Krisen kradser i Zitech

Litteratur d.  01. september. 2008, skrevet af Anonym20219355916
Vist: 710 gange.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 17:10:19
Svar/Indlæg:
6181/270
Nu skal Zitech lukke 2 butikker fordi de er i krise.

Læs mere her: http://www.comon.dk/news/krise...
xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 17:18:03
Svar/Indlæg:
2587/91
Egentlig ironisk at de ku spare flere millioner om året på at finde et nyt hovedkontor - den der shiny tingest i Hillerød (eller deroppe omkring hvor det nu er) koster kassen..

T|Conan

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 17:29:58
Svar/Indlæg:
452/23
Synes det vil være lidt trist hvis de forsvinder helt... Har sgu handlet meget inde på falkoner alle godt stykke tid inden internetbutikkerne for alvor kom til, i de glade AMD K6 233MMX dage 🤡

Mvh. Henrik

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 17:38:34
Svar/Indlæg:
2440/66
der står også "Ifølge CRNs oplysninger er kun den nuværende butik i Lyngby og hovedkontoret i Allerød udset til at fortsætte.".

det kan godt være det kun er 2 butikker som er bekræftet skal lukke, men mon ikke flere følger den vej...

og man forstår det godt med de priser.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 18:59:10
Svar/Indlæg:
6624/113
Deres priser er højere fordi de ikke baserer deres forretning på postordre, men derimod serviceniveau for Hr. og Fru. Jensen. Den slags koster, og det står jer frit for ikke at handle der hvis i ikke kan lide prisen, men kom ikke og tud den dag man ikke længere kan gå ind i en forretning og fysisk se billedet på den skærm man overvejer at købe, eller kan pille ved den bærbare man overvejer...

Nej - nørder har ikke brug for den slags butikker, men nu er nørder bare en så lille del af PC branchen at det er hammer ligemeget hvad de synes om den sag.

Jeg synes det er ærgerligt at internet handlen og outsourcing af service opgaverne er ved at tage livet af Zitech, for det er helt sikkert en stor del af det...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 19:17:28
Svar/Indlæg:
20170/383

Men det må da være lidt et problem at den service de levere er så ussel. Okay det er måske set med nørd brillerne på. Men jeg synes stadig det er sølle at Zitech ikke er andet end en lidt fornørdet Fona.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
01-09-2008 19:33:26
Svar/Indlæg:
5363/442
Må give Sajmon ret. Hvis du ikke selv kan skifte et grafikkort, er Zitech en helt fin forretning.. Er ligesom en mellemting mellem Fona/Merlin osv. hvor de intet ved om noget, og så de netbaserede hvor det kun er os med et vist hardware kendskab som køber ting til opgraderinger..

Muligvis er deres prisniveau en kende i overkanten hvis man sammenligner med udelukkende netbaserede butikker, men det koster altså også nogle klejner at drive butikker...

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 19:34:49
Svar/Indlæg:
6624/113
#5 - Deres service er ikke ussel, men alt for mange folk vil hellere sidde og shoppe efter at spare 30 kroner, for derefter at brokke sig og slå hinanden oven i hovedet med købeloven, end at tage sig tiden til at lave noget research og opleve tingene real life.

Den side af Zitech vi nørder ser på er jo kun køb af hardware - hvorimod industri delen er meget vigtigere for et firma som dem.
Krisen kradser mange steder for tiden - bl.a i byggebranchen. Når der ikke bliver bygget nye kontormiljøer, er firmaer som Zitech de første som mærker det. Deres strategi er måske at komme nedgangen i forkøbet allerede nu, med henblik på at overleve - hvem ved....
Jeg er ikke den store markedsanalytiker, så jeg har ikke det endegyldige svar på hvad der firegår. 🙂

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 19:41:35
Svar/Indlæg:
6181/270
Konkurrencen mellem computerforretninger benhård.
Rent faktisk taber de penge.
de kører rent faktisk på enten underskud eller økonomien løber op på et rent nul.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 19:46:28
Svar/Indlæg:
1124/68
Jeg syntes da også det er sørgeligt at zeitech lukker. Jeg bruger den ikke selv, men synd for dem som bruger den ☹

T|Conan

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 19:50:27
Svar/Indlæg:
452/23
der er meget stor forskel på at drive internet butik versus at have en rigtig fysisk butik. En af de afgørrende faktorer for at netbutikker kan sælge ting så billigt er minimerede omkostninger som kommer sig af:

Ingen grund til at have en dyr husleje på et "forretnings strøg" så man kan vises sine varer frem til kunderne. Du kan nøjes med en 1V, pulterkammer og 11 kroner / måned til one.com... - ingen udgifter til rengøringsfirma, forretnings inventer, afslag på demo modeller og what not.

Ikke nødvendigt at have nær så mange ansatte. i en rigtig butik, self. afhængig af størrelse skal man jo helst sikre sig at der er mandskab nok også under ferie og sygdom - pling så har man sparet sig selv for løn til måske 3-4 personer og kan leve med at have en meget lavere avance.

Så det er sgu nok ikke helt det samme alligevel at drive netbutik og fysisk butik :)

Det er i hvert fald min mening.

Mvh. Henrik

p.s. jeg er så måske også fra en "anden tid" selv om jeg ikke er så pisse gammel - men jeg kan sgu godt lide at se et produkt "IRL" inden jeg køber det.
Savner Falkoner Alle som den var for 10 år siden, masser af spændende små computer forretninger. Nu er der kun Streatek Data, Zitech (måske?) og Multimedia World tilbage fra den gang. Har set rigtig mange fede butikker der har måtte bukke under for prispresset fra internetbutikkerne.
Jeg stoler ikke blindt på tilfældige folk der har tilfældige hjemmesider på internettet med tilfældige reviews - bevares de kan da give et prej om hvad man skal gå efter :)

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2008 20:03:53
Svar/Indlæg:
1028/33
Host host Shg osv intet nyt i en hardware sælger er i krise..... faktisk intet nyt i det overhovdet..

Og hvor vil jeg hen med det ? ingen stedet andet end det er bedøvne lige meget om det er en internetbutik eller en foretning der er i krise, når nolge større kommer/flytter til :)