-> #3
Enig. Det er klart den af de 6 diske, der ligger i toppen over det meste af linjen.
-> #4
Af selvsamme grund jeg har kigget på 5.400 rpms diske. Det var jeg skam klar over 🙂
-> #5
Bah. Det kunne du li', hva'?! 😛
-> #6
Det bliver til en stationær computer, der blot skal være så kompakt som overhovedet mulig. Så det er naturligvis inden for rimelighedens grænser. Planen var, at det skulle være noget lavprofil, alá et gammeldags desktop-kabinet.
Planen var, at jeg selv skulle fremstille kabinettet. Der er desværre ikke rigtig mulighed for at finde et tilstrækkelig kompakt kabinet, da de fleste anvender 5.25" std. størrelse til optiske drev og 3.5" til harddiske, det øjeblik vi kommer over ITX-størrelsen.
Jeg havde tænkt mig at købe et HD 4850 senere hen. Men til de priser det har nu, kan det næsten ikke betale sig at vente. Så jeg ville skaffe mig et PCI-e riser-card, så jeg kan få grafikkortet til at ligge parallelt med bundkortet. "Under" grafikkortet ville jeg så placere harddisken. "Over" grafikkortet ville jeg smide det optiske drev.
Dog har jeg tilbagestående problematikken vedr. en passende strømforsyning. Men indtil jeg finder mig et permanent kabinet (kører pt. med et gammelt std. ATX og en LC strømforsyning), lader jeg det ligge, lidt endnu.
Men valget står, som sådan, mest mellem den Seagate (7.200 rpms) og WD'eren (5.400 rpms).