-> #0
1: Hvorfor slår du ikke bare op i en af dine skolebøger? Der står der sikkert noget om, at en fyr ved navn "Armstrong" (og nej, han vandt ikke Tour d'France eller spillede Jazz) gik på "Månen". En lille gold sten nogle tusinde kilometer væk fra Jorden 😀
2: Sorry for OT, men...
-> #42
Hvis du ikke selv har prøvet at stå foran tavlen, med en 8. klasse sidst på eftermiddagen. Så vil jeg venligst bede dig pakke den udtalelse sammen og stikke den op et mørkt sted, hvor Solen (som jo altså er en stjerne) ikke skinner.
... det var vist min pæneste og mest diplomatiske måde at sige det på.
-> #43
Dog ikke. Vikarer er blot en afledningsmanøvre, mens de rigtige lærere sidder og sipper rødvin og kæderyger på lærerværelset 🤣 😛
-> #46
Lige præcis. Det er sgu utroligt hvad man skal finde sig i. Ikke bare fra ungernes side, men værre endnu, forældrene. Vi har alle haft mindst en lærer, som var Jordens største røvhul. Men de fleste lærere er (eller, skulle forhåbentligt være) klogere end os. Ellers har de valgt det forkerte erhverv.
Når børnene ikke har en skid respekt for de mennesker, der på bedste vis, skal sørge for at de på et eller andet tidspunkt ved hvad et skattekort er. Så skyldes det sjældent sider som Arto, HWT eller for megen dårlig TV. Det er sgu forældrene som siger til deres små Curling-guldklumper: "Jamen hør her lille Mia. Det er slet ikke din skyld, at du blev hevet op til tavlen selvom du ikke havde lavet dine lektier. Det er bare den dumme lærer. De er ikke andet end en flok skinhellige pædagoger. Du skal ikke høre på hvad de siger..."
- Så er det sgu svært at forklare lille Mia, at det ikke er en valid undskyldning, at man var med familien i biografen og se 'Shrek 3', når hun i virkeligheden skulle have lavet sine lektier. Det er fandme usmageligt. Undskyld jeg siger det.
-> #49
Vi ved jo allesammen godt, at vikarer blot er ungernes boksebold, mens deres faste undervisere er på udlandsophold, for at pleje de sarte nerver.
-> #50
Sad, but true 😐