#33 Det er faktisk utroligt så mange der ser på hardware nu som du gør i sidste del af dit indlæg. Jeg selv er en af dem. Før i tiden skulle man hele tiden have det nyeste nye for at kunne spille sit ynglingsspil i højeste settings med alt "max'et out".
Måske det er fordi vi i dag kan gøre dette med hardware som ikke er helt på toppen? Hardwareindustrien har overhalet spilindustrien for meget til, at det stadig er "sjovt" at have det heftigste hardware man kan købe. Så er der gået mere sport i at OC billigere hardware (det er heller ikke så dyrt, når/hvis man bliver for ivrig 🤡 ), så derfor er en web-side som hwt.dk stadig spændende at besøge, og det er da også sjovt at læse om nyeste og bedste hardware, men langt de fleste af os venter nu med at købe til den værte hype har lagt sig.
For snart 2 år siden kom DX10, og alle mente man ikke kunne leve uden DX10, hvis man ville spille noget vildere end 7-kabalen, så alle har slået sig på at de havde/har DX10, og dx10.1, kort, men hvor mange spil er det indtil nu der kræver eller som bare har _væsentligt_ bedre grafik/lyd med dx10? Vi venter stadig ....
Helt ærligt, hvor mange herinde kan se det sjove/fornuftige i at have tripple SLI med 3x GTX280 kort? Det kan jo købes, men hvad kan det _reelt_ bruges til udover at få en høj score i et benchmark program? Hvilket spil vinder stort ved at have en Quadcore fremfor en dual-core?
Til gengæld vil jeg da være lidt ked af, hvis den lokale Zitech biks lukker. Får når man nu har købt nyeste CPU-model, mobo, ram, grafikkort og ny psu (forskellige steder selvf. får at få hver ting så billigt som muligt), og lortet ikke spiller, hvor skal man så gå hen og udskifte en af tingene indtil den kan starte op? Hvis jeg ikke gør det, så aner jeg jo ikke hvilken del der er defekt og som skal til RMA. Efter man har betalt Zitech-mekkeren lidt knaster, lover man sig selv at støtte hans biks ved næste HW indkøb, men man har alligevel glemt det, når man vil handle næste gang. Egenligt lidt utroligt, for Zitech har nogengange tilbud som dem på edbpriser.dk ikke kan hamle op med, og det har Bilka sjovt nok også. Det er bare ikke synderlig "nørdet" at gå i Bilka og købe nyt tastatur og 2 frosne kyllinger, paprika og 5 pakker printerpapir. Og Bilka har ellers den bedste retur-service i en "rigtig" butik. Der er aldrig vrøvl, når man vil returnere eller bytte et produkt man måske har OC'et lidt rigeligt, eller bare har fejlkøbt. Til gengæld skal man nok ikke forvente den helt store datalog-forklaring hvis man spørger indtil det hardware man vil købe i Bilka 🤣