Formatering + Vista 64bit = BSOD

Software d.  15. august. 2008, skrevet af WhineX
Vist: 256 gange.

WhineX

Overclocker
Tilføjet:
15-08-2008 19:46:03
Svar/Indlæg:
255/44
Hej 🙂

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at installere Vista på min raptor.
Men efter den har loadet alle tingene til vista installationen for jeg BSOD efter den automatiske reboot 😐

Harddisken er købt brugt og har virket fint som slave indtil videre.

Update:
Har nu også prøvet med min gamle harddisk (Seagate) og får præcis samme fejl på præcis samme tidspunkt. :'-(

/WhineX

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2008 22:28:11
Svar/Indlæg:
2870/65
Du skal nok ikke finde fejlen på disken, men et andet sted. Ram vil ofte være en af de hyppigste årsager til fejl, især under installation af OS.

Vil du være sikker på at disken ikke er årsagen kan du scanne den med HDD Regenerator som vil scanne for bad sektorer. HDD Regenerator er gratis og skal brændes ned på en bootable cd....og køres derfra. Findes også på Hirens Boot cd 9.

Check at alt dit hardware er på Microsofts HCL (Hardware Control List). Check dernæst at der findes drivere til vista på dit HW.

Nu hvor vi er ved det med driverne: Bruger du den rigtige driver til disk/storage-controlleren?

Fjern evt. tidligere partitioner inden du går i gang med installationen.

Kan du forklare lidt mere om hvornår det sker?

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2008 22:36:07
Svar/Indlæg:
798/19
BSOD og Vista er ofte en ram fejl. Kan det tænkes, du installerer Vista 64, der tager lidt hårdere fast i rammen, og du har glemt at sætte volt i bios til det rammene skal bruge?

Hvis du bare har et ustabilt overclock kan forklaringen selvfølgelig også ligge der :)

Der er også mange, der bare generelt har problemer med 4 ram blokke og vista, men kan se i din profil, du kun har 2.

WhineX

Overclocker
Tilføjet:
15-08-2008 22:46:13
Svar/Indlæg:
255/44
Jeg har kørt med det samme vista system i snart 3 mdr. og det var så lige i dag da jeg ville installere det på min raptor at det gik galt, så går ud fra at mit hw er HCL.
Det er lidt svært at forklare hvad der sker, for den genstarter bare også BSOD :/

Jep, jeg har kun 2 blokke.
Er rimelig sikker på at mine ram for at de skal have da jeg ikke har ændret ved dem og jeg har installeret vista på min Seagate med de samme ram uden problemer.

Men prøver at smide min CPU ned på stock og hive den ene ram blok ud og ser hvad der sker 😉

WhineX

Overclocker
Tilføjet:
15-08-2008 23:21:18
Svar/Indlæg:
255/44
Så kører den dæmle igen 😀

Mange tak til #1 og #2 😎