installation af XP

Software d.  01. september. 2008, skrevet af kverntheern
Vist: 256 gange.

kverntheern
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2008 15:52:39
Svar/Indlæg:
5/4
Hey folks,

Min bærbare computer fra skolen hvor jeg lige er gpet ud, virker ikke optimalt mere, og kan ikke få mere hjælp fra dem af.

Jeg troede min disk var gået i stykker, så købte en ny, men fandt ud af at det ikke var problemet.

Når jeg booter med min windows XP sp2 disk, starter det fint, lige indtil jeg bliver spurgt om jeg vil installlere XP. Når jeg så trykker ja, står der følgende:
Installationsprogrammet fandt ingen harddiske. Kontroller at alle harddiske er tændte og korrekt tilsluttet, og at alt diskrelateret hardwares konfiguration er korrekt. Dette kan betyde at der skal køres et diagnosticeringsprogram eller installationsprogram fra producenten. Installationsprogrammet kan ikke fortsætte."

Jeg har læst omkring det på nettet, men kan ikke finde noget nyttigt. Har læst at jeg skulle trykke f6 til at starte med, for at installere en tredjepartsdriver, men så bliver jeg blot informeret om at jeg skal indsætte en disk i mit a drev/ floppydrev, som jeg ikke har.


Hvad kan jeg gøre?????
titan
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2008 15:59:48
Svar/Indlæg:
5/1
hvis du har en sata -disk skal du højt sansynligt installere sata driveren
fra en floppy diskette før xp finder hardisken 🙂


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 16:03:14
Svar/Indlæg:
2620/327
Og hvis du ikke har diskettedrev, kan du lave en ny CD med både XP og SATA driver med nlite: http://www.nliteos.com/downloa...


kverntheern
 
Overclocker
Tilføjet:
01-09-2008 16:49:48
Svar/Indlæg:
5/4
tak,

Jeg har nu fået downloadet programmet.

Jeg har fået indlæst filerne fra min XP cd, og mangler nu kun satadriveren.

Jeg skal bruge den til en HP nx 6320.

Er det nummer 3 under denne kategori? (Operating System - Enhancements and QFEs ) LINK:

http://h20000.www2.hp.com/bizs...

I så fald, hvordan gør jeg så der fra?`

For når jeg prøver at vælge at jeg vil tilføje en driver til min cd, leder den kun efter inf filer?

Håber på i kan hjælpe og tak for den foreløbige hjælp!

frederik