Superbruger
Tilføjet:
30-08-2008 14:50:00
Svar/Indlæg:
359/73
Hey. Jeg sidder og skal til at smide et ekstra 8800GTX i en vens maskine. Det viser sig så at manden har en arkaisk 700W strømforsyning hvor der kun er to PCI-E 6-pin stik og så ellers to molex stik til rådighed. Suk. Nå, men jeg prøver så at smide et 6-pin stik i hvert kort og så ellers tage og smide en 6-pin converter på hvert af de der molex og så håbe at de kan levere den smule ekstra strøm som et 8800GTX skal bruge udover det et enkelt ægte 6-pin kan levere. Nå, jeg fyrer op for Windows og den kører så fint et par timers tid. Jeg fyrer så op for Crysis, hvor maskinen så simpelthen slukker midt under intro-filmen (før in-game gfx er gået igang). Eller, gfx kortene slukker ihvertfald, resten af maskinen kører vist videre. Jeg slukker så helt for maskinen og tænker at de nok ikke fik nok strøm, åbner den for at tage det ene kort ud igen til manden får noget bedre strøm, men lægger så mærke til at kortene, eller ihvertfald det ene af dem, er så varmt at jeg knap kan røre ved det (og her mener jeg virkelig så jeg brænder mig). Så er det jeg tænker at det måske kan være noget overheating issue. Jeg har mulighed for at smide en kæmpe blæser på i siden (250mm) der kan smide en masse luft henover de to kort og sørge for at de både bliver kølede og har masser af luft at blæse med. Lyder det som en løsning eller tror i også at de bare får for lidt strøm?