Shg: Ombytning af defekt vare?

Diverse d.  28. august. 2008, skrevet af WhineX
Vist: 631 gange.

WhineX

Overclocker
Tilføjet:
28-08-2008 19:49:34
Svar/Indlæg:
255/44
Hej 🙂

Jeg har for nogle måneder siden købt et Sennheiser PC-151 headset fra SHG af.
Før de skiftede ejer.
Nu er min mikrofon gået død, og har hørt noget om at det ikke længere var muligt at få byttet sine varer pga. det ejer skift.

Jeg skal bare lige have de bekræftet, for jeg mener bestemt at et ejer skift ikke har nogen betydning på om man kan bytte sine varer.

Mvh. WhineX
hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2008 19:52:19
Svar/Indlæg:
7263/260

Har du prøve at kontakte Shg?.

Jeg mener det bare var i den periode, hvor de var i betalingstilstand, manikke kunne oprette RMA.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2008 20:06:45
Svar/Indlæg:
4657/53
SHG modtager ikke RMA fra vare der er købt under den gamle ejer.

Det gamle firma shg findes ikke mere .
på den ande side et headset til 350kr ,det er nok begrænset hvad det kan betale sig og bruge på og få dem byttet .
ellers er det her
http://www.sennheiser.com/nord...

genuz

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2008 21:18:34
Svar/Indlæg:
798/19
Shg's navn kan ikke være meget goodwill værd længere. Der er rigtig mange, der sidder derude med samme problem.

Det er sådan, at når en forretning går konkurs eller lukker, så er det producenten, der tager sig af RMA. Så følg #2's link.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
30-08-2008 00:52:15
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg holder mig i øjeblikket lidt væk fra SHG... Det at de ikke vil godtage RMA på gamle kunder, kan jeg sagtens leve med. Mit problem er bare, at jeg synes de har skruet priserne yderligere op i forhold til det gamle SHG, hvilket i mange tilfælde gør dem ekstremt dyre. Det er selvfølgelig ikke alle varer, men de nye og mest populære får et ordentligt boost i pris.

Det jeg altid fandt som et plus hos SHG, var deres nemme bestillingssystem og de var så venlige at smide specs ind til produkter, så man ikke skulle igennem google/producenten hver gang.

Jeg håber da, at jeg kan vende tilbage på et tidspunkt, men det er nok begrænset hvad jeg køber af hardware fremover. Mit system er sku helt fint og jeg tror ikke jeg behøver opgradere foreløbig, da jeg ikke spiller mere :)

pept

Overclocker
Tilføjet:
30-08-2008 07:18:50
Svar/Indlæg:
27/6
jeg købte nogle corsiar ram i november. skrev til/ sendte et defekt ramkods retur til dem, hørte aldrig fra dem før jeg pludselig fik til sendt den defekte ramkods, skrev til dem igen intet svar

jeg handler aldrig med dem mere har ellers været glad for at handle med dem.

SHG er blivet et skodsted hvor man kan handle men ikke modtage hjælp når det går galt

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2008 10:31:06
Svar/Indlæg:
624/31
Tjaa, jeg har også fået fingrene i klemme med en del ting. Jeg havde bla mere end 1000 kr til gode inden de gik konkurs, og jeg har haft flere ting som skulle have været til RMA.
Jeg handler ikke i den butik igen.
Jeg syntes det er i orden man opkøber et firma som er gået konkurs, men det er ikke i orden at lukrere på SHG's navn efterfølgende, når man laver det stunt med RMA, penge man har tilgode osv.

TheNax

Overclocker
Tilføjet:
30-08-2008 11:59:42
Svar/Indlæg:
99/22
Har endnu ikke haft noget til RMA efter de skiftede ejer.

Men som #4 siger, så har priserne fået et ryk opad. Ydermere syntes jeg ikke rigtig de er så gode til at få specs frem på ting, som det "gamle" shg var. eller er det bare mig?

plejede ellers altid at handle ved shg, da det var hurtig og nem levering/betaling. Men må nok finde mig et andet sted. :'-(

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 02:37:49
Svar/Indlæg:
1142/59
#7 de er ikke så gode til specs mere, så det har du helt ret i. Det ser ikke lovende ud i mine øjne, hvilket også er grunden til at jeg vil holde mig væk. Selvom proshop har overtaget dem så mener jeg stadig, at firmaet kører for ustruktureret til at jeg vil fortsætte med at handle hos dem. Det trækker selvfølgelig også ned, at de ikke ville sørge for RMA på et grafikkort jeg havde indkøbt, men heldigvis kunne jeg selv kontakte ASUS.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 02:42:51
Svar/Indlæg:
5750/124
jeg syntes også det er bisset, men hvis de nu kan få rettet vores alle sammens lille HW darling tilbage på rette køl, så er det fint med mig. Bare det ikke tager for lang tid 😕