Elitebruger
Tilføjet:
23-08-2008 14:53:12
Svar/Indlæg:
1262/95
Min sidste AMD maskine var en AMD Athlon 900MHz på et gammel ABIT KT7-RAID bundkort, det er ved at være nogle år siden.
Min viden omkring AMD's CPU'er ligger på et nogenlunde niveau, men de chipset man kan få dertil, det er en jungle, den viden er absolut ikke holdt vedlige.
Jeg går med tanker om at opgradere min nuværende P4 2.4GHz HT server med 3GB RAM. Der køre pt. 4 virtuelle servere derpå, men det er ved at være noget sløvt. Derudover vil jeg gerne på Windows Server 2008, så jeg har noget at teste på.
Har lavet lidt søgning på priser på både AMD og Intel system, pris forskellen er ca. 1000-1200kr, hvor AMD er billigst.
I og med jeg ikke skal lave noget somhelst 3D spil eller lign. så har jeg kigget på et AMD 780G chipset, der er en masse onboard skrammel, men bedst er onboard VGA, det sparer nemlig enten en PCI eller en PCI-X port.
Da jeg skal have VMware server på maskinen, skal køre mindst 4 virtuelle servere, så skal jeg have et par netkort deri, så det er vigtigt at der er så mange ledige PCI/PCI porte som muligt.
Lige nu her jeg kig på følgende:
Gigabyte GA-MA78G-DS3H
Phenom X4 9550 2 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) (Cooler (fansink))
2 x Kingston HyperX 2 x 2 GB (Altså 8GB i alt for dem der ikke har fulgt med i matematik)
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB
Pris ca. 3K
Jeg har fint PSU + en del andre diske og et par netkort der bliver genbrugt fra den nuværende server, derudover bliver mit high-tower Chieftech kabi. også genbrugt.
Er der nogen der har noget at tilføje eller er ovenstående bare top-dollar?
"Smarte" Intel bemærkninger behøves ikke, jeg har kig på et Intel system også, men hvis jeg kan spare 1000-1200 og stadig få noget fornuftigt med Phenom, så er det absolut interessant. 😉