Min mening om Midt-Data i Aalborg

Diverse d.  21. august. 2008, skrevet af Lace
Vist: 792 gange.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 21:25:20
Svar/Indlæg:
2357/72
For fanden hvor er jeg træt af den møgbiks! Det startede for ca. 3 mdr. siden, hvor jeg købte et eVga 780i. Det holdt nogle et par uger, så røg det. Jeg tog ud til dem for, at få lavet en RMA med den besked at det kunne tage op til 6 uger. Så købte jeg et xfx 680i som erstatningskort, og tro mig om lydkortet på det ikke var defekt! Jeg bed i det sure æble, og levede med dårlig lyd, indtil mit andet kort kom tilbage.

Da jeg fik eVga'en tilbage skulle jeg så lave en rma på xfx-kortet. Jeg ringede til deres værksted, og de havde ikke modtaget det endnu. Der gik så yderligere 3-4 dage før jeg fik det igen.

I forgårs gik min pc ned, og da jeg startede den op ville den ikke gå på nettet...net-kortet var stået af! Så ud i butikken og brokke mig, og sagde at det ikke kunne passe at der var så mange problemer med deres produkter, og jeg ville have et nyt kort...færdig. Så står den nar af en butiksbestyrer bare og griner hånligt, og det kunne jeg godt glemme alt om.

Så er jeg så dum at købe en Samsung F1 1TB...og guess what...DEN ER OSSE DEFEKT...AAAARRRRGGHH!

Så nu skal jeg derud imorgen igen, og denne her gang får de fandme tørt på. Nu er det helt og aldeles slut med at handle i den lortebutik. De er helt til grin i mine øjne.

...Sry, skulle lige af med lidt galde. 😳
PoloDude

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 21:28:18
Svar/Indlæg:
1084/4
Tja, jeg købte 2 sata diske med 8mb cache, og da jeg kommer hjem ser jeg at de er med 2mb, så den er god nok. De har vist ikke helt styr på det (eller har de? 😉 )
Men at noget hardware er defekt, er jo ikke butikkens skyld, de tester jo ikke nye stumper før de sender dem til køberen.

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 21:32:44
Svar/Indlæg:
1363/125
det er en træls sag må man sige, men du skriver:

og sagde at det ikke kunne passe at der var så mange problemer med deres produkter, og jeg ville have et nyt kort...færdig.

nu er det sådan et det jo ikke er deres produkter, men nok for dem fra samme sted som alle andre, du må være "meget" uheldig. og det er nu sådan i loven at de har lov til at lave en rep på produktet, men ja du har været uheldig og en skam de ikke har været mere service agtig og udleveret et nyt og så kunne se selv lave RMA, så havde de os en tilfreds kunde.!

håber du finder ud af det. sjovt nok har jeg handlet hardware og andet over nettet i utrolig mange år og har kun en gang haft et defekt lydkort ved shg, og ja det kun 2-3 uger, men sådan er det og jeg fik et nyt.! :D

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 21:34:13
Svar/Indlæg:
5750/124
Den er god nok den med at du ikke får dig et nyt mobo, men du kan sende det til RMA, håbe på lortet går i stykker igen, og så skal de give dig et nyt, da det er 3. gang. sådan er det i hvert fald med den danske lovgivning, så vidt jeg ved (og har læst det flere gange)

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 21:35:51
Svar/Indlæg:
2357/72
#1 Nej, men den dårlige service, de lange ventetider, og den arrogante hat af en butiksbestyrer kunne de godt gøre noget ved. Nu har jeg bare haft så mange dårlige oplevelser med dem, at nu må nok være nok.

Edit: Jeg har handlet mange andre steder uden probs.

#2 Det er deres produkter lige så snart de har solgt det til mig. Så må de sgu selv tage slåskampen med deres underleverandør, når det er gentagne gange de sælger noget lort.

JensAnd16

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2008 21:45:42
Svar/Indlæg:
483/62
lyder da godt nok for meget : /

JensK

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2008 21:50:59
Svar/Indlæg:
452/80
reglerne er fuldstændig klare hvad der her angår:

Hvis produktet går i stykker har de ret til at prøve at få det repereret: De har godt og vel en arbejdsuge til det (der er ikke noget præcist tal på det, men mener den siger: Kort periode, hvilket normalt ca. er en arbejdsuge) hvis de ikke kan overholde det har du ret til et nyt kort, og det sælger der skal erstatte det. PLain and simple

majofl

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2008 21:53:40
Svar/Indlæg:
321/56
Det hurtige svar:

Køb et andet sted :yes:

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 21:55:56
Svar/Indlæg:
5750/124
#6 mener nu godt nok butikken har 2 måneder, hvor efter der skal forfindes en udlevering af samme eller tilsvarende produkt, som ikke må være ringere, ud købers accept og for det mest med kompensation til køber.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
21-08-2008 22:04:15
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg tror jeg har lavet min tredje RMA (HX520) i forgårs - sidst var i 2003 (rma på et GF6800).

Men altså ja du har godt nok været uheldig, men desværre kan OC altså også være en parameter til nogen af defekterne.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 22:09:05
Svar/Indlæg:
2357/72
#9 Oc har vel ingen indlydelse på et netkort der går i stykker. Ej heller på et bundkort og en hdd som er defekt "out-of-the-box".

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 22:16:55
Svar/Indlæg:
2576/125
#10 Volt kan have en grum effekt på alle komponenter. 😉 Harddisken kan jeg så ikke svarer på.

neverknow

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2008 22:19:18
Svar/Indlæg:
44/7
Har du overvejet, at du kan have en defekt strømforsyning? Jeg har haft samme problem, hvor bundkort, graffikkort og lydkort stod af, kort efter kort døde indtil jeg skiftede PSU og så har jeg sådan set, ikke mistet noget HW siden. (Heller ikke noget fra midtdata, som i øvrigt sikkert får deres varer, fra en af de 3-4 store HW distibutører, vi har i dk, som alle andre butikker handler med).

Hvilken butik har råd til, at udlevere nyt hardware til kunder med det samme de kommer ind med noget defekt? Det er urimelige krav og det ville formentligt give nogle høje HW priser, for et eller andet sted skulle butikkerne jo hive det tab ind igen?

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 22:19:38
Svar/Indlæg:
2357/72
#11 Som sagt...det ene bundkort og hdd'en virkede ikke fra starten. Ingen oc.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 22:21:45
Svar/Indlæg:
1581/5
kan også være en defekt psu der smadrer det hele :D

men formuleringen for hvor lang tid de har til at reparere noget er "inden for rimelig tid" så det er en ret løs formulering, men alt efter hvilken ting det er er tiden selvfølgelig forskellig, er det noget håndbygget som har kostet 6000 mandetimer, vil rimelig tid være pænt længe, når det gælder edb-stumper er det typisk en måneds tid.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 22:23:03
Svar/Indlæg:
2357/72
#12 Alle andre butikker ombytter da lige på stedet. Nu snakker vi ikke HW.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 22:26:25
Svar/Indlæg:
2357/72
#14 Da jeg ringede til værkstedet ang. xfx-kortet, havde de ikke modtaget det fra butikken endnu, og der var gået 3 uger!

neverknow

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2008 22:45:25
Svar/Indlæg:
44/7
#15 Hvis du går i elgiganten eller andre steder ombytter de typisk aldrig lige på stedet tvært imod.

Jeg har dog én gang oplevet med SHG, at jeg havde en ny HD før jeg selv fik sendt den defekte ind til RMA. Så det kan jo ske, men det er jo langt fra normen at man ombytter hardware medmindre det nærmest er eksploderet.

Du undviger lidt på det med PSU'en? :)

mtum

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2008 22:48:56
Svar/Indlæg:
280/13
Når noget er defekt "out of the box", så skal man da bare glemme alt om RMA - Så hedder det da bare "Fortrydelsesret".
Jeg forstår i øvrigt ikke, at nogen gider handle med konkursryttere.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2008 23:07:04
Svar/Indlæg:
2357/72
#17 Jeg har aldrig oplevet problemer med min psu.

Cancom

Overclocker
Tilføjet:
21-08-2008 23:20:44
Svar/Indlæg:
39/1
Hvis vi snakker om EVGA så send det direkte til evga, det koster 265 kr i fragt men så har du det også tilbage indenfor en uge,

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2008 23:32:35
Svar/Indlæg:
1186/81
Hmm.. lige for at bryde rytmen her.. har da handlet et par gange hos midt-data, og har aldrig oplevet mine produkter var defekte.. måske jeg bare var heldig?.. jer der er uheldige ?.. 🙂

red_martians

Moderator
Tilføjet:
22-08-2008 00:00:47
Svar/Indlæg:
7881/1165
Hvad angår reperation af elektronik, så tager det ofte 6uger. sådan er virkeligheden desværre. Moderne elektronik er ikke det samme som en transistorradio fra 1950. Hvis produktet er længere tid af sted end 6uger, plejer man som regel at kunne lave en aftale med firmaet om låneudstyr eller lignende. Firmaet har 3 chancer for at lave dit produkt, og kan de ikke det kan du lade handlen gå tilbage. Det er dine og firmaets grundlæggende rettigheder. Men korrekt sådan en sag kan trække rigtig langt ud. Men defekte vare kan man sjældent bebrejse firmaet for, da det vel kun kan betegnes som produktionsfejl, og du har været pisse uheldig 🙂

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2008 00:59:35
Svar/Indlæg:
2676/147
Jeg har købt en Celeron til 137 kr, og fik en E6850 af dem.

Har ingen prioblemer med dem, MEN synes nu os de folk de har ansat derude er HELT til grin. de fatter SÅ lidt af ALT og som #0 siger, så er ham bestyren sq da helt i hækken.

-Tahiti

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2008 01:08:39
Svar/Indlæg:
905/100
#0>

Jeg er enig med dig.. Midt-Data er ikke de skarpeste..
Da jeg købte et bundkort i november sidste år, var der en fejl i ICH9-chippen.

Da jeg forsøgte at få dem til at oprette RMA på det, fik jeg den besked at "kortet er jo helt nyt".
Hvor dum har man lov at være ?

Det sagde jeg så ikke.. Jeg gentog, at det var defekt.. Igen svarede idioten at "Det kan da ikke være rigtigt, for det er jo helt nyt."

Jeg gik derfra, inden jeg gjorde noget som vi begge ville fortryde.. Men det kostede mig 800,- at lære at de er nogle idioter...

7913

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2008 03:21:08
Svar/Indlæg:
1124/68
Jamen hvorfor brugte du ikke din fortrydelsesret hvis det er under 14 dage gammelt ?

Edit: så ikke du havde købt det i butikken. Sorry

Kvens

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2008 08:26:24
Svar/Indlæg:
337/45
Næsten for ren provokation, skulle man tage at åbne sin egen HW-shop. Bl.a. Electric Citys gamle lokaler er da ret så idéelle. Men jeg giver ret, til den pris de tager - set i forhold til andre HW-shops synes jeg at det er helt urimeligt at få defekt HW som ny.

Det er lige før man skulle tro Midt-Data har købt en stor sending defekt hardware, og ja de har ikke en skid styr på noget. Jeg skulle ud en dag og kigge på HD 2900XT og blev præsenteret for et 6800GT - Hvad sker der?!

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2008 08:35:26
Svar/Indlæg:
2357/72
#26 Hehe...ja! Så skulle man kalde den for Data-Midten, "Vi sælger varer der virker".
Men som sagt skulle jeg lige af med noget frustration. Jeg har aldrig oplevet, at så mange ting var defekte. Jeg har som sagt handlet mange steder, og har aldrig haft problemer.

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2008 08:43:44
Svar/Indlæg:
1363/125

det er rigtig, men de kan ikke gøre for at lortet er i stykker, de køber det bare ind, så du kunne have været lige så uheldig ved shg måske! men ja de burde bare give ny efter så mange gange og så selv ta det ind til RMA.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2008 10:39:49
Svar/Indlæg:
638/62
#0 Jeg køber der ALDRIG, efter de gav min ven en bærbar 3 måneder forsinket, med forkert grafikort OG et billede af en åben pejs på bagsiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det kan man ikke argumenterer for... :no:

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2008 10:58:31
Svar/Indlæg:
2357/72
Nå, nu har jeg lige været derude! Jeg stod med fjæset presset op mod døren og ventede på de skulle åbne...ildrøde øjne, flammer ud af næseborene og fråde om munden. Jeg gik ind og sagde, " det er en ommer". Han sagde bare at han ville føre pengene tilbage til min konto med det samme, så gik jeg igen.

Nu har jeg så været inde ved Labtech og købe en anden hdd magen til. Den kostede godt nok 21kr mere, 😲 🙂 , men gik derfra med den besked, "hvis den fejler noget, ved du hvor jeg er, jeg har flere på lager". Se DET er service!

Btw. Midt-Data kunne først skaffe en ny hdd hjem tidligst mandag. Suckers!

WhineX

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2008 11:31:04
Svar/Indlæg:
255/44

Jep, arbejder selv som stik-i-ren-dreng i Labtechs afdeling i Aars (lille bondeby) og har tit oplevet at folk kom ind med en defekt del.
Det eneste de skulle var at bevise at de havde købt det i en Labtech butik også blev det byttet, eller bestilt et nyt til kunden 😉
Men de tager lige lidt overpris for nogle dele, vi har f.eks. et 9800GTX GFX-kort til 1699kr. mens Getmore har et til 1320 kr. 🤣

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2008 11:48:19
Svar/Indlæg:
2357/72
#31 Jeg så da et 9800GTX til 2499,- i Aalborg. 😲
Der er nogle dele der er dyre, men man kan altså osse prutte om prisen...især hvis man køber flere ting ad gangen. Den her hdd, gav han mig automatisk 100kr rabat på, og jeg får altid ombytningsgaranti på varene, fordi jeg har handlet meget derinde, og fordi jeg har bestilt dele hjem de normalt ikke forhandler, mod at jeg giver en tilbagemelding om det er noget der duer. Men de har ubetinget den bedste kundeservice jeg har oplevet, hvad angår HW-butikker. 🙂

WhineX

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2008 12:44:58
Svar/Indlæg:
255/44
Jep, jeg fik et 8800GTS til 1600kr. da det kostede 2200kr. 😀
Labtech ❤

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2008 12:46:55
Svar/Indlæg:
2357/72
#33 Nemli', ja! 🙂

Thor0828

Overclocker
Tilføjet:
23-08-2008 21:17:25
Svar/Indlæg:
36/2
midtdata's leverings tider er noget lort, der kan man lige så godt fordoble den tid de siger... ☹
Men jeg har haft 2 gfx, kabinet og hd til rma hos den i viborg og fik alle dele ombyttet eller rapareret uden det store :yes:

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2008 21:20:33
Svar/Indlæg:
2357/72
#35 Det kan være de er ok i Viborg, men Aalborg afdelingen stinker altså imo.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2008 12:56:49
Svar/Indlæg:
5750/124
#36 tror heller ikk odense afd. fejler så meget, de har bare et problem, de ligger ved siden af Computercity, som kan hjælpe hvem som helst med at finde det rigtige (har været i praktik i CC, og haft handlet lidt i M-D)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 08:22:42
Svar/Indlæg:
1581/5
#30 midt-data's "ommere" kommer ikke i NÆRHEDEN af dem labtech har været skyld i, på trods af at labtech er en lille skod biks uden ret meget handel i forhold.

Der er simpelthent tale om 2 yderst inkompetente herer der driver den butik, som hellere svindler sig fra at spare 400kr end at yde en god service.

nå men det var ikke det den her tråd handlede om :)

Desværre er det ikke teknisk kyndigt personale der arbejder ret mange steder i edb-butikker, af den simple årsag at der ikke er god nok løn til at nogle teknisk kyndige gider at arbejde som sælgere, så ofte er "vi" nød til at dobbelt argumentere, og med død og pine tydeliggøre hvad en evt. fejl er for at få den repareret.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 08:42:03
Svar/Indlæg:
2357/72
#38 Hehe...arbejder du i Data-Discount? Nej, pjat! Jeg har bare ytret min mening, og jeg har aldrig oplevet andet end god service hos Labtech. Det kan jeg jo ikke lave om på. Jeg oprettede som sagt bare denne tråd i frustration, og det er min helt subjektive mening jeg giver udtryk for...ikke andet. 🙂

JabbaDungo

Superbruger
Tilføjet:
26-08-2008 09:05:55
Svar/Indlæg:
355/97
Helt klart en lorte butik i mine øjne, jeg har ventet i 5 fucking uger på et par kingston HX 1.8Ghz ram men nææh nej de kom aldrig fra deres leverandør sp ventede jeg en uge mere og stadig er de ikke kommet, de havde kun OCZ ram på 1.6GHZ men så sagde jeg bar kom med 8GB af dem selvom jeg skulle have 4GB af kingstons ram, men vil fandme have noget for alt det bøvl, nå men har da heldigvis de 8GB ram nu, 4GB til mig 4GB til under boen, OG OCZ DET ER FANDME NOGET LORT KAN IKKE KOMME TIL AT RAMME 1.6GHZ og mit mobo understøtter 1.8ghz
har prøvet at gi dem 2Volt men stadig virker det ikke, har prøvet med de andre osse uden held,,

evt en der har forstand på OC??

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 09:09:41
Svar/Indlæg:
2357/72
Øøh...hvilken af butikkerne snakker du om?

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 09:49:53
Svar/Indlæg:
1581/5
#39 nej dog ikke, jeg arbejder i en kommune's it-afdeling :)

Jeg har tidligere arbejdet som konsulent for en mindre virksomhed der også havde butik i nordjylland, og jeg har et par venner der arbejder med tilsvarende, herunder også en der har arbejdet i Datadiscount faktisk :D og man får et større indblik i hvordan virksomheder/butikker virker, ingen oplever 0 "fejl" - men der er nogle der har større problemer end andre med at håndtere det.

Det er som man siger - 1 utilfreds kunde skader meget mere end 10 tilfredse kunder gavner, men det er kun fair, butikkerne skal behandle alle efter samme retningslinier og yde samme gode service.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 11:38:20
Svar/Indlæg:
5891/423
Garanti og reklamationsret

22.12.2007

Ordene "garanti" og "reklamationsret" bruges ofte i flæng. I købeloven optræder tilmed en såkaldt "formodningsregel", der ligner garantien til forveksling. Her er i korthed hvad begreberne dækker:

Reklamationsret: I op til 2 år kan forbrugeren ifølge købeloven klage til forhandleren, hvis varen går i stykker. Hvis varen havde en fejl, da den blev solgt, har man ret til at få byttet varen til en ny eller få fejlen repareret. I udgangspunktet er det forbrugeren, som vælger mellem ombytning eller reparation (se detaljerne i vores råd om købeloven).

Garanti er en service, som ligger ud over købeloven. Som oftest er det et løfte, hvor den, der giver garantien, står inde for, at varen holder så og så længe. Hvis en butik giver et års garanti betyder det, at butikken skal bevise at en fejl ikke skyldes en mangel ved varen for at slippe for at reparere/ombytte den.

Formodningsregel: I købeloven er der en såkaldt "formodningsregel". Den betyder, at hvis forbrugeren opdager en mangel ved en vare inden for de første seks måneder efter købet, formodes det, at manglen også var til stede ved købet. Det gør det nemmere at få ombyttet varen, hvis fejl og mangler opdages inden for det første halve år. Hvorvidt ombytning kan ske afhænger dog af, hvor dyr varen har været, hvor stor fejlen er, og hvor hurtigt den kan repareres.

link: http://www.forbrugerraadet.dk/...

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 14:30:50
Svar/Indlæg:
2357/72
Nåda! Så er den gal igen! Netportene holdt knap en uge på det her eVga-kort. 😴
Så ringede jeg til Viborg, der sagde, at jeg ville få pengene tilbage for det kort jeg havde til rma, samt jeg bare kunne tage ud og bytte mit nuværende til et andet mærke, kvit og frit, da de har problemer med de kort. Så bestilte jeg et STRIKER II FORMULA, og har lige været ude for at hente det. Da ekspedienten sagde der var en difference på 600,- gloede jeg helt uforståeligt og sagde, at de kostede da nogenlunde det samme, de to kort? Nej da, et STRIKER II EXTREME var da dyrere. Klaphatte siger jeg bare! Nu har de sendt det forkerte kort, og jeg har stadig ikke set skyggen af penge for den defekte Samsung F1 eller bundkortet. Så lige nu er status, at Midt-data skylder mig et bundkort og knap 3000,- og jeg har ingen pc før engang i næste uge! 🤡