Nu har jeg haft AMD de sidste mange år, og er derfor lidt på bar bund med hvad jeg skal slå fra hvis jeg skal oc min e8500.
Bundkortet er et Biostar Tpower i45.
Jeg har fundet nedenstående settings på nettet til et højt overclock, som jeg dog ikke selv vil komme i nærheden af. Det giver mig dog en ide om hvad jeg skal skrue i.
Det der er grundlæggende for at kunne clocke er vel følgende:
Intel(R) SpeedStep(tm) : Disabled CE1 Support : Disabled
Men hva så med disse? Mid bud er i (enabled/disabled)
Advanced CPU Settings
CE1 Support (disabled) Hardware Prefetcher ? (enabled) Adjacent Cache Line Prefetch ? (enabled) Max CPUID Value Limit (enabled) Intel (R) Virtualization Tech (enabled) CPU TM Function (enabled) Execute-Disable Bit Capability (enabled) Core Multi-Processing (enabled)
BIOS Setup: O.N.E Over-Clocking Navigator [Manual OverClock] Intel(R) SpeedStep(tm) : Disabled Ratio CMOS Setting : ×6 CPU Frequency Setting : 600 Over Clock Retry Count : 1 FSB Finetune : Enable FSB(Bsel) To NorthBridge Latch : 1333 DRAM Frequency : DDR2-1200 DDR2 Enhance Mode : Disabled
DRAM Timing Configuration DDR2 RCOMP Configuration : 2 or 4 Static tREAD Value : +4 @ boot (change pl via memset) Configure DRAM Timing by SPD : Disabled (5-5-5-15)
Clock Gen Configuration PCIE Frequency Setting : 100 CPU Clock Skew Control : 200ps (G)MCH Clock Skew Control : Auto CPU Clock Driving Control : Auto
Voltage Configuration CPU Voltage : ... DDR Voltage : +0.700v Chipset Voltage : +0.500v FSB Voltage : +0.35v CPU Core1 GTL Ref Voltage : 0.63*VTT CPU Core2 GTL Ref Voltage : 0.67*VTT MCH GTL Ref Voltage : Auto CPU PLL Voltage : 1.6v
Har prøvet med dem slået til og med dem slået fra og har indtil videre haft min oppe på 4005mhz på begge måder uden problemer. Det er jo ting der er med til at beskytte din computer.