Notebook shutdown

Diverse d.  16. august. 2008, skrevet af Recin
Vist: 270 gange.

Recin

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2008 12:27:53
Svar/Indlæg:
46/14
Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til min bærbare computer. Jeg har en HP pavilion dv4000 som indtil nu har kørt helt fint. Jeg er dog stødt ind i et problem.

Når jeg starter wow op på computeren og lader den stå idle på login screenen så efter omkring 5 minutter så slukker computeren bare. Jeg har prøvet at deactivere at windows autorestarter for at få en fejlmeddelelse eller noget men computer slukker simpelthen bare.

Jeg har prøvet at tage batteriet ud for kun at have strømforsyningen i - det resulterer i samme problem.

Jeg har prøvet at tage strømforsyningen ud og kun køre på batteriet - der ser det ikke ud til at jeg har et problem.

Jeg har læst flere steder at det lyder som en overheating - men jeg kan ikke forstå at computeren kører fint når det er på batteri men ikke på adapter. Og kan det virkelig være rigtig at mit adapter virker fint når jeg bare bruger windows/msn/etc etc men at det går kold når jeg starter wow op? Det er jo ikke fordi jeg overbelaster computeren specielt meget - det er mens den er idle på login screenen (jeg har selvfølgelig også problemet hvis jeg logger ind i spillet og prøver at spille).

Er der nogen som har nogle gode forslag til hvad jeg kan prøve for at fikse dette?

Jeg håber desuden jeg har skrevet i det rigtige forum :)

/Mikkel

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2008 13:15:49
Svar/Indlæg:
5750/124
det kunne godt være din strømforsyning som ikke kan levere strøm nok længere...

men ellers hvis det nu skulle være (det er en meget langt ude forklaring): så kan det være at din computer overopheder med fast strøm, fordi at den dermed ikke neddrosler for grafik og CPU, men det gør den når den er på batteri.

Recin

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2008 13:44:08
Svar/Indlæg:
46/14
Jeg har selv overvejet muligheden for at den overopheder pga. den ikke neddrosler for grafikken og cpuen - er det meget usansynligt?
Kan jeg gøre noget ved ovennævnte? sætte nogle setting ned i windows eller lignende?

Anonym202031110209

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2008 18:38:17
Svar/Indlæg:
388/15
Du kan prøve at rense køleren for støv, ved at blæse med en kompressor eller canned air - dog husk at sætte en nål el. lign. i vejen for blæseren, så denne bliver holdt stille (kan blive permanent skadet hvis den får for mange RPM)

Recin

Superbruger
Tilføjet:
16-08-2008 19:13:18
Svar/Indlæg:
46/14
Det hjalp desværre ikke. Jeg har stadig samme problem.

Nogen andre der har nogle gode forslag?