-> #0
Der er ingen reel forskel på om du vælger 512 MB eller 1 GB versionen. AMD har været gode til at udnytte RAM på deres grafikkort. Hvis du kigger på div. benches, så ligger 4850 og 4870 og blander sig med de store kort med 768 MB og 1 GB. Både i single og i dual-løsninger.
Mit forslag ville være, køb et HD 4850 nu. Hvis du skulle finde på at game i en højere opløsning end 1680x1050, så ville enten et 4870 eller 4850X2 tjene dig godt.
Lige for at sætte det i relief: Jeg kan trække 'CoD4', 'Supreme Commander - Forged Alliance' i 1920x1200 med ALT på max! Den (indtil videre) eneste undtagelse er - selvfølgelig - 'Crysis' hvor jeg ligger og fedter rundt på 15-20 FPS. Men igen. Det er altså også med alt på max.
Med mindre du har et godt argument (som f.eks. at du gamer i høje opløsninger, og her snakker vi +24") for at vælge et dyrt kort, så skal jeg gerne holde min mund. Men de penge du sparer ved at købe et HD 4850 el. HD 4870 kan du bruge på så meget andet godt.
Bare mit forslag. Og jeg tror næppe du vil blive skuffet 🙂
Mit råd til dig ville klart være, at beholde dit 8800 GT. Der er ikke rigtig nogen grund til at skifte. Især ikke lige nu. 8800 GT yder stadig godt. Men hvis du partout vil smide penge efter en opgradering, så ville jeg nok vælge et AMD kort, 4 GB RAM og deaktivering af sidefilen 😉