Hvis beløb under 10k ikke godtages, så er det da vist dig der har for mange penge 🤣
Nej, tror nu også vi taler forbi hinanden. Jeg mener bestemt ikke tiden er inde til at købe SSD. Som du selv har oplevet får man ikke meget ud af det med mindre støj er mere eller mindre den eneste faktor.
Nej, jeg snakker om SSD på sigt, og at jeg tror problemerne samt pris vil være ganske anderledes inden for relativt kort tid. Derfor, er det efter min mening, ikke nu man skal ofre penge på hurtige OS diske, så som raptor, men derimod nøjes med en god F1 eller lign disk der på et senere tidspunkt vil kunne gøre gavn som lager disk, hvilket jeg også foreslog i starten af tråden. Tror ikke dagen hvor SSD diske bliver brugt til lager er nær..
Men hver sin smag, og må da erkende at SSD ikke skal ret langt ned i pris før jeg napper en enkelt til laptoppen - her er støj og vibration en vigtig faktor for mig. Dog skal alle vista relateret problemer være løst. SSD til den stationære kan sagtens vente lidt endnu..
Men ja, skal man ha noget hurtigt power med det vups, så er raptors da ok - har selv haft nogle stykker, men vil våge og påstå at man ikke kan mærke forskel på 2xraptor vs. 2xF1 og sidstnævnte config vil ikke "være ubrugelig" når SSD falder i pris, men dermod ville de være fine lagerdiske.
EDIT: # 23 --> Tror nu mere han hentyder til de helt nye OCZ Core V2 som fx. koster ca 1400 kr for 1 stk 60gb.. Så vi snaker nærmere 2800kr for en 120GB SSD Raid0 os disk.. (De er ikke på det edbp. link).