JEg ville ændre det loop til noget i denne stil:
Pumpe --> CPU --> Single radi --> GFX --> dual radi --> reservoir --> pumpe.
Dette vil jeg gøre, pga. dit GFX smider mere varme i vandet, end din CPU (4870 er sq nogle varme sataner).
Desuden så opnår du det højeste tryk på kølehovederne.
Yder mere, så har jeg en fornemmer af, at du:
a) Ikke får luftet ordentligt ud, især i radiatorene
b) har en meget skæv CPU + CPU blok
c) Din pumpe ikke kører optimalt
Det første kræver noget "fidlen" med kabinettet, men hvis man har planlagt sine slangers forløb ordentligt, så kan den næsten klare opgaven selv, ved at man ligger kabinettet på "ryggen" og ned på den ene side.
bl.a. så bliver du nødt til at "afmontere" din dual radiator, og så ligge kabinettet ned på bagsiden, for at kunne få alt luften ud af din single radiator.
Det hra så det plus, at du samtidigt kan vende og dreje din dual radi, sådan at du kan få alt luften ud af dén.
en lille bitte smule luft i bare den ene radiator, gør at dit flow bliver reduceret gevaldigt, da det gør at dit system har frie væskeoverflader (andre end den i reservoiret), og det gør at det ikke længere fungerer som et lukket system, og at din pumpes krafter derfor bliver brugt på at løfte vandet, foruden at den skal overvinde trykket i kølehovederne og radiatorerne.
Så en god udluftning er essensen i et godt vandkølingssystem.
En QX9650 er nu også en ret varm CPU, men som saiot skrivre, så sskal den stadigvæk have noget mere juice at leve af, men vent med dét, til du har fået dit vandkøling til at køre optimalt.
Prøv at tag en ny klinge til en hobbykniv, og hold den vinkeltret på din CPU og CPU-blokken's bund (sådan at skæret vender ned i IHS'en/kølefladen), og se om du kan se noget luft derunder.
Er der en pukkel midt på, er det en konveks overflade,mens et "hul" er en konkav overflade.
Konveks på begge to er ikke så slemt, men konkave overflader er noget lort.
Edit: #41 Det er ikke sikkert at din BIOS sætter Vcore korrekt, så prøv du bare at give CPU lidt mere at leve af, men orden du hellere det jeg har skrevet om udluftningen her i dette indlæg først.