Warhammer online vs World of warcraft

Spil d.  29. august. 2008, skrevet af Campin
Vist: 1091 gange.

Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2008 16:58:56
Svar/Indlæg:
347/51
Hva' så?

Nu kommer der så måske endelig en modtander til WOW.. Spøgsmålet er bare, Kommer Warhammer til at slå WOW eller bliver det slået og må blive undertrykt af WOW??? Hva' er jeres meninger?? 😀
hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 17:00:56
Svar/Indlæg:
7263/260
#0

Helt ærligt?, så interessere WoW mig overhovedet ikke. Er ligeglad med det.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 17:01:39
Svar/Indlæg:
2576/125
Hader alt den WoW snak, så håber det slå WoW af banen. Men gider ikke bruge tid på nogle af dem. 😎


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 17:09:37
Svar/Indlæg:
7263/260
#2

Fuldstændig enig.


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 17:42:34
Svar/Indlæg:
2343/272
Bliver spændende, AoC og LOTRO kunne i hvert fald ikke..


Razbojnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 18:07:03
Svar/Indlæg:
459/45
GW2, eller Dragonball Online gør! 😛


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 18:07:59
Svar/Indlæg:
1107/258
.... tror intet vil slå WOW i de næste mange år. hvis de mener mht hvor mange abonnenter der er ?? der er WOW jo faktisk blevet overraskende store. tror også dem af jer der kan huske da WOW kom til hvordan serverne havde det haha, De havde ikke regnet med den succes. Så tager Hatten af for WOW. gider bare ikke spille det selv. men tror ikke der kommer nogle egentligt afløser, tror nærmere at folk bare bliver trætte af det og finder så et nyere MMORPG..

men ja. tror der har været lidt for mange topics på nettet om wow etc.. btw. hvad er bedst er jo også en smags sag. kan man li´tegnefilms agtig grafik så er wow sagen. kan mamn ikke skal man så kigge på Line age 2 eller de nyere, tja. må folk jo selv om


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 18:11:06
Svar/Indlæg:
3332/33
gameplay mæssigt så SLÅR det wow, men om folk har angst for nye ting er jo så det afgørende ?


EagleDay
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2008 18:15:51
Svar/Indlæg:
65/12
#7

Det var da lidt noget pis at sige


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 18:44:56
Svar/Indlæg:
4221/223
#6 i sidste ende bliver man bare træt af mmo spil. De er for ensformige i sidste ende. Jeg kender 4-6 personer som har droppet mmo spil fordi det bare blev for kedeligt til sidst. Og så også det at man skal betale hver måned for det gør at ikke så mange har lyst alligevel.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2008 19:14:27
Svar/Indlæg:
2600/84
#7
Så du mener WoW har sin kæmpe succes på grund af grafikken? :P Not
WoW er jo klart det største når det kommer til fungerende gameplay. Det kan nemlig også hurtigt blive for indviklet og besværligt (EVE f.eks.).


Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2008 19:21:03
Svar/Indlæg:
347/51
Jeg spiller heller ikke selv mmo spil. Men tror faktisk at Warhammer online kommer til at gøre det ret godt mod WoW, da jeg tror at Warhammer har noget som wow ikke har (ved dog ikke lige hvad det er 🤡 )


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 20:32:27
Svar/Indlæg:
798/19
#8 det er da ikke noget pis at sige. Der er kommet en 4-5 spil, der er bedre 5v5 shooters end counter-strike 1.6, men alle holder stadig fast i det, fordi de kan få 100fps og fordi de har deres egen lille indgroede verden omkring spillet.

Tror WoW efterhånden er ligeså fastgroet, så selvom der kommer et bedre spil, så kan det sagtens være spillerne er bange for at skifte.


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 21:25:31
Svar/Indlæg:
3532/303
#12 Så ved du jo tydeligvis ikke noget om det :)
I CS: source har man fjernet al det der gør CS til et "pro" game. Det samme der skete for day of defeat. Du tager alt hvad der hedder skills og erstatter det med tilfældig. Så har man en bredere brugerskare men et spil som i længden bare ikke er lige så sjovt. Hurra for bedre grafik og fysik når det kommer på bekostning af gameplay.
Folk ser ikke gameplay som et buzz ord de her tider. Jeg synes fx at Crysis er det arveste lort til dato da det, i mine øjne, fokuserer rent ud på grafik. I den henseende er det lille spil "Crayon" faktisk mere nyskabende end Crysis. Prøv at overvej den ;)
Det er indholdet og ikke skallen.
Det der gør Wow, eller et hvilken somhelst andet Blizzard spil, interessant er, at de formår at lave en historie der holder, et univers der drager dig ind og et afbalanceret gameplay hvor du ikke er bedre bare fordi du vælger en race, klasse eller en specifik strategi. ALT har en forside og en bagside af medaljen og det bliver hele tiden finpudset for at du som spiller skal optimere dit spil for at blive bedre.
Jeg spiller selv lidt wow i ny og næ, men ikke voldsomt :) Og hvorvidt WO slår wow, tja, det må tiden jo vise.. Det kræver bare et solidt arbejde fra producenten...


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 21:42:36
Svar/Indlæg:
6293/359
MMORPGs er mega-spændende så længe det står på - men har du nået alt i spillet og max lvl, så er det sgu en mentalt GAME OVER... altså, hvad kan man blive ved med at lave? tjene guld, få bedre gear, lave quests? til hvilken nytte?

når der er en mening med det, så er det interessant - jeg har endt med at quitte samtlige MMORPGere jeg har spillet til sidst, når man havde nået ALT i det stort set

så ja det er sgu lidt af et trip? man er helt oppe og køre og så bliver det lidt mut mut, når man stopper? derfor jeg tror at alle dem som spiller WoW bliver ved med det eller ikk kan stoppe - fordi det fylder så meget og fordi de er afhængige af det

lidt som at stoppe fra en dag til en anden med at gå ind på www.hwt.dk - det er sgu da også trist 😲 😎 ❤


tulus67
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2008 21:51:54
Svar/Indlæg:
17/1
# 14
Nu er Warhammer ikke det med at tjene guld eller få gear.
det går simpelthen ud på at bekrige hinanden Destruction vs order, men kan indtage hinandens hovdeby, . Det er mmorpg men med massere af pvp.


Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2008 22:07:12
Svar/Indlæg:
347/51
#13
Er Helt enig i at Der er mange spil der fokusere på det skal se godt ud og for lidt gameplay..


Yay For Blizzard for at lave få spil, men en rigtig god historie og bagrund for spillende


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 22:38:25
Svar/Indlæg:
3532/303
#14 Så da wow kom og du blev lvl 60, så stoppede du med at spille for så var det gennemført? I så fald kan man jo næsten lige så godt spille et singleplayer spil. Spillet begynder jo først rigtigt i max lvl. Der er kæmpe forskel på om man laver pve eller pvp fx.
Grunden til at man bliver ved med at spille er jo netop at der kommer nyt indhold så tit om der nu gør... Og nye mål, nu kommer wrath of the lich king jo snart. Nyt lvl cap bl.a..

#16 Præcis :D Skid hul i den grafik og få så fart på noget gameplay. Jeg har endnu sjældent oplevet noget der fx har overskygget Monkey Island 3, eller fallout 1 + 2.


pete45
 
Superbruger
Tilføjet:
29-08-2008 22:40:24
Svar/Indlæg:
284/89
Som både #13 og #16 er inde på, så er alt i spil verden ikke grafik, hvilket Blizz har bevist gang på gang, med deres spil.

WoW er så stort i dag, at det bliver svært at presse, tror dog at Warhammer er et god bud, på noget seriøst modspil til WoW.

Jeg skifter ihverfald personligt fra WoW til Warhammer, så må vi se om det holder 😎


#19
Gurd
 
Overclocker
Tilføjet:
29-08-2008 22:49:45
Svar/Indlæg:
31/3
#13 Selvfølgelig er Blizzard spil interesante for de er balancerede, og det er jo også klart at de er det, når Blizzard nu tør forsinke dem alle sammen. Det er Blizzards forza, og det betyder at de laver spil der holder. Men ikke alle fokuserer på godt gameplay og holdbarhed, og selvom du siger det handler om indholdet og ikke skallen, er der mange spil der faktisk kan redde den hjem udelukkende på god grafik. I mine øjne er Doom 3 feks et mega fedt spil. Ikke på grund af fed storyline eller godt onlineplay, men pga den dengang syge grafik og de gode lyde. Det samme vil de fleste mene gælder for f. eks Crysis, og det skal man respektere. Vi kan jo ikke alle have lyst til at spille cs 1.6 og war3 ;).

Så derfor vil jeg sige der findes to slags gamere:
1: Dem der gerne vil spille på højt plan og helst kun spiller spil hvor alt er balanceret. De vil for det meste holde sig til spil de kender.
2: Dem der hurtigt bliver trætte af det samme, eller måske bare ikke fokusere alt for meget på godt gameplay og holdbarhed, da spil der prøver at være fornyende til tider har en tendens til et lack i holdbarhed.

Vi ved på forhånd at Blizzard henvender sig til spillere i gruppe 1. Så er spørgsmålet bare hvilken gruppe skaberne af WO henvender sig til. Idet at WO også er MMORPG vil man nok skyde på at det henvender sig til gruppe 1. Men hvem ved? Det kan være WO tager masser af chancer og derfor apelerer lidt til gruppe 2. Hvis det er tilfældet, er det svært at sammenligne de to spil da de simpelthen henvender sig til hver sin målgruppe.


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2008 23:58:54
Svar/Indlæg:
3532/303
#19 Kan godt se hvor du vil hen, men du generaliserer lidt for meget :)
Jeg kan, personligt, ikke se mig selv spille et spil der kun baserer sig på grafik og det at det er "hot news". Det tror jeg ikke der er nogen der egentlig gør, desværre har medier og hype ofte en god del købepagten da de kan få os til at tro at et produkt er noget det ikke er.
MEN, for lige at bringe counter-strike tilbage i kampen, hvis Valve havde gjort den ekstra indsats og gjort cs og cs:s kompatible(rent teoretisk, ville nok aldrig gå i virkeligheden) så ville hele mekanikken på de to spil jo være identisk. Så ville vi få det bedste fra begge verdener. Bedre grafik på et gennemprøvet gameplay. Dvs. at alle er vindere og valve kan beholde pro-gamerne og måske endda lokke dem til at hoppe på source vognen.
Jeg prøvede Doom3, det var for mig bare "endnu et shoot'em'up" spil. Der var ikke rigtig noget nyt hvad angår gameplay, historien var ikke banebrydende. Det var et flot spil, men jeg tror ærlig talt ikke at det er et spil der bliver husket.
Hvis du som casual gamer sidder og tænker tilbage på de spil du husker bedst, så vil det være dem du har gidet at spille hele vejen igennem. Dem hvor du aldrig kedede dig, dem hvor du aldrig tænkte på grafikken og dem hvor hele "duften i bageriet" bare tiltalte dig. Sådan var det med mig og sanitarium fx, eller førnævnte fallout og monkey island. Sådan var det med starcraft og det er det faktisk stadig. Sådan er det også med star wars knights of the old republic.
Et spil som Serious Sam hænger med garenti også stadig fast i bagsiden af folks hoveder. Det var død simpelt. Tag så mange fjender du kan proppe på et kort, tilføj en minimalistisk puzzle del og slå hjernen fra. Det var hvad spillet galdt om, men det havde en eller anden mærkelig charme og tilgængelighed der gjorde at det blev populært. For at bruge buzz ord kan vi kalde det x-factor.. Hm, kom vidst lidt ud på et sidespor :D Popper i seng. Sov godt trunter 😳


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2008 13:51:09
Svar/Indlæg:
6293/359
#17 der er jeg så ikke enig - en stor del af spillet er også at lvle og blive bedre og finde sig til rette og generelt finde rundt i den store verden - det er der, der er adventure-del i den... ved max lvl så kan man godt tænke: hvad nu - omvendt hvorfor bruge så meget tid på et spil uden man kan lide det egentlig før man er max lvl?

så ja, det at få lvls er "dinge" det er da det sjoveste - var det ikk det, så kunne de lige så godt fjerne den del og rykke indholdet over i skills... som med SWG - hvor man fik skills og kunne kalde sig Master Carbineer eller Master Medic eller andet til sidst

det var først da lvl kom ind i det spil at det blev ødelagt, fordi det ikke fungerede som i andre spil...

Jeg synes WoW har haft en god del i talents eller feats, som det nu hedder i Age of Conan - så er der noget at "se frem til" mens man er igang med et lvl - lidt at glæde sig til

Men hvis I kunne give mig nogle gode tips til hvordan man spiller videre efter max cap, så ville jeg da gerne lytte til dem - jeg synes jo også selv det er lidt "trist" at jeg har det sådan, "at der ikke er mere at foretage sig", for det er jo ikk helt sandt 😉


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2008 17:21:05
Svar/Indlæg:
3532/303
#21 Tja, som sagt er der pvp og pve... Hop på raid vognen og se om det er noget for dig :)


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2008 17:31:08
Svar/Indlæg:
6293/359
#22 ja du har fat i noget helt rigtigt - pvp, som når man spiller BF2 eller andet er ret skægt og kan give rank og point til at købe savle-savle-gear - Raid er også guld og skægt hvis man er i en fornuftig guild 🙂 jeg mindes supergode stunder i EQ2 ❤ 😎

btw: jeg skal spille Warhammer med min fætter bl.a. - så når min age of conan account udløber til oktober så er det ikk sikkert jeg forlænger -synes de har nerfed crafting lige fra start og det er kun blevet værre indtil nu.
Det er også sjovt at have en man kender at spille og lvle med - nogle gange kan det blive for ensomt hvis man bare soloer - selv om man kommer i guild osv. så er der ikke noget der slår spil sammen med en af gutterne 🙂

har en Collectors Edition - de går da for 6-700,- lige nu på dba.dk - så kan den sgu blive solgt 😀


JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
30-08-2008 17:59:29
Svar/Indlæg:
452/80
Håber i har set den nye trailer fra Warhammer:


Den sparker seriøst røv! Blizzard laver rigtigt fede trailere, ingen tvivl om det, men EA tager godt nok prisen for den her. Der er i hvert fald på fuld højde med WOTLK traileren.


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2008 19:12:29
Svar/Indlæg:
798/19
#cornerrage

Jeg kan se jeg fandt en, der stadig sidder med pikken i den ene hånd og en slidt IntelliMouse Explorer 3.0 på en icemat og laver BOOM HEADSHOT i 1.6 😛

Bare rolig, det gjorde jeg også for 8-9 år siden.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2008 20:24:07
Svar/Indlæg:
1406/100
#5 Dragenball onlien ser jeg osse frem 😀


#27
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2008 20:41:20
Svar/Indlæg:
5750/124
#24 den er set, og giver næsten lyst til at spille spillet, men jeg kan ikke lide den del med at man skal betale for det, for man kommer kun til at game mere af den grund 🤡


Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
30-08-2008 23:24:55
Svar/Indlæg:
347/51
#27 tror ikke du er den eneste der ikke kan li' den del med betalinger (kan jeg heller ikke, os derfor jeg ikke spiller MMORPG's) Men Det er jo så det spillende lever af, og er defor nødvendige (desværre) kunne være dejligt hvis de lavede det uden fees! 🙂


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:01:26
Svar/Indlæg:
6293/359
#24 mega fed trailer, takker - jeg så selv en 4 stks inde på coolshop igår

http://www.coolshop.dk/catalog...

Fedt at det er Mythic der har lavet det - de samme som lavede nu legendariske Dark Age of Camelot - det var det første MMORPG jeg prøvede og det var sgu fedt 🙂


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:09:19
Svar/Indlæg:
4089/252
MMORPG starter først når man er max lvl. Her kommer det fede gear og de nærmest uløslige raids. Spillede slv LOTRO, men måtte stoppe grundet det tog for meget tid fra familien. Efter min mening var man ikke LOTRO gamer før man i det mindste havde raided alt hvad der var. Raidede man ikke skulle man da som minimum have klaret EPICS.

Nåede igennem epics, men fik detsværre ikke klare dragen i hellegrod og balrog i The Rift.
EDIT: Damn jeg savner det spil... Btw grunden til at folk stadig hænger ved i wow, er at de er hooked (lidt ala junkie)



Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:19:06
Svar/Indlæg:
6293/359
#30 hvis du er lvl41 og har det bedste gear for dit lvl, så er man i mine øjne længe længe startet på spillet - ja jeg fatter slet ikk at folk så bare slår hjernen fra og grinder til lvl50-60-80 eller hvad der nu er max - og så tager den derfra

det lyder som om spillene er en pine indtil max lvl - jeg og jeg har det næsten lige modsat - dog er det noget vi alle skal arbejde med - jeg vil gerne kunne engagere mig meget mere i det hvis jeg også havde tiden til det - og især efter max lvl at blive ved med RAID for at få bedre gear osv... men hvad så efter det? så er det om at grinde guld ind indtil næste expansion hvor man: gæt igen, skal stige 10 lvls yderligere

forestil jer en expansion uden at man skal stige lvls - ved godt der var nogle stks i EQ2, men de var sgu også elendige mildest talt...

Lvling er og bliver noget særligt i en god RPGer - ikk kun MMORPG,


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:43:06
Svar/Indlæg:
4089/252
Det gode ved de spil, er jo at der er plads til det hele :). Synes det ar sjovt at lvl op, men synes det fjernede fokus fra selve spillet. Synes der var lidt kjonkurrence i det på et eller andet plan.


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 15:31:25
Svar/Indlæg:
6293/359
#32 ja det er da det - man kunne jo også gøre det vildt sejt fra start af - og ikk at man skal 79 lvls igennem i age of conan før man kan komme på lvl80 raid, hvis det er det eneste man ønsker

og der tror jeg Warhammer er det helt rigtige - det lyder alt for nice hvad spillet har at byde på ...RvR lyder meget meget lovende 🙂

og så er det lige så meget skills og moves som tæller - fordi man er max lvl er det ikk ensbetydende med at man er king of the hill - gear og stats har også noget at sige - og man skal vælge den rigtige vej undervejs i skills - ellers er der jo også "respec" men det koster kassen at gøre mere end 3 gange som regel...

Gilbert ska du være med til Warhammer? 🙂


#34
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 15:38:58
Svar/Indlæg:
5750/124
jeg sytes Guild Wars betalings system er det perfekte, for man skal betale engang (når man køber æsken 😀 )


#35
ODOC
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2008 15:43:59
Svar/Indlæg:
357/2
#13 so true, stoppede med at game cs da 1.6 kom, var helt frisk på 1.5


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 16:12:42
Svar/Indlæg:
4089/252
#33 desværre, tiden er der bare ikke... Fordyber mig for meget, og da tøspigebarn nr 2 lander om ca 14 dage, blir der kun mindre tid til den slags. Havde jeg tiden røg LOTRO med 110% sikkerhed ind igen :)


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 19:36:53
Svar/Indlæg:
6293/359
#36 bare helt ok - og tillykke med den lille ny når det er

jeg fik bestilt spillet igår fra coolshop - skal spille med min fætter bl.a. - vi har før gået dual-mode i SWG og EQ2 - det skal nok blive hylt

release date 18. september btw 😉


Anonym202012169657
 
Superbruger
Tilføjet:
05-09-2008 21:16:40
Svar/Indlæg:
52/8
gameplay > grafik altid, massere folk som stadig spiller EQ1 i stor stil, inklusiv mig selv. og det er altså grafik fra '99, men er til dato stadig det fedeste spil jeg har spillet. ;).
men jeg tror og håber at warhammer kan give noget god konkurrence til WoW. fordi det fortjener folk, wow er et udemærket spil, men de har i for mange år levet på deres "monopol" af mmorpg markedet, der har ikke været mange store spil inden for genren som er kommet og har kunne give dem nogen konkurrence.
så thumbs up for der kommer endnu et forsøg, og så er det kun tiden som kan vise om det er nok til at være en værdig modstander, eller om der er for få folk som vil prøve noget nyt og give det en chance.

desuden kommer der jo også "Darkfall" lyder som kanon gameplay :)


Pungo
 
Superbruger
Tilføjet:
05-09-2008 21:34:29
Svar/Indlæg:
781/56
Det jeg håber mest på er at Mythic har taget alt det gode fra deres RVR i Dark Age of Camelot med over i Warhammer for det er til dags dato stadige det fedeste PVP jeg nogen sinde har spillet i nogen MMO spil ......


Mythic forstod det sku med DAOC ........


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 22:36:16
Svar/Indlæg:
6293/359
DAOC var uber - mit første MMORPG - og det er da noget særligt

EQ1 var uber også - jeg har så kun spillet EQ2 - men det var jo tryllebindende det spil ❤ 😎 men jeg kan godt sætte mig ind i hvad folk tænker og synes om EQ1

Jeg tror for mange så var WoW deres første MMORPG - og dermed er det også det man hælder tilbage imod - der er lavet seriøs forskning på området - det er vel nærmest noget som gammel kærlighed der aldrig ruster? 😳