Hej Så er det tid til en ny pc (Jeg køber den om ca. 14 dage). Ja jeg ved godt at der er masser af disse tråde, men det er ret svært at bruge de andre tråde da kravene og budgettet altid er forskelligt. Jeg har kigget på følgende:
Er der nogen der har nogle forslag/ændringer? Noget jeg bør overveje osv. Hvilket bundkort skal jeg evt. vælge? Kan generelt godt lide Gigabyte bundkort. Det skal helst være et med et godt lydkort og gigabit lan. Mit budget er som overskriften siger, 8-9.000 kr. Det eneste jeg skal have er computeren. Jeg har selv skærm, tastatur osv.
Du kan ikke nøjes med i en raptor kan du? Jeg ville nok også købe en 500GB ved siden af .. Og så købe et bundkort der kan køre ddr3 ram som fx P45 eller 790i. Og nogle ordenlige ddr3 ram
sinding2000: Du har ret :) Jeg havde også tænkt mig at købe en stor satan senere. Men pt. vil jeg bare have en raptor til styresystemet. Jeg vil evt. midlertidigt bruge mine gamle IDE diske.
Køb en anden strømforsyning, den er god, men den har kun 2 6pin pci-e. Tag hellere en HX620 hvis du vil have modulær, ellers snup en TX750, begge fra corsair
Hvad er forskellen på disse bundkort og passer de til resten af det system jeg har sammensat?
Gigabyte GA-X38-DQ6 Gigabyte GA-X38T-DQ6
Gigabyte GA-X48-DQ6 Gigabyte GA-X48T-DQ6
Som jeg kan se det, så har T udgaverne DDR3 understøttelse. Forskellen på X38 og X48 er selvfølgelig chipsettet, men hvilket er bedst? fordele/ulemper?
En anden ting: Skulle jeg måske vælge et ATI kort i stedet?
Nogle finder det sikkert lettere irritenrende at jeg bliver ved at sammenligne med det jeg byggede til en ven. Men den byggede jeg for 5500 kr.
Og der sad:
P5E-VM HDMI E8400 4 gb kingston ddr2 640 gb Samsung F1 Lanbox Lite Dvd-drev Corsair VX450 PSU Radeon 4850
I alt 5500.
Alt købt ved proshop.dk
Jeg siger ikke at det er det, du skal købe. Men så har du en ide om hvad man kan få for pengene
Grafikort havde jeg no valgt et 4870, eventuelt X2 udgaven.
Quadcore er umiddelbart kun til multitasking og Crossfire/SLI setup's.
EDIT: Nu skal det lgie siges at jeg er på S.U. og derfor bærermine systemer ofte præg af low cost udstyr. Jeg syntes det er helt gak gak at købe et 9800GX2 foreksempel. Så hellere et 4850 eller 4870 🙂
Jeg tror jeg vælger et af de 4 Gigabyte bundkort. Jeg ved bare ikke om det er pengene værd at købe DDR3 ram?! Kan huske at jeg engang så en strømforsyning hvor alle de kabler man bruger til at koble dit hardware til, kunne tages ud. Det var altså sådan nogle kabler hvor der var hanstik i begge ender og så kunne man sætte dem til man skulle bruge, hvilken er det?