trådløst internet virker ikke i et rum

Diverse d.  18. august. 2008, skrevet af JensK
Vist: 334 gange.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2008 20:28:17
Svar/Indlæg:
452/80
Hey folks.

Jeg er kommet ud for et mystisk problem, og jeg kan virkelig ikke greje hvad problemet er. Min kæreste sidder med en forholdsvist gammel bærbar, hvor alting dog syntes at fungere nogenlunde.

Det trådløse internet virker også ganske udemærket på den, så længe hun ikke befinder sig på sit eget værelse. På skolen virker det fint, hjemme hos mig virker det fint, det virker bare ikke på hendes værelse. Jeg har prøvet at slette den og reinstallere netværksdriveren, hvilket ikke hjalp det store. Den trådløse router sidder vel godt 10 meter fra computeren og skal kun igennem 2 døre. Endvidere virker hendes lillebrors trådløse ganske fint, selvom han egentlig bor 10 meter længere væk igen (altså 20 😛). SÅ jeg er lidt på bar bund hvad pokker jeg lige skal gøre. Jeg kunne selvfølgelig trække et kabel, men det ville være dejligt hvis man kunne finde en løsning så man var fri for det.

Nogen der har prøvet noget ligende, eller bare har en anelse om hvad der kan være galt?

Mvh
Jens
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
18-08-2008 20:35:49
Svar/Indlæg:
5363/442
Tror ikke der er så meget at gøre, ud over måske at købe et bedre trådløst netkort til den..

Stigers

Overclocker
Tilføjet:
18-08-2008 20:46:16
Svar/Indlæg:
83/4
Eller en bedre trådløs router...

Husk på at et trådløst signal tager den lige linie, så er der for meget mur, metal (radiator .m.m) signalet skal igennem, så tager dette altså noget at styrken fra signalet.

Prøv evt. at flytte routeren ...

JensK

Superbruger
Tilføjet:
18-08-2008 20:47:44
Svar/Indlæg:
452/80
Jeg har tænkt mig lige at tage min egen trådløse router med derud lige og tjekke, men jeg har bare ikke rigtig tiltro til at det er problemet, når hendes lillebrors køre fint, men jeg kan self. tage fejl

paxis

Overclocker
Tilføjet:
18-08-2008 22:04:13
Svar/Indlæg:
229/77
I sverige har de sådan noget maling der forhindrer signaler i at komme ind el ud at et rum! Den evt. forhenværende ejer har ikke malet med det?

Svenskere tsk

JensK

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2008 08:48:27
Svar/Indlæg:
452/80
Dertil må jeg sige pas, men jeg tvivler, da den jo kommer fint ind på broderens værelse, der ligger i forlængelse af hendes, men præcist det samme maling. Men i øvrigt en sjov opfindelse. Hvad hedder den slags maling? :o

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2008 09:34:08
Svar/Indlæg:
1581/5
det er ikke sikkert pc'en kan håndtere den kryptering der benyttes. selv om den måske kan på andre trådløse netværk.

Det løses ved at opdatere netkorts driveren og/eller firmware på accesspoint/trådløs Router.

men for at teste om det har noget med rækkevide at gøre, så sæt pc'en ved siden af det trådløse netværk, og se om det heller ikke virker der.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2008 09:55:29
Svar/Indlæg:
452/80
Right, det vil jeg lige gøre når jeg kommer derhen idag 🙂 Imellemtiden, hvordan er det nu man opdatere firmware på routeren? Jeg kan svagt huske at jeg gjorde det en gang på min egen, men det helt forsvundet hvordan det var man gjorde.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2008 10:41:27
Svar/Indlæg:
1581/5
Det kommer an på hvilken router der er tale om, som altid vil du kunne se det i manualen.