...

N forstyrer ikke N, og måske alligevel kan der være noget omkring channel boundling

for hvis ens g netværk ikke understøtter CTS kan der komme støj (bad neighbor problematikken som også er med SuperG).

Ergo WIde 40Mhz kanaler skal disables..

obs- hvis krypteringen er valgt forkert (nogen netkort programmer siger forbindelse, selvom koden eller krypteringstypen er forkert) , så kan den godt sige forbundet 0% signalstyrke..

prøv at køre uden kryptering om det ændrer noget (mac filter etc)..