n/a

Hyggehjørnet d.  31. august. 2008, skrevet af immortaldk
Vist: 1216 gange.

immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 05:38:51
Svar/Indlæg:
1166/120
saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 05:40:30
Svar/Indlæg:
7111/480
er ikke siekr på ejg fårstår din tråd men vis du har kørt beruset i bil er du fanme også et fjosls :yes: 😕


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 05:44:03
Svar/Indlæg:
1166/120
#1 for fan, jeg skulle køre nogen ned i byen, ikke mere.
fuck det gi' problemmer nu!


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 05:49:41
Svar/Indlæg:
1166/120
de var klar på at sætte mig i fængsel, kun fordi jeg ikke vil ta den blodprøve.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 06:01:14
Svar/Indlæg:
7111/480
2# jo men selv om det kun lile var ned i byen lyder det som om du har druket riligt efter som de tager blovrpøve og lige meget hvad er bil køselv og alcohold no go i min bog men kan godt se det er surt for dig men det er fanme for dumt for dig og for alle dem du kune være komet til af køre ned fordi du olle var 100% klar i hovet 😕


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 07:14:58
Svar/Indlæg:
2620/327
Der er vist ikke meget, du kan gøre ved det - bortset fra at forberede dig på at undvære dit kørekort de næste 3 år, hvis din promille var over 1,2.

Og så ellers sørge for, at det aldrig sker igen - straffen er langt hårdere 2. og 3. gang: http://www.sikkertrafik.dk/2ee...


Xtream_metro
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 07:15:14
Svar/Indlæg:
252/18
tja hvis det køres vidre til en ratsal kan du jo prøve at anke dommen .. men kan du sikkert ikke da det er inblandet alcohol.

1. så får du en bøde på et par tusinde.
2. midster kortet i et halvt til 2 år alt efter om du også har kørt for stærkt og om det er en første gang forselse.
3. Så skal du på AT kursus (alcohol og trafik) før du kan starte på dit køre kort igen.

DDDAD -------------------------Dude Dont drink and drive

Har være næsten samme mølle igennem da jeg kørte galt /// dog uden alcohol i blodet.


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 07:46:13
Svar/Indlæg:
1915/57
#0 tja det er noget lort.Tag det som en mand og tag din straf med åben pande.Der er ingen kære mor.Og det er en konsekvens af en handling.

Alle handlinger har konsekvenser af den ene eller anden art.
Og bare vær glad for at du ikke var en af dem som nåede og kører galt og smadre bil og sig selv.

(min makker på arb, han havde fået 4-5 stk over en del timer,han var 100% på at han følte sig i stand til at kører 🤣 og det gik galt og han havde en med i bilen.Fik taget pappet i 2 år+en kæmpe bøde og smadret bilen til 70.000 og INGEN forsikring og de blev begge rimeligt godt smadret.Han har lige generhvervet)

ELLER en af dem der ender med at tage et andet menneskes liv.

Vi havde en episode for nogle år tilbage hernede på sydhavs øerne hvor en spritbillist kørte, bogstaveligt talt, en 6 årig dreng ud af hænderne på hans mor.Han døde. ☹

Og til sidst: LÆR NOGET AF DET!! 😉

Er sgu glad for jeg ikke drikker mere. 🙂


krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 08:00:17
Svar/Indlæg:
2335/16
Som #7 siger tag det som en mand og lad være med at tud over noget du viste var forkert. Du tog så et forkert valg,det kan du så forhåbentlig lære noget af.

Men jeg fatter ikke du overhovdet tør køre så er det underordnet om du skulle køre tante olga hjem eller hvad du skulle,der er ingen undskyldning overhovedet for at køre med sprit i blodet.. :no:


Goat
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2008 08:21:45
Svar/Indlæg:
19/5
Du spørger om hva´ du skal gøre for helvede kommer hjem til dig. Du skal føle dig som verdens heldigste mand, da det er lykkeds dig kún, at blive stoppet af politiet og, at det er lykkeds dig IKKE, at slå nogen menesker ihjæl eller lemlæste nogen. Men vil meget gerne høre fra dig hvis du mener, at loven om sprit kørsel er forkert, altså hvis du mener det er forsvarligt, at køre med nedsat reaktions evner og hvad der ellers følger med alkohol og bilkørsel. Misforstå mig ikke alkohol er en fed ting, det hører bare ikke sammen med det, at køre bil.
Som #7 og#8 siger tag din straf du har gjort dig fortjent til den.
Forsat go´ weekend til dig og alle andre herinde. 😕


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 08:41:34
Svar/Indlæg:
1028/33
#0 Håber du får dig en ordenligt lære streg nu!

Helvede kommer til dig! Slap af det er et kørekort ( som du forhåbenligt ikke bruge som erhverv)

Tag Bøden og Straffen, alt efter hvor meget du har drukket( må du jo selv vide) så kan du selv læse dig frem til hvad det giver.

Skal så lige tilføjes at spritkørsel tages for let af lovgivningen.

Min Nevø syntes også lige han skulle en tur ned forbi byen en nat!

Blev stoppet fordi han kørte med Tågelygterne tændt. De lugtede jo lige til hans ånde, så var det en tur op og tage blod prøve.

Straff en månedes løn og fratagelse af hans køre kort i 2 år (dette er 8 år siden)

Han kørte på job hverdag i de 2 år, kørte sågar galt med en ven i bilen, som tog skylden og påstod han sad bag rettet.

Så den eneste straff han fik var selve pengebøden KLAPHAT! eller Var det Loven der ikke klappede?


Men alt i alt, Du får hvad du fortjener og forhåbenligt mere til! :no:


dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 09:30:44
Svar/Indlæg:
2534/80
:no: Jeg er så glad for min cykel, den kommer hurtigt langt omkring og det fordi på min cykel går det let som ingen ting 🙂


riska
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 09:31:51
Svar/Indlæg:
7241/274
Bøden lyder på 1.½ måneds løn ganget med promillen så den bliver høj..


Philipsp
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 09:31:58
Svar/Indlæg:
886/35
Jeg håbet at du får hvad du fortjæner! Du har lavet noget meget dumt/farlidt (for både dig selv og andre) og derofr skal du straffes, sådan er loven


lige lidt OT: hvad mener du med "Endelig blev jeg stoped af politi" ?


- Philip


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 09:37:45
Svar/Indlæg:
1058/59
#0 Du kan ikke gøre så meget andet end at tage ved lære.

Jeg har rigtig meget lyst til at komme med en moralprædiken ligesom mange af de andre, men vil lade være.

PS. hvis kørekortet ryger, er der så en billig bil til salg? 🤡


#15
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 09:56:41
Svar/Indlæg:
2357/72
#0 Jeg gider ikke at dømme, eller være fordømmende. Men, der er sket det der nu engang er sket, og så må du tage konsekvenserne. Den slags ting kan man ikke snakke sig ud af...det har politiet hørt for mange historier til. Når møllen kører kan du ikke stoppe den, that's life.

Du må da have blæst i ballonen, ellers ville de ikke have forlangt en blodprøve? De har ikke "truet" dig til, at aflægge blodprøve, for de er i Deres fulde...høh...ret til at anholde dig, hvis der er mistanke om spirituskørsel. Hvis du ved hvad alkometeret sagde, kan du stole rimeligt meget på det, og regne ud hvad straffen bliver.

Det #6 siger passer ikke helt. Hvis du har haft en promille på mellem 0,5 og 0,8 får du en bøde på 4000,- plus du skal betale mellem 500,- og 1000,- for blodprøven. (Lægen vil nemlig have penge for sådan noget). Samtidig får du en betinget frakendelse af kørekortet i 3 år.

Nu ved jeg ikke om du arbejder, men er din promille mellem 0,8 og 2,0 bliver bøden din månedsløn netto, ganget med promillen. Dvs. hvis du har 15000,- udbetalt om måneden, får du en bøde på 22.500,- hvis din promille fx. er 1,5. Desuden mister du dit kørekort i min. 1 år med en prøvetid på 3 år. Så kommer A&T kurset til ca. 2000,- og generhvervelse ca. 3000,-. Altså i alt ca. 27.500,-

Er din promille over 2,0, (det tvivler jeg dog på), og det er første gang du bliver stoppet, får du en brutto-månedsløn i bøde og 30 dages betinget fængsel, som bliver til ubetinget + en MEGET større bøde, hvis du bliver stoppet med så meget som 1/1000 promille over 0,5.

Hvis det er din egen bil, og du mister kortet, vil jeg fraråde dig, at tage en smut-tur engang imellem, for ligger der en vogn bagved dig tjekker de nr.pladen, og du får en bøde på min. 5000,- og din generhvervelsesdato bliver lige rykket 1 års tid.

Det er baseret på de domme, folk jeg kender, har fået irl.
Uanset hvad, bliver det ikke billigt hvis din promille er over 0,5.

Hvis dine kammerater, er nogle rigtige kammerater, betaler de din bøde. Resten må du selv stå for. Hvis de ikke vil, er de ikke dine venner, færdig...og jeg håber du har lært lektien. Det er surt lige nu, men livet går videre, skal du se. Så tag den straf der kommer, og lad være med at gøre det igen.

Jeg ved selv, at bliver jeg stoppet på mc'en ude på landet en dag, mister jeg kortet pga. af fart...det er næsten 100% sikkert. Men det kostede mig da en bøde på 1500,- i lærepenge for ca. 3 år siden, at man ikke skal have for travlt i byzonen. Det var rent held, det ikke var 2 min. før jeg blev stoppet, for så havde jeg først været ved at generhverve nu.

Du er sq ikke den eneste, der har været ude for det her. Hvis du har lært af lektien, ved du det ikke sker igen. Men som sagt: Det bliver surt, og du skal nok en tur i retten, men det er ikke noget du skal gå helt ned med flaget over. Der findes værre ting i livet end det, og desuden tror jeg din samvittighed plager dig mere end, (forventningen om), straffen gør.

Jeg hverken kan, eller vil prøve at retfærdigøre spritkørsel, eller at køre for hurtigt. Det kan jeg ikke. Men alle dem der er dødtrætte, og alligevel sætter sig bag rattet, er faktisk mere farlige end promillerytterne. Så vil jeg lade det være op til alle dem, der har været søvnige og kørt bil, dømme.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 10:29:34
Svar/Indlæg:
20170/383
#0

Man kan da håbe de smider dig i spjældet, og giver dig en god bøde..

Hvor dum har man lov at være... ???

ja undskyld mig, men har overhovedet ingen respekt for spritbilister.


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 10:43:56
Svar/Indlæg:
3943/44
#11 du kan godt miste kørekortet hvis du kører fuld på cykel.
Politiet i Aarhus har benyttet sig af den en enkelt gang, da de stoppede en alkoholiker på cykel, de havde vist taget ham flere gang i bil også.

#0 fjols...
Det kan sku være svært for man føler tit selv at man kan køre, men føler sig ikke fuld.
Men damn det kan gå galt sådan noget.
Jeg er ligeglad med om du kører galt og slår dig selv ihjel... (jeg kender dig jo ikke) din familie er nok ikke lige glade.
Men damn hvor ville jeg komme efter dig hvis du kørte nogen i min familie ned.

Men lad os da håbe at din promille ikke var for høj, men også at du har lært noget.

I øvrigt er små ture i bil de farligste...


dasjap
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 10:46:45
Svar/Indlæg:
2534/80
#17 Nej du kan ikke miste dit kort ved at køre fuld på cykel, det er en gammel skræk historie. Har selv ringet til politiet og spurgt og det var et klart nej. Og nu var det også ment som en joke, at han fra nu af kommet til at transportere sig rundt på cykel🙂
http://www.sikkertrafik.dk/119...


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 10:54:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

1: Pris dig heldig med, at der ikke skete mere. Jeg tænker ikke på dig, men på dem du kunne have jordet ned i din brandert - uanset hvor meget du drak.

2: Man kan jo kun håbe, at du har lært lektien, og ikke drikker før du skal køre 🙂

3: Hvorfor skulle vi andre belastes med en tråd, om hvor "uheldig" du har været?


#20
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 10:58:20
Svar/Indlæg:
2357/72
#17 OT: Du kan ikke miste kørekortet for at køre cykel i beruset tilstand, og den er ikke oppe til debat. Du får en bøde på 500,- og det er det. Det SKAL være et køretøj der kræver pap, for at den gælder. I tvivlstilfælde, kontakt da din nærmeste kørelærer. 😛

Men enig. Man skal overhovedet ikke regne med hvordan man har det. Man kan, (som mand), drikke en øl, og køre. Drikker man to, skal der gå 2 timer før man kan være sikker på at den er god nok. (Medmindre man er dværg, og vejer 15kg). Det letteste er bare at lade være...så er den skid slået!


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 10:58:26
Svar/Indlæg:
3943/44
#18 politiet tog en for et par år siden i Aarhus, men det er rigtigt nok ikke den almindelige paragraf om spirituskørsel de bruger.
Da de kendte ham ret godt, kunne de tage ham for at være "ikke ædruelig" men det kræver at politiet møder dig så tit at de vurdere at du aldrig er ædru, og derfor kunne de tage hans kørekort for at køre på cykel.

I øvrigt vil jeg fraråde at køre fuld på cykel, det er helt åndsvagt så meget folk kan komme til skade...

Tilføjelse til min gamle post:
Så er jeg lidt forarget over at du (#0) slet ikke tænker over hvor farligt det er at køre spiritus kørsel.
Du tænker jo kun på dig selv, og det er sku da også træls at risikere at miste kørekortet.
Men tag det som en mand, og fortæl det også til dine venner, så de ikke gør det samme. (ikke at det altid virker.)

Hvis en tyv bliver taget på fastgerning så har du vel heller ikke medlidenhed med ham, når han sidder og tuder over at skulle i spjældet for at stjæle dit fladskærmsfjernsyn...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 11:01:33
Svar/Indlæg:
20170/383
#21

Fersk gerning..


#23
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 11:14:48
Svar/Indlæg:
2357/72
#21 Der må jeg nok tilstå jeg har syndet mange gange, da jeg var helt ung, mht. sprit og cykel. Jeg fattede ikke hvad de havde gjort ved bommene på cykelstierne, for de var da helt umulige, at komme igennem. 😀
Det kostede en del blå mærker og smadrede posebajere i den tid!


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 11:20:15
Svar/Indlæg:
2516/381


Skulle bare køre nogle ned i byen,, ja det er da helt sikkert, så,, du gjorde det for at hjælpe andre,, så skal du jo ikke have nogen bøde eller noget.. OR NOT.

Kan kun sige fjols


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 12:00:25
Svar/Indlæg:
3233/128
#0 Godt du blev taget. Håber du bliver straffet hårdt så du lærer af det. :yes:


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 12:03:19
Svar/Indlæg:
10398/435
Åhh please jeg håber bøden bliver vilderen STOR!!

Hvorfor ville du ikke aflevere blodprøve? Kan du ikke se du har gjort noget galt?


#27
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 12:25:19
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg håber du skal til at tage dit kørekort om 😉 Det er rimelig pinligt at sidde blandt alle de små gymnasie elever og skulle til at tage sit kørekort på ny fordi man bare lige skulle hente nogen venner i byen, mens man havde drukket 🤡


#28
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 12:26:00
Svar/Indlæg:
2357/72
Pas nu på med at pudse glorien alt for meget derude. Så mange englebasser er der sq heller ikke på hwt! Alle har sgudda skeletter i skabet på den ene eller den anden måde. Højt at flyve, dybt at falde.

#0 har lavet et fuck-up, og nu må han betale prisen. I kender sgu allesammen nogen der har kørt sprit eller lavet noget andet lort...det er kun fordi det er et forum folk fyrer så meget af. Næste gang I ser en stangstiv hærdebred rocker sætte sig op på Harley'en, så gå hen og tag nøglerne fra ham.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 12:44:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #28

Det var da en latterlig kommentar. De fleste der synes at #0 er en klovn er sjovt nok ofte også folk der ikke kører spritkørsel. Så inden "vi" pudser glorien, så husker vi lige, at spritkørsel ikke er noget man opfordrer til. Hvis du møder rockeren, så tag du selv nøglerne fra ham. Jeg ringer til strømerne i stedet for.

... men igen. Jeg færdes heller ikke så meget i det miljø.


#30
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 12:57:24
Svar/Indlæg:
2357/72
#29 Jeg kører fandme heller ikke spritkørsel! Og hvad ved du om hvem der kører spritkørsel, eller gør det ene eller det andet? Det er da mærkeligt du føler dig så ramt af det indlæg? Du må jo leve i en perfekt verden, hvor alle dem du kender er perfekte, siden du tror det indlæg næsten kun var møntet på dig.

...men igen. Jeg færdes heller ikke så meget i det miljø.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:00:20
Svar/Indlæg:
1431/233
Jeg må også indrømme at folk lyder lige hellige nok herinde.
Jeg kender ikke ret mange der ikke har trukket en lille brandert hjem i ny og næ...

jeg har selv været der for nogle år tilbage, der var min promille på ca 0.7 så vidt jeg husker.
Det kostede en bøde på 4-5 kilo. og et års betinget.

Der er ikke andet at gøre end at lærer af det og komme videre...!

0# heads up, ta det som det kommer.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:01:21
Svar/Indlæg:
20170/383
#31

jamen så er du en rigtig bad-ass hva.. Nej det er sgu utilgiveligt at folk kører spritkørsel..

Måske du skulle finde en anden vennekreds så... 😕


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:03:01
Svar/Indlæg:
2343/272
Der findes 3 typer bilister:

1. Dem der kører ulovligt fordi de er dumme

2. Dem der ikke kører ulovligt fordi de er bange for bøder/sanktioner

3. Dem der ikke kører ulovligt fordi de ved det er farligt for dem selv og andre..


Så kan man jo håbe at en bøde kan flytte folk fra kategori 1 til 2 🙂


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:07:43
Svar/Indlæg:
2516/381
Det har ikke noget med at være hellig eller være perfekt..

Og jo kender også folk der har gjort det, men dem klapper jeg nu heller ikke på skuleren, og siger, det var vel nok fint gjort,, de får sku nogle kommentare, med på vejen, når jeg høre om det.

Har også selv kørt en lille hjem, og ikke noget jeg er stolt af,, og var en stor idiot..'

Men manden laver en tråd om at han har kørt spirtkørsel.. så kan han ikke forvente at få skulder klap af alle, men må jo også regne med at få folk mening at vide, selv om de ikke støtter ham,, så er livet..
'


dude1992
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:11:04
Svar/Indlæg:
789/17
Jeg må nu vælge side og give Dj Alban og Lace ret 😕 Kender squ ingen andre der er så hellige som folk her inde. Et eller andet lort må i da have lavet? ellers har i squ haft et kedeligt liv.

Det der så på den ene side er træls og på den anden side er godt er hvis det bliver opdaget og man lærer noget af det.

Det værste er jo så hvis det begynder at gå ud over ens dagligdag og derfor ligefrem "opfordrer" til den næste ulovlige handling (lorte danske retssystem)

Magter ikke at skrive så meget for kan squ ikke argumentere imod at det #0 har gjort er forkert.

Men ligefrem at se ned på personen syntes jeg squ er endnu mere forkert og hvad regner i med det hjælper?

Hvis i virkeligt er sådan nogle engle burde i tænke den anden vej (behandling) istedet for at begynde at se ned på ham.

Bare min mening. Og nej det behøver ingen kommentarer at det er min mening og jeg nok er rigtigt bad-ass så.


GRUNDEN TIL POST #0 var nok fordi han er fusteret og ville spørge hvad han kan forvente af dom.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:11:07
Svar/Indlæg:
1431/233
32# Det har intet at gøre med at være en badass, men man behøver ikke gøre sig mere hellig end højst nødvendig.

Ja det er dumt at kører spritkørsel, men man bliver forhåbentlig klogere med tiden. Det er jeg da ihvertfald blevet.
Men du må da være glad for du har været så pisse klog hele dit liv, og aldrig ha lavet noget forkert.
Desuden har du jo også de "rigtige" venner... tillykke med det da.


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:12:37
Svar/Indlæg:
4089/252
Problemet med at der skal en faktor som tid til, at folk blriver klogere, er at dem som bliver ofre samt deres familier, ikke har den tid.


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:13:05
Svar/Indlæg:
813/49
Nårhh, hvor er det synd for dig, #0, NOT! 😎

Hvis jeg er en "englebasse", fordi jeg aldrig har kørt noget som helst, hvis jeg har/havde drukket så meget som en enkelt genstand, well, så er jeg en englebasse. Jeg har lavet masser af andet tosseri, men sgu ikke noget, der sætter andres liv og førlighed på spil. Til de af jer, der mener at det ikke er så galt.... Kan jeg kun sige, at hvis I nogle sinde kommer til at stå ved jeres barns seng, på et hospital, og ingen kan sige dig, om du får dit barn med hjem igen, nogensinde, så ændrer I nok mening. I kan smadre jer selv, jeres biler, whatever, det er jeres valg og regningen deler vi over skattebilletten, men når man sætter andres liv på spil (og det er præcis det man gør, når man har drukket, og kører), så er man godt nok syg i potten. Og jeg er ikke en engel.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:14:00
Svar/Indlæg:
20170/383
#36

Selvfølgelig har folk også lavet noget skidt af og til.. min personlige holdning er bare at sprit kørsel er noget at det mest utilgivelige, fordi det kan gå noget så galt.


#40
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:14:04
Svar/Indlæg:
2357/72
#33 Der er en 4. kategori. Dem der kører med hovedet under armen, som ham gutten i Hjem-Is Bilen der var ved at klippe mig i en rundkørsel for tre dage siden, og jeg bremsede så hårdt at bagdækket stod 30 grader i vejret. Sådan nogen er ikke dumme...de mangler bare det specifikke gen, der gør at man evner at føre et køretøj!


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:24:03
Svar/Indlæg:
1431/233
39# selvfølgelig er det ikke iorden at kører sprit, det er vi helt enige om. Men sket er sket, og så er der ikke andet at gøre end at komme videre.
Manden kommer jo til at lærer det nu når ham mister sit kørekort. (hvis han gør det) og så gør han det nok ikke en anden gang.

Jeg er ikke enig med folk i at det er for lave straffe vi har herhjemme for sprit kørsel. Det eneste man får ud af og gøre det dyere i bøde er at man ædelægger folks liv, og det er jo ligesom heller ikke meningen.
Der er jo ingen der tænker mere over det i deres brandert når de kører om det koster 10.000,- eller 100.000,-. i bøde.
problemet er bare at hvis det bliver for dyrt er ens liv jo næsten ødelagt fordi man ikke laver andet end at betale af på en bøde.

Så ved jeg godt at der er nogen der vil sige.. "tænk hvis de kørte dit barn ned, er det ikke mere værd end 10.000,-??"
Er det værd at ødelægge en andens liv fordi det er gået ud over nogen man holder af? jeg har ikke løsningen men højere straffe er bestemt ikke løsningen for at holde folk fra at køre sprit.


#42
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:28:22
Svar/Indlæg:
2357/72
#38 Hvor h..... i denne her tråd, får du opfattelsen af at jeg/nogen synes spritkørsel ikke er så galt? Jeg har sgu engang hakket en kammerat i gulvet, fordi han var pissestiv og ville ud og køre. Han blev noget så utilfreds over at jeg ville tage nøglerne fra ham...så, NU lyder jeg som en bad-ass!


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:33:43
Svar/Indlæg:
10398/435
#31, det kan være du ikke kender nogen som ikke har dui, men jeg kender kun folk som ikke har dui. Jeg tror også der er en anden moral om sprit og bil her på øen.

En hævet pegefinger er heller ikke løsningen. Burer man spritbilister inde i f.eks 1 år, så ved man de ikke laver spritkørsel i 1 år. Simpel matematik. Desuden har straffe altså en afskrækkende virkning, uanset hvad hippipolitikerne siger eller ej.
Og så 1 års fængsel også den bonus at de mister job og ikke har råd til bil


#44
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 13:42:48
Svar/Indlæg:
2357/72
#43 Jeg tror, at du tror du ikke kender nogen der har kørt promille/spritkørsel. Jeg tror du ikke ved det.

Straffe har selvfølgelig en afskrækkende virkning, men kun til en vis grænse. Det er fakta, og ikke noget med hippie-politik at gøre. Men det i sig selv, er en længere diskussion.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-08-2008 14:32:21
Svar/Indlæg:
15982/637
Spritkørsel for mig er lig med ingen respekt for det erhvervede kørekort ej hellere sig selv eller sine medmennesker.
Jeg kender ingen i min omgangskreds, der har kørt spritkørsel. Primært fordi at deres kørekort betyder en hel del for dem - intet kort intet arbejde.


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 14:40:31
Svar/Indlæg:
8555/439
spritbilister 😕 ser jeg sådan en,ringer jeg gerne efter fadet 😉
jeg har børn,og tænker også på andre mensker.


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 14:49:11
Svar/Indlæg:
1297/50
#15 meget godt indlæg og er meget enig med dig. Men tror nu da jeg fik mit køre kort og til nu, er der sket en meget stor holdnings ændring hvad angår spritkørsel.
Tror næsten alle i min omgangskreds har prøvet det, plus deres forældre. (self ikke tøserne og damerne, de er jo så fornuftige).
Men ja synes også spritkørsel er noget shit, men gider ikke dømme #0 (er der rigeligt der gør i forvejen)
Synes det er fint det er blevet så uhot at køre sprit i dag 😀 kun dejligt det er sådan.
Kan bare ikke tage de hellige shit hoveder skal dømme andre så hård( de må satme levet et helligt og kedeligt liv) Hvis altså man skulle kunne tillade sig at dømme så hård.
Hvem har ikke kørt med lidt alkohol i blodet (bare en lovlig mængte som også kan dræbe i trafikken) Eller kørt 10 km i time for stærkt (kan også dræbe) ryge på en bar (kan dræbe bartenderen).
Ja ja prøver ikke at forsvare sprit kørsel for det er absolut farligt, det er jeg slet ikke i tvivl om.
Men tvivler på det hjælper at slå folk i hovedet når de har gjort sådan noget skidt noget, der skal også lidt andet til.
Det med det er uhot er skide godt, så de føler sig som taber når de køre sprit


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2008 14:55:56
Svar/Indlæg:
14079/622
Helt enig med #38. :yes:

Det har ingenting gøre med, at være hellig. Men for at pudse glorien, har jeg aldrig kørt i bil, efter at have drukket mere end en enkelt øl.
Selvfølgelig har jeg også lavet nogle fuckups - men der er sgu forskel på, at lave noget dumt som kan skade dig selv, og så på at køre spirituskørsel, hvor du risikerer at smadre mange menneskers liv.
For et par år siden var der nogle gutter, der kørte lidt ræs hvor jeg bor. Det resulterede i døden for et ungt par, deres ufødte barn, samt moderen til den unge pige, fordi hun efterfølgende begik selvmord, så vidt jeg husker.

Det handler i bund og grund om, at tænke over de mulige konsekvenser for ens handlinger, inden man udfører dem. Og ikke mindst, at tage hensyn til sine medmennesker.

Nu ved jeg ikke, hvor beruset du har været, #0. Hvis du "bare" ligger lige på grænsen, er det selvfølgelig ikke så uansvarligt, som hvis du var virkelig beruset. Men jeg kan sgu ikke have ondt af, at politiet tog dig for det. Jeg håber bare, at du tager ved lære af det. Det vigtigste er sgu egentlig, at tage ved lære af sine fejl - ellers bliver man aldrig bedre. 🙂


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 15:01:30
Svar/Indlæg:
813/49
#42 Jeg mener ikke, at jeg noget sted, i mit indlæg, skriver at du "ikke mener det er så galt..." Men jeg har bare set flere indlæg, der giver mig det indtryk, at der er nogen, der synes at "nu skal vi slappe lidt af, så slemt er det jo ikke..." Jeg kommenterede at du siger at man er en glorie-pudsende englebasse. Men, jeg kan ikke gøre for det, jeg synes at spritkørsel, kører voldsomt hurtigt i byer/beboelsesområder og lignende, er noget af det tåbeligste man kan gøre. Hvis man skal sætte liv på spil, for at synes man har et spændene liv, så find et sted at gøre det, hvor det ihvertfald ikke er en uskyldig fremmeds liv, der er indsatsen. Og dette sidste, er ikke møntet på dig #42, men til de der måske ikke tænker over, hvornår det er andre folks liv, de gambler med.


cineman
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 15:05:55
Svar/Indlæg:
1297/50
#49 Mener heller ikke man skal sætte et liv på spil for at have det sjovt. Det er noget fis, selvfølgelig synes jeg ikke man skal det, siger bare hvis man kan sige med hånden på hjertet man ikke har kørt 10 km i timen for stærkt at man aldrig gør noget farligt for andre, så er det løgen ellers så køre man sq som en gammel mand 😉 (ja ja lidt ironisk men forstå lige pointen)
Jeg køre aldrig hurtigt i byen eller ved skoler.
Hader også dem som sætter skilte op på deres gade fordi folk køre stærkt og så selv køre stærkt når det ikke er på deres egen gade.
Åh nej vi har fået villa og vovse og børn nu ikke køre stærk her, men hov hvad så når i køre andre steder.
Klar man bliver bekymret over sådan noget når man får børn, hvor mange ældre mænd står ikke og ryster på hovedet af en ung der køre for stærkt(gør det også selv, bare indvendigt) Og da de var unge var de ikke en skid bedre


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 15:12:36
Svar/Indlæg:
10398/435
#44, 🤣


#52
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 15:24:32
Svar/Indlæg:
5750/124
#0 jeg håber du lærer af det, og syntes egentlig ikke det er syndt for dig, da jeg ikke kender hele situationen.

Jeg har selv lige haft første teoritime i torsdags, og har kørt knallert siden jeg blev 16. Jeg har aldrig kørt sprit kørsel (cykel eller knallert), og har ingen intetioner om at gøre det i bil. Men jeg syntes dog at man dømmer de små for hårdt, og de store syndere alt for mildt. Hvis #0 nu har kørt med 0.6 promille, får fra taget sit kort i 1 år, og skal betal 5k i bøde, så syntes jeg det er en tand for meget. Men hvis han havde haft kørt nogle ihjel, så skulle han så tilgengæld mindst have 1 år ubetinget, og betale stor sum i erstatning til vedkommendes familie.

Den billigste måde at slå nogle ihjel på i dagens Danmark er, at tage sin bil og maje nogen ned. Det er nemt, og på sin vis også mere brutalt end at kvæle eller snitte nogle til døde. Men vedkommende lærer ikke så meget af selv oplevelsen af at slå ihjel i en bil, som hvis det havde være på en mere fysisk måde. Selvfølgelig hvis man dræber nogle med en kniv, og kan klare sin egen samvittighed, så skal man ind i en gummicelle resten af sine dage :no:


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 17:14:39
Svar/Indlæg:
2576/125
Kan ikke ligefrem sige jeg føler med dig, da jeg synes spiritus kørsel er noget af det værste, men surt er det da. 😕 Men glæd dig over det ikke gik mere galt.

Var til en fest for nogle uger siden, hvor jeg også næsten var røget i fælden, da man tror man kan kører bil. Vi skulle hente nogen i Åbenrå, og jeg blev spurgt om jeg ikke kunne hente dem, og det kunne jeg da sagtens, da jeg var i bil. Eller nej, da jeg godt vidste jeg havde drukket for meget, men følelsen var at det kunne jeg sagtens. Dog var jeg så heldig, at jeg aldrig kom til at skulle træffe det valg, om jeg ville kører eller ej, da en af mine veninder sagde, at hun ville kører basta ellers var der bare ingen, der blev hente. Hun var ædru, så det var ikke noget problem, og jeg overgav mig med det samme, da jeg sagtens kunne se det var idioti. 🙂 Så jeg sad som co-driver hele vejen. 😀

Det er så den eneste gang, hvor det lige har været på grænsen. Og ja, når man tænker over det, så kan man sagtens se det ville have været noget af det dummeste. 🤡 😎 Heldigvis kørte jeg ikke, og har generelt en holdning der siger spar to til spiritus kørsel. Det er det værste og dummeste man kan gører. 😉



Campin
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 17:21:23
Svar/Indlæg:
347/51
Kan kun sige at så du "ikk for klog" at køre beruset!


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 19:37:41
Svar/Indlæg:
1166/120
Nu fik jeg sovet, og har læst det hele igennem. 😩

Mange tak for jeres svare! Kan se at det er mange, som har prøvet det. Min advokat er sat på sagen nu og jeg håber ikke jeg skal betale 30K. Men jeg ved intet om det lige nu. Så jeg skal nok holde jer opdateret. Fængsel straf er jeg ikke bange for, men jeg skal nok skrive hvad det sker. Men ind til videre har jeg fået hentet min bil hjem igen.
Jeg har selv set flere sprit bilister, som er død nu eller har ødelagt hele deres liv pga. det. ☹
Det er nok første og sidste gang jeg drikker..
Straffen kan jeg sikkert betale med det samme, men det siger ud til at være helt galt.

#15 Lace:
Tak for dit svar. Jeg vil huske det fra nu af.
#16 Tom81:
Jeg skulle kun køre mine venner i byen, ikke andet. Håber i har en god LAN sammen og jeg vil gerne være med næste gang.

Jeg finder ud af det på mandag, og jeg kender de politi folk. 🙂


#56
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 20:11:42
Svar/Indlæg:
4657/53
Hvis du havde en brandert som du skulle bruge 14 timer om og sove ud ,så har den været høj .
fortalte polisen dig hvad den kom op på da du pustede .
kan du ca huske hvor meget du havde drukket .


CyboKid
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 20:21:00
Svar/Indlæg:
55/18
Kender ikke ret mange som ikke har kørt med sprit i blodet, folk er bare som oftest meget hellige omkring det

Dagen efter en bytur har de fleste været efter smøger/morgenmad whatever, problemer er bare, man kan stadig ikke køre bil, og langt de fleste har 7 9 13 været afsted på sådan et tidspunkt

Men som andre siger, så håber jeg du har lært af det, men gider ikke agere dommer eller komme med dumsmarte bemærkninger, eftersom jeg ikke selv er fejlfri.

Den som mener vedkommende er fejlfri kan dømme andre, er man ikke, må man kaldes en smule dobbeltmoralsk.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 20:55:06
Svar/Indlæg:
5891/423
undskyld men hvordan kan du overhovedet tænke på at røre en bil? altså når du er fuld, så kan alt gå galt forhelvede. pas dog på dig selv og andre i trafikken. Tænk nu hvis du havde kørt nogle ned. alt kan ske, når du "bare" skal ned i byen. bare et råd fra mig 🙂

#næsten alle.

i skal sku da ikke flame ham. han har godt nok været dum, og det erkender han da også. mennesker kan fejle, og nogle gange kan det koste, og det er slf. heller ikke okay, men tag lige en slapper ikke 🙂. 😳


OT:


Bliver du taget 3 gange inden for 3 år med en promille på mere end 1,21, bliver din bil konfiskeret og overgår til statens ejendom.



🤣 LEARN! 🤣 (ikke til #0)


#59
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 21:01:36
Svar/Indlæg:
5750/124
glemte at sige, jeg syntes det er mega flot af dig immortaldk at stå frem omkring det, når du nu nok har vidst hvad det ville føre til, andgående hvor mange der flammer


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 21:09:09
Svar/Indlæg:
1166/120
#59
Jeg er klar på at gøre det på min måde, og det eneste jeg kan se i dette forum er:
Fjols, idiot etc.
Men jeg gør det kun for de andre, som ikke har været udsat for det endnu. 🙂


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 21:37:30
Svar/Indlæg:
10398/435
håber du tager ved lære af alle de flames så...


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 21:39:59
Svar/Indlæg:
1166/120
#61
Det har jeg.


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2008 21:42:07
Svar/Indlæg:
940/111
#0 OMG Du er jo til fare for andre, brækker mig sgu.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 21:46:38
Svar/Indlæg:
5891/423
# 63 hvilket der også er sagt i
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,
61,62 🤡 🤡


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 22:04:08
Svar/Indlæg:
1166/120
#63
Det er slemt, men alle de andre skal ser det.!

#64
Du skal nok ikke køre bil lige nu.


sirkob
 
Overclocker
Tilføjet:
31-08-2008 22:06:25
Svar/Indlæg:
481/1
🤡


#67
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 22:27:33
Svar/Indlæg:
5750/124
#64 den er ikke helt perfekt den liste, for jeg har ikke sagt sådan, slet ikke i #59 😉


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 22:35:08
Svar/Indlæg:
1166/120
#67
har læst det. takker. 🙂 håber bare de andre kan stadig få noget ud af det.


T|Conan
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 22:42:23
Svar/Indlæg:
452/23
#0 Det er sgu en historie fra det virklige liv... Tør slet ikke tænke på hvor mange gange det sker hver dag. Men det lyder som om du har taget ved lære, kørekort og evt. bøde er bare "ting" - og så længe der ikke er sket noget med nogen så er alt godt :) Selvfølgelig træls at blive knaldet, men du vidste det var forkert.

Håber at der er andre der læser tråden og lader slæden stå 😉

Mvh. Henrik


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2008 22:52:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #45

Præcis. Det samme gælder i min vennekreds. Der er det bare ikke "sejt", at køre hjem med en brandert. Så er man ude af gruppen. Man har altid et alternativ. Om så man blot skal sove i bilen. Der er ingen argument for at køre i en brandert.

-> Alle

... og dog. Vi kan da lige tage den "etiske" her på aftentimerne.

Der var jo sagen om den unge fyr, der (under påvirkning) kørte en stang-stiv veninde på skadestuen, da de ikke selv ville komme og hente hende. Han reddede hendes liv.

Holdninger anyone?


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
31-08-2008 23:02:52
Svar/Indlæg:
5363/442
#70 Det kan vel sammelignes med, at man godt må køre for stækt hvis det er i en nødssituation. Hvis man ringer og siger det til politiet, at der simpelthen ikke er tid til at vente på en ambulance, så må man godt køre for stærkt, idet det er en nødssituation.

Man kan vel sige det er lidt det samme her, det er en afvejning af risici der er tale om. Risikoen ved ikke at køre hende på skadestuen, er jo i dette tilfælde større end at køre bilen påvirket.

I det tilfælde ser jeg intet problem i at han kører. Selvfølgelig under den antagelse, at der ikke var andre, som var bedre i stand tilat køre end den pågældende fyr..


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
01-09-2008 14:12:45
Svar/Indlæg:
813/49
#70 Ja, det er så en historie, hvor et liv blev reddet. MEN ! Hvis den berusede chauffør så undervejs til skadestuen, var kørt galt og havde smasket en familie der bare var det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt, så.... Og det kunne jo nemt være sket, hvis han var vissen. Og så havde der ikke været en, måske, død, men måske 3-4-5 døde... måske inklusive veninden.... Så, min holdning må være, nej, ikke engang i den situation du nævner, er det ok at køre ud på offentlig vej.


#73
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 14:29:18
Svar/Indlæg:
2357/72
#70 Den eneste måde at finde ud af det på, er nok selv, at prøve at stå i situationen. Jeg tror selv jeg ville have det pænt skidt med ikke at have gjort det, og et familiemedlem, eller en nær ven døde. I det tilfælde ville jeg godt risikere mit eget, og andres liv, for den sags skyld. Ene og alene af den simple grund, at især min families ve og vel kommer i forkøbet for alle andres. Egoistisk måske, men jeg tror, jeg ville gøre det uden at tænke videre over det.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 15:17:30
Svar/Indlæg:
5891/423
#73 det tror jeg mange vil gøre. der er sikkert nogle der siger de ikke vil, men det tror jeg godt nok ikke på 😉
#65 slf skal jeg ikke køre bil, se på min alder 🤣 🤣


#75
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 15:55:12
Svar/Indlæg:
4156/111
#70

Hmm nej det er ikke okay, selvom jeg nok også selv havde gjort det i samme situation 🙂


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 16:00:41
Svar/Indlæg:
2872/90
Dont drink and drive??? f*ck det "dont drink and drive and get cought" 😛



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 16:05:01
Svar/Indlæg:
4230/89
normalt er spritkørsel jo ikke det smarteste...
skal dog ærligt indrømme at jeg selv har praktiseret der flere gange...

nu bor jeg så ude på landet, og jeg har ligesom vuderet at ricikoen har været forsvindende lille, for at andre end mig selv og bilen kunne komme sitl skade...

men det var mest lige efter jeg fik kortet... 2år er gået, og jeg er da heldigvis klogere nu :yes:

men den dag idag, ville jeg heller ikke tøve et sekund med at sætte mig bag rattet, hvis jeg stod i en situation som #70 beskriver 🙂


EDIT/ #76 Dont Drink and Drive, You Might Spill Your Beer 😉


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 16:50:47
Svar/Indlæg:
7263/260
Håber godt nok du har lært noget af det.


Millos
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2008 18:54:09
Svar/Indlæg:
23/3
Den af jer idioter der kører min lillesøster ned slår jeg sgu ihjel :)

Arbejder som bartender, og siger nøjagtig det samme til de kunder der snakker om at de skal ud og køre når de har fået for meget... (og den plejer at fise ind hos dem :) )


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 18:56:01
Svar/Indlæg:
6181/270
#79 Velkommen til.
Øh okay det skal vi nok lade vær med 😛


#81
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 19:40:16
Svar/Indlæg:
5750/124
#79 det er i orden, og velkommen til... kan din anden søster så gå an 🤣 ...

spøg til side, den situation som #70 beskriver er fuldt lovlig, da man må gøre alt hvad der står i ens magt for at redde et andet menneske, så længe det er den eneste udvej man kan se. Fx må man gerne slå en fuldt kommen rask person ihjel med forkert hjertemassage 😳 ... det må egentlig være den billigste måde at slå ihjel på, den med at køre andre ned må være nr. #2 😀


voldsvalle
 
Superbruger
Tilføjet:
01-09-2008 20:18:00
Svar/Indlæg:
440/46
Hmm ja - mange holdninger.

Ad #70 - Skal vi tage den med nødret først - dvs straffelovens §14. At tilsidesætte en lov for at hjælpe andre i nød. Det er rettens afgørelse, om den holder vand. Det er ikke det samme som at det er den eneste udvej man kan se. Hvis retten finder, at det havde været nok at ringe 112 og tilkalde en ambulance - så falder hammeren. Hvis politiet altså fik fat i pgl. og tog en blodprøve.

Men ellers er det sådan, at politiet har ret til at standse tilfældige køretøjer, vurdere føreren og bede pgl. om at puste i alkometret. Hvis man nægter at blæse, siger færdselslovens § 55, at så kan politiet udtage blodprøve med nægtelsen som grund. så er den ikke længere.

I øvrigt tror jeg ikke, at #0 har lært noget videre, da jeg kan se, at "han har sat sin advokat på sagen". Det læser jeg som om, at hvis der findes et smuthul, så skal det guddødemig udnyttes. Et er at kvaje sig - men tage sin velfortjente straf, hvis det bliver opdaget.........................