Hvad hælder i til?? - Vista!

Spil d.  26. august. 2008, skrevet af Kolding555
Vist: 682 gange.

Kolding555

Overclocker
Tilføjet:
26-08-2008 21:02:21
Svar/Indlæg:
52/18
Okay meget enkelt spørgsmål are skriv hvad i hælder til og HVORFOR?? - Det nemlig det vigtigste er træt af de her slags svar "Bare WindowsVista Home Det lyder bedst" Nej hvorfor?? Bare begrund?, Er nemlig ikke så meget inde i det med styresystemmer

Mvh Kolding
TB

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 21:05:23
Svar/Indlæg:
767/51
Vista

- Pænere GUI
- Mere stabilt
- DX10
- SUVERÆN startmenu med søgefunktion
- Hibernation virker nu 110%

Det er i grove træk hvorfor jeg bruger Vista.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 21:08:03
Svar/Indlæg:
8762/174
vista

pænere ind xp
mere sikkerhed
DX10
mere stabilt ind xp imo
bedre søge funktioner

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 21:14:25
Svar/Indlæg:
5750/124
vista ultimate 64 bit, fordi det er det bedste styresystem fra MS til desktop som kan klare mere end 3 GB RAM, og skulle have bedst understøttelse for quad cores

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
26-08-2008 21:15:58
Svar/Indlæg:
15982/637
Mine erfaringer.

Vista Home Premium SP1 64bit
Pro:
- Pænt design
- Stabilt
- Direct X 10
- Mulighed for media-center integration

Contra:
- Tager en krig at loade div. services/tjenester færdigt.
- Aero - udnødvendigt pjat der bare bruger mere strøm og giver mire varme fra GFX
- Uoverskuelig søge funktion.
- Irriterende mappe placering
- Bruger et ocean af ressourcer
- Irriterende sikkerhedsadvarsler

Windows XP Pro 32bit
Pro:
- Simplet og overskueligt
- Stabilt
- God ydelse, ikke ressource krævende
- Fri for børnesygdomme

Contra:
- Kan blive ustabilt med for mange HW skift på en installation.
- Ingen Direct X 10
- Max 4GB ram kan bruges
- Systemgendannelsen kunne være mere effektiv

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 21:23:01
Svar/Indlæg:
8762/174
Nu køre jeg med vista home basic på mi lan gamer og xp home på den store og jeg kan langt bedre lide at sidde og arbejde med vista. Jeg har slået UAC fra og alt det andet pjat også har jeg fået lavet sådan har jeg har en slags aero på home basic det er ikke fuld aero men det er der og det kører hammer godt 🙂

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 22:00:02
Svar/Indlæg:
3532/303
Bare den måde dokumenter er blevet elimineret er næsten nok til at jeg ikke kan li' vista. Jeg synes det er XP ME mere end en selvstændig windows.
Jeg bruger ikke pænt design, medie center eller dx 10 til en dyt.
Og jeg testede lige min gamle slidte xp install mod en anden nyinstalleret computer, med raid0, og som sagt HELT ny vista... Min startede hurtigere.
Jeg bliver ved med at høre at vista ikke er lige så sikkert som xp og så kræver det selvfølgelig mere af dit hardware..
På den anden side, måske er jeg bare fastgroet i xp ?

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 22:11:59
Svar/Indlæg:
5750/124
#6 tror nu ikke der er den store forskel på sikkerheden, da de begge sucks uden andre programmer 😴

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 22:17:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

... Hva' med de tonsvis af tråde der er oprettet om emnet? 🙂

Der er flere og rigtig mange gode årsager til at vælge Vista.

Plus
+ Søgefunktionen (overblik og hurtig)
+ 64 bit, der virker.
+ Stabilitet.
+ Kompatibilitet
+ Grafisk udseende (det er bare lækkert at se på)

Minus
- De (Microsoft) kunne for pokker godt have skiftet fil og pakkesystemet ud.

Generelt. Det der med, at Vista bruger flere ressourcer er noget pjat. Nu har jeg brugt penge på at købe 8 GB RAM, så skal fanden da stå i, at jeg ikke udnytter dem. Dertil er Vista genialt. Derudover, så er der de optimerende tjeneste (Prefetch, Superfetch og hvad de nu ellers hedder) foruden vilkårlig defragmentering og konstant overvågning af diskenes tilstand.

Vista er bare, på alle områder, det bedste Windows til dato. Den der med, at man kun skal skifte til Vista pga. DX10 giver jeg ikke en skid for.

Læs et (ud af mange) af mine svar, vedr. Vista hér: http://hwt.dk/forumthread.aspx...

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
26-08-2008 22:26:17
Svar/Indlæg:
2600/84
Sjovt, min computer booter vista hurtigere end XP (altså den samme maskine). Begge clean installationer, mere eller mindre... der ligger mindst lir på XP'en. Edit: nej sludder. mest lir på vistaen selvfølgelig 🤣 Bruger XP til mit lydprogram kun.

Vista har da ikke flere sikkerhedsadvarsler end XP, hvis du altså bare slår dem fra.
Aero kan du også slå fra.
Og hvad mener du med at søgefunktionen er uoverskuelig? Den owner da XPs så meget... bare skriv hvad du skal bruge og så popper det frem, ikke noget med at "søg her", efter dette filnavn eller en fil der indeholder dette ord osv... og "ØV JEG FANDT IKKE NOGET BLING BLING" popups er der heller ikke noget af.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 22:42:19
Svar/Indlæg:
4120/115
Stabiliteten kan man sku da ikke bruge som argument... XP går sku aldrig ned, hvis den er sat rigtig op, og der ellers ikke er nogen hardware fejl e.lign. Og det samme er jo gældene for Vista. Så det ville jeg ikke bruge som argument for, for eller imod...
Men man skal self. heller ikke lave en Vista setup, med noget hardware der ikke er understøttet, og det gælder også XP, for der er altså begyndt at dukke ting og sager op der kun er Vista kompatible.

Men et godt råd: Du kan lige så godt begynde at vænne dig til Vista, for XP er allerede død nu, og det er reelt set kun OEM'erne der stadig kan købe det, hvis man ser bort fra downgrade muligheden...
Og ærlig talt, så vil alt fremover blive henvendt til Vista! Så hvorfor hænge sig i det gamle, selvom det måske virker mere betryggende og velkendt. Jo hårdere bliver migreringen bare senere hvis man udsætter endnu mere 😉
Windows7 bliver jo bare Vista på steroider, så der er nok ikke meget ide i at vente, i håb om at det skulle blive mere XP like igen... Den drøm kan nok godt droppes allerede nu!

Personligt ville jeg ikke kalde Vista for perfekt, men det er jo nok et spørgsmål om tilvending, og så tage det som det kommer. Det er jo ikke meget anderledes end sidste gang vi skiftede kernel. Og det ville jo svare til at købe Win98 i 2002. Og ½ år senere ville alle jo grine ad en, hvis man stadig hang fast i det gamle OS 😉

Window Aero kan for min skyld stikkes op hvor solen ikke skinner, det er ikke det der gør det for mig, men kan da imponere hr. og fru jensen, og fred være med det. 😉 Søgefunktionen, ja den er hurtig, men for fanden den er ikke særlig nem at danse med, og man har sku ikke 100% styr på hvad den laver. Jeg foretrækker den gamle, men det får mig altså ikke til at overveje at skifte tilbage igen...

EDIT:
>> #9
Du har nemlig ikke særlig meget kontrol med søge funktionen! Det kan godt være den er nem, men for fanden det er ikke nemt at finde filer indeholdene bestemte sætninger, fra ét bestemt dir, som den gamle kunne i søvne. Langsom eller ej 😉
Men igen, vi kan lige så godt vænne os til det, for WinFS bliver bare endnu mere den slags... Og så må man jo tage det sure med det søde 😉

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
26-08-2008 22:42:21
Svar/Indlæg:
15982/637
#9: Jeg synes der er flere advarsler igennem div. driver installs mv. og jeg synes bare søge funktionen er røvirriterende... jeg kan bedre lide den simple måde i win98/XP hvor jeg også kan specificere søgningen lettere. Når jeg søger i vista får jeg alt andet vist end det jeg søgte efter. Jeg mangler en decideret menu/vindue med søg, ikke det integrerede halløj der er møg forvirrende for mig.

Personlig havde jeg størst glæde vedt win98SE, det var for mig det bedste OS at arbejde med... måske ikke altid det mest stabile, men man kunne satme skifte gfx og div andet hardware uden død og pine at skulle fjerne hver en driver rest fra andet hardware... det virkede bare. Man kunne rode meget mere manuelt uden at lave "katastrofer" i registreringsdatabasen mv.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 22:43:08
Svar/Indlæg:
3233/128
Vista fordi:
Stabilitet
udseendet
dx10
søgefunktionen
Aeroglass
Hurtigere end XP i flere og flere spil (NYE)

Minus:
Skal tweakes mere end xp, rimelig let at gøre.
Intet andet

#11 Se der er en som IKKe har tweaket sin vista. Du kan tweake din søgefunktion til lige præcis det du vil have, så den er en ommer Gripen90 🙂

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 22:50:31
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg har både XP og Vista på min PC, og jeg hælder klart til XP. Hurtigere respons, savner ikke dx10 (endnu, hvilke spiltitler benytter rent faktisk dx10 til noget fornuftigt endnu, men det skal nok komme, som man også sagde for 1½ år siden)
Vista booter hurtigst til desktoppen, men inden sidebar og aero og alt det andet geil er loadet ind, er XP i fuld gang med at spille. Vista's søgefunktion er nu god, men lidt trist at WinFS ikke nåede med fra Longhorn.
I XP er der i de fleste lidt ældre spil bedre lyd og lydunderstøttelse for surround via directSound, som desværre ikke findes i DX10, gælder i hvert fald hvis man har et X-fi kort som mit. Mht sikkerhed, så tror jeg ikke rigtig på der er den store forskel, hverken XP eller Vista har en god firewall, og deres antivirus eksisterer slet ikke, malware og spyware har nok også ca lige store chancer på en (af 3. part) ubeskyttet PC for at forårsage deres unoder. Windows Mail i Vista er umanerlig tungt i forhold til OE, når man har mange gemte emails, idet Vista Mail gemmer hver enkelt email i en seperart fil. Vista har til gengæld en genial funktion med Readyboost, som gør, at nogle af de ting XP (og Vista uden en Readyboost-key) skriver i pagefilen, i stedet for skrives til key'en, hvilket gør søgetiden _meget_ mindre når disse data skal findes frem igen. jeg har ikke kunnet finde et program eller indstilling der vil lade XP gøre noget tilsvarende. Hvis man laver grafisk arbejde, videoredigering, musikredigering med mange spor eller lign som "behøver" mere end 4 Gb ram, så er Vista 64 bit LANGT at foretrække fremfor XP 64 bit, men i 32 bit, der synes jeg XP er det system der fungerer bedst, og jeg har endnu ikke set et eneste spil der har glæde af et 64 bit OS.

#8, Jo, Vista 64 bit bruger flere resourcer, det er vel også derfor du har købt 8 Gb ram? 🤣

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
26-08-2008 22:55:07
Svar/Indlæg:
15982/637
#12: Ja en ommer til vista... gider sku da ikke og sidde og tweake om. Det skal bare vise hvad jeg vil have fra starten af 😛

steen

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 23:03:29
Svar/Indlæg:
2870/65
Kører Vista Business 64 bit på min workstation lige nu. Mestendels fordi den kan udnytte de 4 GB ram der sidder i maskinen.

Foretrækker nu XP fordi:

- den ikke bruger så mange resourcer
- den er mere stabil (synes jeg)
- der er flere af mine ældre programmer som (kan) køre på XP
- der er ikke så meget unødvendigt øjegejl som jeg ikke har brug for (selv om jeg kunne slå det fra i Vista).
- jeg lidt bagstræberisk bedre kan lide det jeg er vant til... 😀
- mine diske reagerer en del bedre i XP når mapper skal vises. Her kan Vista til tider være mere end almindeligt sløv.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
26-08-2008 23:51:55
Svar/Indlæg:
2600/84
nice comeback 🤣

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2008 23:54:47
Svar/Indlæg:
798/19
Det er meget enkelt.

Hvis man synes XP er perfekt, så synes man ikke om Vista, fordi det ikke er XP 🤡

Rent subjektivt er min oplevelse af Vista, at det er bedre end XP på alle områder og meget bedre end XP på nogle områder.

Efter forholdsvis kort tid med Vista 64bit, bliver jeg komplet idiot af at sidde ved en XP maskine i længere tid og begynder at savne nogle funktioner, der kun er i Vista. Man tænker ikke over det, før man mangler dem.

De vigtigste ting for mig er:

- Hastigheden i forhold til XP
- Den geniale søgefunktion
- at Media Player 11 + codecs er det eneste jeg skal have installeret for at have dualview med TV/Projector, hvilket jeg ikke kan få XP til at fatte under nogen omstændigheder og skulle bruge oldschool mplayer, vlcplayer og deaktivere min fladskærm, hver gang jeg skulle have en film på TV/Projector. AAAARGH!!!!
- At Crysis trods alt kører nogenlunde spilbart i 64bit modsat diasshow i 32bit.
- Hele udseendet og brugerfladen i Vista.
- Ingen slowdowns i Vista når man har haft det kørende i lang tid (Så går XP zZzZz og skal genstartes)
- Skal ikke formatere hele tiden for at holde gang i Vista. XP skulle hele tiden geninstalleres for at holde det godt kørende.
- Jeg har ikke savnet nogen programmer, som ikke vil køre på Vista. Der er altid en patch eller opgradering, der gør det kører, hvis ikke det gør uden.

Jeg vil lige sige, jeg er en kæmpe fan af XP. Har kørt med det fra dag 1 og igennem børnesygdommene, hvilket jeg trods alt ikke har med Vista. Det er nogle gode solide skuldre Vista står på.

Til jer, der synes XP er hurtigere end Vista :no: ... I skal bare have nyt hardware eller en ordentlig opsætning.

Og lige en kommentar til det med at Vista skal sættes mere op. Når jeg lavede en clean XP installation, var der mellem 10 og 15 ting på min checkliste over, hvad der skulle sættes op. I Vista er der under 5, men den liste kan jo nå at blive længere 🤡

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2008 01:16:37
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10 + #11

Så må I sgu meget undskylde mit fransk, gamle venner. Men det der er da lige til at lukke op og sk*de i. Sikkerhedsforanstaltningerne er der af en grund, de kan slåes fra, såfremt det ønskes.

Det med søgningen er jeg til gengæld lodret uenig med dig i.

Du har en mulighed for at foretage en quick-search, og som du ganske rigtigt påpeger, så får du et væld af mulige bud. Men! Du kan altså også lave en specificeret søgning.

Hvis du kigger oppe til højre, så har du en mulighed der hedder "Avanceret søgning". Gæt en gang hvad du kan med den. Nemlig. Du kan søge på samtlige kriterier du kan komme i tanke om.

Jeg anvender den selv en del. Selvom jeg forsøger at holde en vis orden i mine billeder (der er over 6.000 filer - and still counting), så er der andre parametre jeg gerne vil søge på.

Eksempelvis, kan jeg søge efter billeder der er taget ved ISO 1600, eller med en bestemt lukkertid, blænde. Enddog dokumenter kan du søge i. Både *.doc, *.rtf og PDF'er.

Søgefunktionen er langt det bedste alternativ til Mac OS X's spotlight, hvor jeg netop savner den samme mulighed for detaljegrad.

Jeg vil klart anbefale dig at lære den at kende og føle dig tryg ved den. Det er et mega-genialt værktøj, som ikke har fået den ros den fortjener. Især fordi "mange" vælger at slå indeksering fra (hvilket jeg så til gengæld SLET ikke fatter) 🙂

Det med den grafiske brugerflade må jo være en smagssag. Jeg synes det ser fint ud, og GPU-usage på mit grafikkort ligger på under 1 % når jeg bare sidder og surfer. Det er jo klart at det stiger lidt, når man kører med aktive elementer. Men hvis man ikke er klar på et operativsystem som sætter alle kræfter ind på at udnytte de tilgængelige ressourcer, jamen. Så gå tilbage til Windows 3.11 - så ved vi jo ligesom hvad vi har at gøre med.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
27-08-2008 08:57:19
Svar/Indlæg:
15982/637
#18: Tja hvad man selv foretrækker... jeg synes stadig søg funktionen er elendig til mit brug. Jeg bliver præsenteret med for mange valgmuligheder jeg ikke gider tage stilling til. Jeg vil bare have en specifik søgning, der hvor jeg vil have det 🙂 .

Mht advarsler, dem får jeg altså lidt oftere på vista selv om jeg synes jeg har slået det meste fra.

Men hvis man ikke er klar på et operativsystem som sætter alle kræfter ind på at udnytte de tilgængelige ressourcer, jamen. Så gå tilbage til Windows 3.11 - så ved vi jo ligesom hvad vi har at gøre med.

Tjo men derfor behøver det jo ikke ligne noget fra "My Little Pony" 😛

Nej jeg kan skam godt lide at bruge Vista der er ikke det. Men der er nævnte ting jeg absolut ikke bryder mig om.... lige som der er ting ved XP.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2008 10:02:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #19

Jamen, så gør du jo ikke din søgning specifik bassemand. Du kan jo finde præcist de dokumenter du skal bruge, om så det er *.exe filer, dokumenter eller musik. Du kan søge på alle de parametre du kan komme i tanke om. Så jeg kan ikke se hvordan du kan få for mange muligheder og hvordan du ikke kan søge specifikt nok.

Du er nødt til at komme med nogle eksempler. For at være helt ærlig, så tror jeg ikke du har leget nok med den. Som sagt. Det er et skidegodt værktøj 🙂

"My little pony" 🤣 😛

Jeg vil meget gerne undskylde, men jeg synes bare lidt for ofte, at have mødt nogle folk, der har haft problemer med en enkelt ting i Vista (Udvidet brugerkontrol, trådløs netværk, opsætning af printer, ja - næsten alt der kan være i vejen) og derfor skrotter Vista.

Dernæst, så er argumentet ofte, at det bruger for mange ressourcer, hvilket jeg synes er helt ude i hampen. Jeg har jo heller ikke en 25 MHz 486'er til at køre Windows 98 på?! 😐

Der er bare så mange ting der spiller ind, og jeg vil virkelig gerne, at folk skal tage det her til sig. Jeg synes virkelig, at det er det bedste Windows til dato - hvilket i regelen ikke siger så lidt 🤣 😛

For det har fået langt mere kritik end det har fortjent... synes jeg 🙂

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2008 10:11:33
Svar/Indlæg:
3233/128
#19 Du argumenterer dårligt. Gider du ikke tweake? Hvad laver du så med dit hardware/herinde? 😉

Det er da det letteste, og man tweaker altså også xp. (Dem som bruger det endnu) 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2008 10:15:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #21

Der er jo nogle af os, som blot læser/skriver anmeldelserne og ikke spiller (dum)smarte med vores lille e-peen 😉 😛

Dælme nej om jeg skal sidde og "tweake". Det skal bare køre til at starte med 😎

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2008 11:25:25
Svar/Indlæg:
4156/111

My Little Pony kører altså med et lysserødt farve tema! 😕 Jeg ved ikke lige hvilket styresystem der køre med lysserødt farve tema, men i så fald du kører med VGA til din skærm vil jeg bede dig tjekke i begge ender af kablet om stikket er gået løst. Hvis dette ikke er tilfældet vil jeg anbefale dig straks at søge øjnlæge 😕

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
27-08-2008 11:46:43
Svar/Indlæg:
15982/637
#19: Så har du ikke set My Little Pony 😀 der er alle regnbuens farver.

#20: Det kan godt være jeg ikke har leget med den nok... blev så skide frustreret og irriteret over at den aldrig fandt den mappe jeg skulle bruge ved en søgning... så kunne jeg lige så godt selv bladre igennem kartoteket. Jeg vil bare gerne have det viser mig det jeg spørger om, og ikke om jeg skal have jordbær el. vanilie 😛

Nej jeg er skam ganske godt tilfreds med Vista, men der er ikke helt oppe i den kategori hvor jeg synes det er det bedste fra MS. Mit gamle win98SE holder jeg stadig af på trods af fejl og mangler.
Jeg har selv haft Vista i lidt over 1md

#21: Jeg argumenterede sådan set ikke for noget, men jeg gider da ikke og sidde og tweake MS Lommeregner til at regne rigtigt ?. 😉
Jeg optimerer gerne, men jeg gider ikke tweake på livet løs. Det eneste jeg tweaker rigtig er spil, da det er ret simpelt.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2008 12:57:47
Svar/Indlæg:
5874/1287
http://www.pcworld.dk/blog/Vis...

3 parts programmer skal der åbenbart til, bare for at få samme funktioner i Vista, som var indbyggede i XP mht filtyper og ikoner. Det er bl.a. sådanne tiltag fra MS der har gjort fødselen svær for Vista. Mange mennesker bruger ikke lige netop denne funktion i XP, men dem der gør, savner den i Vista, og man opgraderer jo ikke OS for at få indskrænket muligheder. 🤣

Ovenstående er kun eet eksempel på, hvorfor nogle synes mindre godt om Vista i forhold til XP, selvom de (vi) har hardwaren til at køre Vista. Begge systemer har deres fejl og fordele.

Kolding555

Overclocker
Tilføjet:
29-08-2008 16:09:34
Svar/Indlæg:
52/18
Alle som er her inde i tråden er der lige en besked!!

Jeg skal snart konfirmeres og selvfølgelig skal pengene bruges på en ny computer :D

Derfor skal jeg have hjælp med enten og finde en færdig samlet tilbehør til den, Eller skal jeg selv samle det finder jeg ud af til den tid, Derfor må i meget gerne komme ind i min tråd til den tid og hjælpe mig :D

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 16:28:08
Svar/Indlæg:
1268/80
Personligt hælder jeg til Vista efter at have haft det i nogle måneder, jeg synes det kører kannont, ingen problemer med spil, programmer, det er stabilt(mit gamle xp var også super stabilt)

Dog savner jeg at kunne kører 16bit spil, men der har jeg min gamle XP computer til at spille på.

Kolding555

Overclocker
Tilføjet:
29-08-2008 16:39:23
Svar/Indlæg:
52/18
Hvad med vista ultimate ????

Skal man kaste de 500kr ekstra på det?? :D

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 17:20:58
Svar/Indlæg:
5874/1287
#28 Hvis det er en spille / surfer / email / Messenger PC du vil bygge, så er Ultimate ikke de ekstra penge værd i forhold til Premium home, brug du hellere dem på at købe bedre hardware 😉
Hvis du aldrig har samlet en PC før, eller der ikke i din omgangskreds er en der har, så bør du måske købe en færdigsamlet, da der stadig er lidt faldgruber f.eks. mht statisk elektricitet og ramblokke for nu at nævne et punkt hvor mange "falder i" den første gang. Men har du mulighed for at samle den selv, så får du en bedre PC ud af det i sidste ende, som regel en kraftigere en, og næsten med 100% sikkerhed en væsentligt mere støjsvag PC.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
01-09-2008 12:45:05
Svar/Indlæg:
15982/637
#20: I går prøvede jeg at bruge den søgfunktion i Vista, men jeg gav op... den fandt ALDRIG det jeg bad den om. Jeg ville bare have den til at søge på hele PC'en efter "BioShock" (bare exe filen), men tror du den fandt nogen ? intet ! Jeg prøvede at skrive "BioShock" i Søg lige over start - der fandt den intet, så prøvede jeg den avancere søgning, den fandt heller ikke noget.
Det var først da jeg gik ind under C: drevet -> Programmer x486 og så skrev BioShock oppe i søg i øverste højre hjørne den fandt mappen.... flot ! nu havde jeg jo ligesom selv fundet den før søgefunktionen.

Jeg ved ikke hvad jeg gør galt, men den funktion pisser mig virkelig af. Den finder aldrig en skid. Det er som om den ikke kan tage de simpleste søge funktioner, det er som om den skal rettes ind mod bestemte mapper konstant før den kan finde noget.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 13:18:50
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #30

Nu hører du vel ikke til den gruppe af Vista-brugere, der af uransagelige årsager, har slået indeksering o.lign. fra?

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
01-09-2008 13:28:16
Svar/Indlæg:
15982/637
#31: Aner ikke hvad det er eller hvor man slår det til el. fra henne.

/Edit. Har lige set hvad det er nu. Nej det har jeg slet ikke rørt ved.

majofl

Overclocker
Tilføjet:
01-09-2008 13:30:23
Svar/Indlæg:
321/56
kan nogen her give et par gode links til sider, som giver råd til optimering, tweaking og opsætning af win vista? 🙂

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 13:35:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #32

Ok. Det er dælme da weird. Den finder alt med det samme, her hos mig. Jeg kan lige prøve at smide en video op senere...

Du kan også prøve at tjekke i indstillingerne for indeksering. Det kan jo være at det er slået fra. Det kan du gøre fra kontrolpanelet.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
01-09-2008 13:45:36
Svar/Indlæg:
15982/637
#34: Det ville være lækkert. Jeg er så snot forvirret over hvordan fanden man skal søge, der er jo et hav af instillinger "forfatter" søgning og hvad mener har vi. Jeg synes det var meget mere overskueligt på XP. Søg på denne Computer og marker C: drevet og så skrive det man søger efter og så står den og søger.

GeNiTaliA

Overclocker
Tilføjet:
01-09-2008 14:02:47
Svar/Indlæg:
382/48
jeg var en "vista, sådan noget lort"-person.. Indtil jeg så endelig prøvede det, har kun været tilfreds over hele linjen, faldt så godt nok små 1000 points i 3dmark06, men hvad fanden, som om 14000 ikk er nok i forvejen..

Eyecandy ftw ?