Poster også lige mine oplevelser i denne post. Den virker mere aktiv 😛
Så har jeg brugt Google Chrome de sidste 2 timer, og jeg må sige jeg er imponeret. Browseren der stadig er i beta fasen virker upåklageligt. Jeg er stadig i processen med at vende mig til de nye funktioner.
Den skiller sig markant ud fra den 2 andre store browsere m$ explorer og firefox ved at have en langt mere simplistisk gui og det skal man lige vende sig til.
Hastigheden er i top, hurtigere end begge føromtalte. Alle fane bladene køre med hver sin proces som bør give en bedre stabilitet, så det aldrig er hele browseren der crasher ved problemer. Dette har jeg dog ikke tested endnu.
Hukommelses forbruget afhænger af mængden af åbne faneblade. Umiddelbart med mit forbrug ligger den en anelse højere end firefox, men det er med en hel del faner åbne.
Når man åbner en ny fane får man en oversigt over de mest besøgte sider, det virker rigtigt godt når man lige har vendet sig til det.
Noget negativt jeg har konstateret er at man ikke kan have bookmarks åbne i siden af browseren, så man er tvunget til at have bookmarks på toolbar linien eller gå ind i menuen hver gang. Dette er efter min vurdering en stor fejl og noget de bør få rettet til den endelige version. Især i disse widescreen dage hvor mange af os har pladsen til det.
Men alt ialt en utrolig positiv oplevelse at arbejde med Google Chrome. Endnu engang kommer google med et produkt der kan konkurrer med de bedste.