#67: Fair nok 🙂
Jo jeg havde et HD4870x2, men jeg har leveret det tilbage på arbejde i dag, så jeg får mine 2500,- retur.
Jeg har haft det i knap 14dage og mine oplevelser er lidt blandede. I nogen ting kørte det virkelig godt mens i andre var det en kamp bare at få det til at køre, og desværre var det i mine yndligsspil jeg havde mine problemer, og jeg kunne ikke acceptere ikke at kunne spille dem.
Men altså overall yder kortet rigtig godt, men det bør nok parres med en 24TFT el. 1920x1200 som mindste opløsning. CoD4 og UT3 drøner afsted... men det gør det sådan set allerede på mit 9800GX2.
3Dm06 kørte jeg ikke... den er alligevel håbløs intetsigende i dag.
Udslaget består nok i at jeg ikke synes at jeg fik en væsentlig forbedring i forhold til min 9800GX2, og skulle jeg ud at sælge mit 9800GX2 ,ville jeg alligevel ikke få en rød reje for det, så derfor besluttede jeg mig for at beholde mit 9800GX2 og så tage HD4870x2'et tilbage med på arbejde. Selv om prisen var god så kunne det ikke rigtig præstere i det jeg ville have det til at præstere i (EAW og F4), og forskellen ned til et 9800GX2 i 1680x1050 4xFSAA/16xAF var ikke markant nok.
Jeg venter til næste GFX generation og ser hvad den kan 🙂 ´
Hvis jeg skal sammenligne mht mit HD4870 i den anden PC så er det ganskevist rigtig hurtigt og der bliver skudt FPS ud i stride strømme - vel og mærke i de CF kompatible spil. Men altså på den anden side så er der pt heller ikke rigtig noget et enkelt HD4850 og HD4870 ikke kan køre pt.
Det virker måske bizart at være skeptisk over et super-high-end kort der aldrig har været billigere... men altså... hver sine præferencer.
Jeg havde nok forventet at mit 9800GX2 fik et spark i klokkeværket, men i stedet blev det bare over skinnebenet.