Jamen så er vi da enige, 4500Mhz Core2 wooper 4ghz quad i spil uden udnyttelse af quads, alt anden ville heller ikke give mening.
Fakta er at programmører sidder med et ret så stort problem, når vi snakker om programmering til flerkenede aplikationer. specielt ved mere end 4 cpu/cores begynder skalleringen at gå ret så kraftigt ned af bakke. På et tidspunkt rammer man en mur og i bedste fald vil man opnår en forbedring på max 20% for hver gang man fordobler cores/cpu. Den tekniske forklaring er ret så indviklet, men så vidt jeg forstår handler det om deling af ressourcer, hvilket ikke kan undgås. Altså begrænsningen ligger ikke så meget i hardware, men mere i koden.
Derfor vil vi også se der går lang lang tid, før spil producenter for alvor vil begynde at tænke på mere end 2 kerner, det er for besværligt, man får nada ud af det og pengene er bedre givet ud i optiring af grafikken og samspillet med GFX kortet. Nehalem med 8 kerner og HT, vil ikke kunne forsvares, medmindre man virkeligt har brug for regnekraft, selv idag er en quad i den grad overkill, til andet end forlængelse af penis og fiktive benchmarks uden hold i virkeligheden.
En quad er fed når den bevirker, at din rendering tager 2 timer i stedet for 3½, og ikke når den finder på et smart tal du kan skrive i din hwt profil :)
Angående påstande om mere stabile FPS, evt højere FPS og bedre ydelse, ved quad frem for Duo i spil med understøttelse af 2 kerner, så ser jeg helst nogle tal på bordet. Dem der påstår dette, må have lavet sammenligningen selv.