Jeg er 100% nybegynder med hensyn til OC... Men jeg har besluttet at gå langsomt i gang. Når jeg siger langsomt er det fordi jeg for alt i verden ikke ønker at ødelægge min PC.
Så nu kommer der nogle spørgsmål: Kan det overhovedt lade sig gøre at OC med mit bundkort? Er der noget jeg bør tage hensyn til?
der ligger en hel masse guides herinde, (kan ikke lige huske hvor) hvor du kan læse en hel del om alle settings i din bios.... der ligger også en del nybegynder guides, så det er nok en go idé at starte med at læse dem. 😉
Jake, det er frygteligt svært at forklare dig noget, når du er så uvidende på området.. Mit råd ville være at google noget information, så du gør det lidt nemmere for os at hjælpe dig.
#11 Tak for linket, det hjalp mig virkelig meget... Nu har jeg kigget lidt på det... Og så vidt jeg kan jeg kan se er det min multiplier jeg skal ind og ændre, efter som det kun er cpu´en jeg ønsker at oc... Er det rigtigt?
jeg vil foreslå du bruger lidt mere tid på nettet til at kigge div. guides igennem... du skal også bruge en del programmer til at overvåge dit system. På dem måde opnår du lidt mere baggrundviden og derved også mindre chance for at ødelægge noget
Kølingen er standard, men jeg har læst på nettet, at der er nogen der har fået e8200 op på 3,88 GHz med standard køling... Jeg behøver ikke nær så meget, så mon ikke det ikke det går?
download eventuelt everest til at måle dine temp. det er ikke din multiplier du skal sætte ned, den skal stå på max til at starte med hvertfald.
hvis der står i din bios du kører med fsb 333 kan du jo prøve at sætte den til 350.
Husk lige at ikke alle kølere køler lige godt og det kræver god køling hvis du rigtig skal have fart på, men 3 ghz burde da være inden for rækkevidde forholdsvis smertefrit