Hjælp til RAID0 i Windows XP!

Software d.  19. august. 2008, skrevet af mads_spazz
Vist: 374 gange.

mads_spazz
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2008 22:12:12
Svar/Indlæg:
94/8
Hej alle sammen!
Jeg har i flere måneder forsøgt at få mine to 250Gb Samsung F1 diske til at køre i RAID 0 på mit Gigabyte GA-965P-DS4 bundkort.. Men alle gange uden held.
Her kommer historien til hvordan jeg har gjort:

1: Jeg har downloaded ICH8R driveren til mit bundkort (fra intels hjemmeside, den fra Gigabytes hjemmeside virker ikke.) Versionen er fra den 15. August 08 så vidt jeg husker.
Denne driver har jeg så lagt over på en diskette.

2: Inde i BIOS sætter jeg SATA enhederne til RAID

3: Jeg trykker ctrl+i under startup, og opretter en ny RAID0 enhed med mine to diske, og kalder den Volume0.

4: Jeg sætter Windows XP cd'en i, og sætter mit CD/DVD drev som nummer 1 i boot priority i BIOS.

5: under Windows XP installationen trykker jeg F6 i starten (når det står der) for at installere tredjeparts RAID/AHCI drivere..

6. driveren loader fra disketten, og jeg vælger ICH8R Desktop RAID.

7. Det lader til at driveren bliver korrekt installeret, og Windows XP installationen fortsætter som forventet.

8. Når Windows XP installationen er færdig, og jeg går ind i denne computer, står mine harddiske hver for sig, som drev C: og drev D:
Og alle de gamle Data på D: drevet, fra dengang jeg ikke kørte RAID (eller prøvede på det, ihvertfald...), er der stadig.


Kan I please hjælpe mig her?
Har ingen anelse om hvad jeg gør forkert, og jeg har rodet med det enoormt længe...

... Harddiskene sidder i hhv. SATA 2 Master, og SATA 3 Master.
DVD drevet sidder i SATA 1 Slave tror jeg nok..

Håber virkelig I kan hjælpe mig! Skriv hvis I mangler mere information!


MVH Mads
Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2008 22:43:27
Svar/Indlæg:
2845/91
Det lyder som om det er gået galt under array setup (der hvor du trykker ctrl-i), hvad viser den under windows installationen når du vælger drev?


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
20-08-2008 01:12:19
Svar/Indlæg:
2600/84
Ja den skal formatere (eller den nakker ihvertfald partitionerne) og slette alle data når den laver et RAID0.

Som #1 siger... hvor mange drev ser du når du vælger hvor du vil installere XP?


mads_spazz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 10:28:04
Svar/Indlæg:
94/8
Ja... Det undrer jeg mig nemlig også over. For jeg ser ikke nogle drev :s
Det er heller ikke en helt almindelig version af Windows XP jeg har, det er nemlig en der fulgte med min gamle Fujitsu Siemens computer, så det er en recovery disc til den.
Men den installerer Windows XP fint.
Den giver mig bare ikke mulighed for at vælge hvor jeg vil installere det.
Kunne dette være problemet?


mads_spazz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 15:48:27
Svar/Indlæg:
94/8
Problemet er løst :D
Ved ikke hvordan, men det kører ihvertfald RAID nu 😀
Tusind tak for hjælpen!

Tråd lukket (hvordan lukker man den?)


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 17:17:53
Svar/Indlæg:
2845/91
Ved ikke at skrive i den, så bliver den glemt bag alle de andre.. ;D