Kan ikke etablere net forbindelse.

Diverse d.  17. august. 2008, skrevet af Gripen90
Vist: 396 gange.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
17-08-2008 19:59:31
Svar/Indlæg:
15982/637
Efter en hidsig virus/trojaner på min lillebrors PC har jeg hele dagen været i gang med at geninstallere winXP. Jeg har haft formateret C: partitionen og lagt en nu XP ind. Men problemet er at jeg ikke kan få nogen netværksforbindelse overhovedet. Alle drivere mv er langt ind og SP1 er inde. Kun hvis jeg tænder og slukker for modemet så kommer forbindelsen igen. Det skal gøres hver eneste gang PC'en genstartes.

Efter at jeg har lagt winXP SP2 kan jeg ikke længere aktivere windows firewall under firewall indstillingerne og alle menuerne er grå. I toppen står denne meddelelse " Af sikkerheds årsager administreres nogle indstillinger af gruppepolitikken.".

Yderligere blev den også automatisk ved at slå "Automatiske opdateringer". Jeg har hentede så WinXP SP3 og så blev "firewall" aktiveret og "Automatoske opdateringer" beholdt indstillingerne.
Men igen så er der ikke forbindelse til nettet - eller der sker intet når Explorer åbnes. Så tænder og slukker jeg igen modemet og så kommer der forbindelse. men så lige pludselig slås Windows firewall fra og kan ikke aktiveres.

Jeg er snart ved at få spat af det hele og jeg aner ikke hvorfor helvede den bliver ved med det.
Før virus/trojaner virkede det hele uden problemer.

Jeg har læst på MS support side, men deres løsninger er som sædvanlige ubrugelige.
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2008 21:00:45
Svar/Indlæg:
4120/115
Du bruger vel ikke et Domæne?

Kunne det tænkes at gruppepolitikken var blevet manipuleret på serveren... Hvis du har formateret computeren helt, så burde der jo ikke kunne skjule sig noget nogen steder jo? Medmindre det kan ligge på noget ekstern disk e.lign. som udbyttede noget autorun e.lign. til at inficere computeren igen.

Eller kan der være en anden computer i netværket som måske står og sender en masse lort ud? Hvis du starter computeren op uden alle updates osv. så var der måske en risiko for at der kunne laves noget buffer overflow direkte på netværk forbindelsen?

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
17-08-2008 21:37:37
Svar/Indlæg:
15982/637
#1: Nej bruger ikke noget domæne. Der er en D: partiontion hvor alle backups ligger af billeder, musik etc.
Mht netværk så er der kun denne PC på.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2008 21:52:18
Svar/Indlæg:
5750/124
#2 så kunne det jo være at den skide virus har taget sig af backup drevet også 😕

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
17-08-2008 22:11:39
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja jeg aner det ikke... firewall'en var jo stadig fint aktiveret med SP1, men så snart SP2 kommer på og nettet ryger og den skal resettes så forsvinder firewall'en også.
Fatter hat af det.