Du kan da bare prøve at downloade den, og selv prøve den af 😉 Det koster ikke noget, og du mister ikke din IE af den grund!
Med hensyn til hastigheden, så er de ret forskellige i måden at loade siderne på, og jeg synes personligt at IE virker hurtigst... Men det har jo nok noget at gøre med at IE loader billeder og grafik samtidig med html'en, hvor FF først loader alt html og så begynder at fylde billeder og grafik ind. Men det er mit indtryk, så kan det da godt være en benchmark siger noget andet?
Uanset hvad, så synes jeg ikke at IE er langsom, selvom der er nogle der måtte mene det 😉
Med hensyn til sikkerhed, så har IE jo fået en masse skældud igennem tiden. Men hvis man nu ser det fra en anden vinkel, så giver IE jo adgang til en hel del flere funktioner i form af ActiveX og langt mere udbyggede DHTML/JS/execCommand methods end hvad W3C har difineret. Måske ikke klogt at arbejde forud for standardiseringerne, men med IEs udbredelse, og bla. Operas understøttelse, som lægger sig næsten op ad IEs, så kan standardisering jo også komme til diskussion 😉
Iøvrigt synes jeg Opera er en langt federe browser end FF, men det er jo igen smag og behag. Personligt bruger jeg IE, og føler ikke jeg går glip af noget fordi jeg ikke bruger FF 🙂