Forstærker

Diverse d.  16. august. 2008, skrevet af HoutN
Vist: 295 gange.

HoutN
 
Overclocker
Tilføjet:
16-08-2008 16:25:02
Svar/Indlæg:
62/21
Hej. Jeg har et 5.1 system som jeg gerne vil få sat til min computer, men højtalernes ledninger er jo selvfølgelig bare normale ledninger uden hoved. Så jeg har brug for en forstærker, som jeg kan føre dem igennem, og jeg har kigget lidt på dba, men jeg bliver forvirret, når jeg ser på de forstærkere. Indgangene til dem, er ikke altid til normale ledninger, men nogen gange er det phono indgange.

Se her: http://www.dba.dk/asp/vispopup...

Der er indgange til surround højtalerne, men ikke subwooferen. Altså, center+2front+2bag højtalere. Men der mangler subwooferen, og hvis man kigger på de andre billeder, så er subwoofer indgangen et phono stik.

Problemet er at min subwoofer bare har normalt stik, ligesom de andre højtalere, og ikke et phono.

Jeg er forvirret
MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2008 16:35:51
Svar/Indlæg:
3577/353
øøh ved du hvad et phono stik er?


HoutN
 
Overclocker
Tilføjet:
16-08-2008 16:38:26
Svar/Indlæg:
62/21
http://www.skytronic.dk/produc...
Er det ikke phono stik?


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2008 16:55:01
Svar/Indlæg:
4120/115
Du kan ikke udenviddere bare sætte en ekstra forstærker på...

Hvis dit højtaler sæt allerede er udstyret med en forstærker, så kan du ikke bare klippe ledningen og sætte en ekstra forstærker på! Sådan virker det ikke... 😉


Det du har brug for er i princippet 6 individuelle forstærker kanaler. Og så skrotte den dekoder boks eller forstærker der er med til dine højtaler... (Hvis det overhovedet kan lade sig gøre? (ofte er det jo indbygget i subben e.lign.)) Hvilket enten kræver 3 stereo effekt forstærkere eller en surround receiver med 6.1 eller 7.1 line-in. Hvor du med 3stk. minijack-phono kabler kan koble dit lydkorts surround pre-out til.

Ved godt det lyder lidt kryptisk, men da din subwoofer til syneladende er passiv, så skal du bruge en ekstra kanal til at drive den, og så kan du i en 6.1 forstærker bruge rear-center kanaler, eller én af side kanalerne i en 7.1 forstærker, til at drive subben.

Du kan i det her tilfælde IKKE lade forstærkeren stå for noget af dekodningen!


Men helt ærligt, ville det ikke bare være 1000 gange bedre og lettere at købe nogle alm. højtalere og en aktiv sub, til at koble direkte til den sub udgang du snakker om? Og så bruge digital udgangen som givet vis også sidder på dit lydkort?


HoutN
 
Overclocker
Tilføjet:
16-08-2008 17:04:32
Svar/Indlæg:
62/21
Jo det ville være lettere, men har ingen penge.
Og jeg forstår ikke hvad du mener. Jeg skal købe en forstærker jo, så jeg kan sætte de 5 højtaler i, og subwooferen i.


krankus
 
Overclocker
Tilføjet:
16-08-2008 18:40:45
Svar/Indlæg:
240/92
Hvad er det for et surroundsæt du har? kom evt. med et link.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2008 19:57:24
Svar/Indlæg:
20170/383
#1

Hvorfor bliver du ved med at skrive her på hwt.dk på trods af at du har proklameret din afsked??

#4

Hvis du ingen penge har så kan du ikke rigtigt gøre så meget. Men som #5 også er inde på, du er nødt til at fortælle os hvad du har at gøre med hjemme nu.