Overclocker
Tilføjet:
21-08-2008 18:18:03
Svar/Indlæg:
2/1
Hej..
Har brug for lidt hjælp med at bestemme om det er en defekt PSU eller bundkort der gør at min computer ikke vil boote.
Baggrunden:
Sagen er den at min computer pludselig slukker uden varsel. I starten kunne der gå længe uden den slukkede, og jeg tjekkede derfor temperaturen på fx. CPU og grafikkort, men temperaturerne virkede til at være meget normale.
Da den så begyndte at slukke oftere, og slet ikke ville komme ind i Windows, og det til sidst kun var kølerne der nåede at rotere lidt rundt fik jeg fat i en kammerat med mere forstand på det.
Vi prøvede at isolere problemet ved at fjerne grafikkort, ram, CPU, ja selv mit Creative X-FI lydkort for at se om computeren stadig ville slukke. Det gjorde den, så vi fik derfor ligesom fastlagt at det må være PSU eller bundkortet der er defekt.
Nu:
Jeg har så sidenhen på opfordring fra producenten af bundkortet prøvet at sætte en anden PSU i computeren. Det viste sig dog at den strømforsyning jeg havde lånt iflg. min ven ikke havde to stik til grafikkortet, og vi kunne derfor ikke få den tændt ordentlig og se noget på skærmen. Det virkede dog umiddelbart til at computeren holdt strøm i forhold til når den slukkede med det samme.
Så jeg fik for nylig testet PSU'en i en kammerats computer der minder om min egen. Her fik vi et billede og det hele, men vi løb ind i et problem med at computeren ikke ville komme ind i Windows. Han fortalte han tidligere havde oplevet det når han startede sin computer op med sin eksterne harddisk sluttet til.
Har desuden prøvet cleare CMOS, men har ikke turdet lege med at opdatere BIOS da det virkede ret indviklet med den beskrivelse jeg fik af foxconn.
Computer Specs:
Bundkort: Foxconn MARS
Chipset: Intel p35
CPU: Intel - Core 2 quad q6600 (G0)
Grafikkort: AMD - ATI - Asus 3870x2 1gb
Ram: 2 gb crucial ballistix pc6400
Harddisk: WD sata 2
CD/DVD Asus silentdrive
Strømforsyning: Zalman zm850 (850W)
Lydkort: Creative X-fi fatality
Kabinet: Cooler master CM690
Andet hardware: En masse blæsere!!
På forhånd mange tusinde tak til jer der vil give jer lidt tid til at læse mit lidt lange indlæg!
Edit: Fejlen er fundet! Hvis der er nogen der støder ind i dette problem, så kan det skyldes at CPU'en er brændt af.
Mvh,
Anders Nielsen