Lyddæmpning af kabinet.

Diverse d.  20. august. 2008, skrevet af Trueson
Vist: 795 gange.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 09:50:36
Svar/Indlæg:
638/62
Yo folks...

Tænkte jeg lige ville høre om jeres erfaringer med selv at dæmpe et kabinet sådan med eftermarkedsdæmpningsmåtter... (langt ord). Jeg har selv gjort det med disse måtter:

http://edbpriser.dk/Products/L...

Og kan godt afsløre at det virkede af l..t til!!!! Absolut ingen forskel, og der kan det godt være fordi jeg har et aluminiumskabinet, der vel er mere modtagelig for resonans... Derfor kigger jeg nu på vandkøling, for at undgår for mange blæsere...

MEN - nogle der har forsøgt sig med lyddæmpningsmåtter og fået det til at virke????

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 14:31:27
Svar/Indlæg:
1643/172
Det virker på den måde at det bare dæmper støjen med ca 10%, som så giver meget vis ens PC bare mangler de sideste 5% støj reduktion, men man skal passe på med at ens kabinet kommer til at veje 6 kg mere og at ens temp stiger med 15 grader inde i kabinettet vis man ikke har et godt nok airflow. Så vis du laver 100% vandkøling i dit system så tror jeg at måtterne vil hjælpe med at fjerne pumpe lyden lidt.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 14:49:13
Svar/Indlæg:
638/62
#1 men tror du tykkere måtter ville hjælpe i forhold til de Akasa der??? Kunne jo købe nogle noiseblocker og se om det var bedre...

Jeg får vand på CPU + NB til at starte med, så må vi lige se med GFX bagefter :)

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 14:50:54
Svar/Indlæg:
2440/66
hvis du går op i støj, så kig lidt mere på silentpcreview.com

blæsere skal ned på omkring 7-800rpm for at være stille og det kan sagtens lade sig gøre at få en pc som er meget støjsvag uden brug for vandkøling. (se evt min profil?)

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 15:12:13
Svar/Indlæg:
1643/172
Jeg vil sige det som #3 siger det. At du nok skal gøre det med blæser, men uden brug af måtter da de holder for meget på varmen inde i kabinettet.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 16:29:31
Svar/Indlæg:
2440/66
og så har valget af kabinet også en del at sige; harddiskene skal helst i en slags ophæng eller noget silikone/gummi på dem mht kontakt til kabinettet osv osv... aluminiums kabinetter er no-no hvis det er støj man går op i, de er svære at få til at holde kæft mht resonanser.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2008 16:56:34
Svar/Indlæg:
8762/174
Nu havde jeg støjdæmpnings måttet i mit gamle nzxt zero da det havde det med at rasle og ryste lidt og jeg skal da lige love for det hjalp kan desvære ikke huske hvad det var for nogle måtter men det tog virkelig meget af støjen at de var der 🙂

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 11:14:13
Svar/Indlæg:
638/62
#4 Hvis resultater ikke bliver bedre end de akasa jeg har nu så ryger de ud... Men er stadig fristet til at prøve noiseblockermåtterne...

#5 Ja det har jeg så sandelig fundet ud af med mit coolermaster wavemaster, men skifter det nu ikke... Jeg køber et kit så harddiske kan komme i gummiophæng, og min 10.000 raptor har fået et silentmaxx kabinet som hjælper meget :)

#6 Træls du ikke kan huske det...

Min kammi har et noiseblocker kabinet, og det er det eneste med virkelig effektive lydmåttter i, men igen er det i stål.